Är Astral Chain nästa oumbärliga Switch-spel i sommar?

Robot
Är Astral Chain nästa oumbärliga Switch-spel i sommar?
Inaktiv

Menar ej att låta negativ och spelet kan ju vara roligt ändå men handlingen känns ju väldigt samma som 50% av alla anime-serier och dylika spel. Jag bör tillägga att jag inte är så stor på denna typen av spel så kan ju vara svårt för mig att se nyanserna men tycker detta påminner väldigt mycket om spel man sett 100 gånger tidigare. Säger inte att det är någon skillnad när det kommer till amerikanska skjutarspel för den delen men ändå.

Till er som ser fram emot detta är det ju kul förstås, själv är mitt Switch-bibliotek fortfarande väldigt tunt i brist på spel som faktiskt intresserar mig men som tur är vet jag ett helt gäng som är påväg

Medlem

Fullt upp med dragon Quest builders. Men vi får se... sätter ett kanske

Medlem

Jag tycker detta ser helt otroligt bra ut, dessutom är det mannen bakom Nier:Automata som gör även detta, det bådar gott.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Har sneglat på Nier: Automata ett tag. Så detta spel är ett kanske. Men kul att det kommer fler spännande exklusiva titlar som inte bara är av Nintendo!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Ser intressant ut. Kommer däremot många bra spel till hösten så frågan är om detta blir ett av de man skaffar. Kanske blir ett köp från reabacken om ett år istället om spelet är bra.

Medlem

Är de tekniska bitarna på plats kommer jag nog att införskaffa detta i väntan på Link’s Awakening. Tycker striderna ser riktigt roliga ut.

Moderator | Testpilot
Skrivet av aholman:

Fullt upp med dragon Quest builders. Men vi får se... sätter ett kanske

Samma här, samt Eld-emblemet och de tre stugorna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Oumbärligt spel? Kanske om man gillar den typen av spel, annars definitivt inte.
Jag har inte det minsta intresse för japanska fighting/hack-and-slash spel som detta så nej, absolut inte ett oumbärligt spel.

1
Skriv svar