Xbox Games with Gold - Augusti

Ambassadör
Xbox
Xbox Games with Gold - Augusti

Sent omsider utannonseras augusti månads spel för alla med Xbox Live Gold eller Xbox Game Pass Ultimate. En bunt klassiska spel, med Gears of War 4 lite såhär lagom inför släppet av Gears 5 i början av september, och Forza 6 som lär delistas snart som brukligt är med de äldre versionerna p.g.a licenser. Gears of War 4 fungerar även på PC.
Alla spel som erbjuds är bakåtkompatibla till Xbox One, så som vanligt 4 spel att plocka hem för Xbox One-spelare.

Xbox One:

Gears of War 4 (1-31 aug)

Forza Motorsport 6 (16 aug-15 sept)

Xbox 360:

Torchlight (1-15 aug)

Castlevania: Lords of Shadow (16-31 aug)

#xbox #games-with-gold #nyhetstips


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

Bra månad! Vill verkligen jobba mig ikapp med Gears-serien. Senast jag körde var trean, så har ju ett par att ta igen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Alla spel som erbjuds är bakåtkompatibla till Xbox One, så som vanligt 4 spel att plocka hem för Xbox One-spelare.

Jag visste inte spel behövde vara bakåtkompatibla för att fungera med Xbox One


signatur

I drank what?

Backloggens befriare

Oj, bra månad! Torchlight var mysigt men tog ju förf asen aldrig slut... Har det på PC, och spelade det rätt mycket, men hann tyvärr tröttna innan jag kom till slutet.. Kanske dags att ge det en ny chans nu då!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Oj bra månad. Har Microsoft lyssnat på deras kunder? Och det är bra att påminna om att alla spel du får i Games With Gold kan spelas på en Xbox One. Finns folk som fortfarande så här 5 år senare har fel uppfattning av Xbox One. Vad den kan och inte kan och vad som aldrig hände o.s.v.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag visste inte spel behövde vara bakåtkompatibla för att fungera med Xbox One

Om dom är släppta på xbox 360 så jo, det behöver dom.

Medlem

Gears är nog det jag saknar mest efter bytet till Sony. Inget WOW-spel men alltid skönt med lite hjärndöd action😂

Medlem

Ser fram emot Forza 6 har inte spelat de vanliga sedan 2 och 3, förutom att ha kört några varv av 4an hos någon vän.

Skrivet av Vercadi:

Om dom är släppta på xbox 360 så jo, det behöver dom.

Antar att personen menade att det är konsolen som är bakåtkompatibel inte spelen. Du kan ju inte spela Xbox 360 spel på Xbox eller One spel på 360.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Om dom är släppta på xbox 360 så jo, det behöver dom.

Hur är ett spel, som är släppt före Xbox One bakåtkompatibla med den?


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot
Skrivet av keffkebab:

Oj, bra månad! Torchlight var mysigt men tog ju förf asen aldrig slut... Har det på PC, och spelade det rätt mycket, men hann tyvärr tröttna innan jag kom till slutet.. Kanske dags att ge det en ny chans nu då!

Yup. Spelet har inte åldrats väl. Med det sagt är spelet sett i timmar inte överdrivet långt, runt 20 timmar beroende på hur snabb man är.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Mirage:

Jag visste inte spel behövde vara bakåtkompatibla för att fungera med Xbox One

Alla Xbox 360 och OG Xbox-spel som erbjuds som Games with Gold fungerar också på Xbox One via bakåtkompatibilitet, så som vanligt 4 spel att plocka hem för Xbox One-spelare.

Bättre?


signatur

Jump in.

1
Skriv svar