Co-op-raids och ny battle royale-karta på ingång till Fallout 76

Robot
Co-op-raids och ny battle royale-karta på ingång till Fallout 76

Bethesda snackar om en nära framtid för Fallout 76.

#bethesda, #fallout-76


Medlem

Innebär detta att spelet snart lämnar Early Access? Har dålig koll på Fallout 76.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Innebär detta att spelet snart lämnar Early Access? Har dålig koll på Fallout 76.

Tänkte precis fråga samma sak.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Innebär detta att spelet snart lämnar Early Access? Har dålig koll på Fallout 76.

Dom värsta buggarna patchades rätt fort, och det har varit fullt spelbart i många månader vid det här laget.
Att kalla det för Early Access är totalt fel tycker iaf jag, aldrig under den tiden jag kört det har det känns som något sånt.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Moderator | Testpilot

Testade spelet runt E3, men på tok för hackig FPS (även på låga inställningar) för att jag ska palla spela det tyvärr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Privata servers ännu?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Privata servers ännu?

Dom sa på quakecon att privata servrar ska släppas tidigare än vad vi förväntar oss.

Här är några bilder från quakecon


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Dom värsta buggarna patchades rätt fort, och det har varit fullt spelbart i många månader vid det här laget.
Att kalla det för Early Access är totalt fel tycker iaf jag, aldrig under den tiden jag kört det har det känns som något sånt.

The Fall of 76 är ganska rolig. :')


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@Fezk: Tycker den är rolig Var väldigt mycket kaos i början, typ allt stämde som han sa i videon. Nu är spelet mycket bättre, efter dom har lyssnat på feedback från spelarna och fixat buggarna som fanns då.

Humans npcs var inte tänkt att finnas i spelet från början, för spelet skulle va mer som ett roleplaying spel där spelarna skulle va människorna i spelet. Efter feedback från spelare så håller dom på att lägga in human npcs i spelet. Finns endel som är emot human npcs för det förstör inlevelsen i spelet för dom.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@rmpyro:

Deras hantering av all stuff folk skulle få(väska/romen osv) är ju väldigt pinsamt också må jag säga. Rent ut sagt ganska pissigt av dom. Så det var ju inte enbart spelet i sig, det var ju allt runtomkring också. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Spelet har idag mindre Twitch streamers än Fallout 4.

Herre-fucking-jävlar vilket magplask detta spelet är.

Medlem

@Fezk: mm, men jag fick min väska tillslut.
@uberpwnage2.0: Jo, man får ändra i config filen om man har en 120/144hz skärm. Om man kör med en 60hz så ska det flyta på, om man inte har en wooden pc. Dock gillar inte något av bethesdas spel fullscreen så man får köra bordered window mode på alla deras spel.
@Juel91: Det är många som spelar spelet, kanske inte är så kul att kolla på spelare som streamar det när 90% av spelarna farmar mest legendaries hela dagarna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

eld
Medlem
Skrivet av rmpyro:

Humans npcs var inte tänkt att finnas i spelet från början, för spelet skulle va mer som ett roleplaying spel där spelarna skulle va människorna i spelet. Efter feedback från spelare så håller dom på att lägga in human npcs i spelet. Finns endel som är emot human npcs för det förstör inlevelsen i spelet för dom.

Spelet är en kompromiss av tidsbrist i utvecklingen, det är svårt att veta vad de egentligen hade tänkt göra annars.

Stora majoriteten har klagat över brist på npc's (då robotar och automater verkar ha tagit deras roll i questande ändå) så de rättar ett fel.

konstanta patchar som tar ett steg fram och två steg bakåt. Senast var patch 11 som förstörde spelet till den grad att det kändes som november om igen, nästan alla buggar finns fortfarande kvar men ska erkännas sker mindre frekvent tyvärr kan inte samma sägas om de flertalet krascher och disconnects from server.

Spelet hade oengagerande innehåll från start och "förbättringarna" hittills har varit att lägga till mer utav det som redan fanns, fansen var oroliga efter e3 2018 att det skulle vara full pvp, för det ville i stort ingen ha, men så var ju nästan inte fallet, så då lägger dem till ett fullt pvp läge, hur räknar man det som en förbättringen. Och ett F*** Battleroyal som enbart kan beskrivas som extremt mediokert.

Fortfarande inga engaredande uppdrag eller quests, spelet är inget annat en en enda lång grind utan syfte. Microtransactions butiken är det mest stabila rent tekniskt som finns i spelet men fördelningen av atoms man kan tjäna in genom att bara spela kan ta veckor för att nå, samt ptw items, för dem är det.

Den enda förhoppningen med denna tragedi är att privata servrar och mods, engagerade moddare som skapar quests likt dem fans återvänder till likt deras äldre spel. Just nu ser läget mörkt ut för 76 och det krävs en hel del för att vinna tillbaka fansen som inte har något att hämta från detta online survival. För ingen ska försöka övertala någon att detta är som andra bethesda game studios spel för det är det inte, ett annat sorts spel för en helt annan sorts publik.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

@Traveller in time: Jo, men nu har det kommit 2 hotfixes som har fixat det mesta, efter patchen. Innan patchen så fanns det as mycket 1 star legendary mobs. Nu är det mindre 1 star legendaries och mer 2-3. Brukar få mellan 2-6 3 stars legendary mobs nu i westek efter senaste patchen. Tror det var en bug att vissa mobs hade legendary i sina namn, och när det fanns många sånna mobs som eliminerade chanserna att dom kunde va 3 star.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@rmpyro: Fortfarande helt sjukt att dom streamar ett 4 år gammalt SP spel mer än ett modernt "Live service" MP spel som uppdateras progressivt.

eld
Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Den enda förhoppningen med denna tragedi är att privata servrar och mods, engagerade moddare som skapar quests likt dem fans återvänder till likt deras äldre spel. Just nu ser läget mörkt ut för 76 och det krävs en hel del för att vinna tillbaka fansen som inte har något att hämta från detta online survival. För ingen ska försöka övertala någon att detta är som andra bethesda game studios spel för det är det inte, ett annat sorts spel för en helt annan sorts publik.

Privata servrar kommer att fixa en hel del saker som inte någonsin kommer vara en del av det officiella fallout 76:

Byggnader som stannar kvar när man loggar ut.
Städer byggda av spelare, med hus bredvid andras hus.
Items som stannar på marken eller på hyllor.
Balansering för gameplay, inte balansering för alla spelare.

Medlem
Skrivet av eld:

Privata servrar kommer att fixa en hel del saker som inte någonsin kommer vara en del av det officiella fallout 76:

Byggnader som stannar kvar när man loggar ut.
Städer byggda av spelare, med hus bredvid andras hus.
Items som stannar på marken eller på hyllor.
Balansering för gameplay, inte balansering för alla spelare.

Förutsatt att moddningen faktiskt fungerar som föregående spel och att Bethesda faktiskt släpper server-filer för att kunna "hosta" servern själv.
Vill gärna ha det, men är skeptiskt om det verkligen kommer bli så "fritt".

eld
Medlem
Skrivet av Fiddi:

Förutsatt att moddningen faktiskt fungerar som föregående spel och att Bethesda faktiskt släpper server-filer för att kunna "hosta" servern själv.
Vill gärna ha det, men är skeptiskt om det verkligen kommer bli så "fritt".

Absolut, släpper de inte privat-servrar så kan folk inte göra detta. Men nu har de sagt att de väl ska göra det.

Medlem
Skrivet av eld:

Absolut, släpper de inte privat-servrar så kan folk inte göra detta. Men nu har de sagt att de väl ska göra det.

Nä, såklart, men tvivlar på att man kan göra annat än hyra servrar från Bethesda själva eller från någon partner.

Samtidigt som att om moddar är helt obegränsade så kommer det skära otroligt djupt in i deras mikrotransaktioner, åtminstone på PC.

eld
Medlem
Skrivet av Fiddi:

Nä, såklart, men tvivlar på att man kan göra annat än hyra servrar från Bethesda själva eller från någon partner.

Samtidigt som att om moddar är helt obegränsade så kommer det skära otroligt djupt in i deras mikrotransaktioner, åtminstone på PC.

Nej alltså varje gång de pratat om privata servrar så har de pratat om moddning också, och egna moddar.

https://www.gamespot.com/articles/fallout-76-how-mods-and-pri...

Citat:

"Mod support is going to be tied to work that we're also doing on private servers, and letting people do private servers. Mods will be a thing that run on private servers," he said.

Citat:

"I don't foresee a universe in which we allow players to come in [to Fallout 76's public servers] with their own unique and different mods. If you want to run mods, they'll have to be done on a private server," Hines explained. "You'll be deciding what sort of mods you're including and running, and everyone playing on that server is playing with those mods."

Medlem

Ska va intressant och se hur spelet kommer va med dedikerade servrar när dom börjar lägga till mods och human npcs till spelet. Mods var den största anledningen varför man gillade elders scrolls och fallout spelen.

Det svårare att köra med mods på live servrarna, för många kommer missbruka det och lägga till fusk som förstör spelet. Sen om det fuskas på dedikerade servrarna så kan admins bara kicka fuskarna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

eld
Medlem
Skrivet av rmpyro:

Ska va intressant och se hur spelet kommer va med dedikerade servrar när dom börjar lägga till mods och human npcs till spelet. Mods var den största anledningen varför man gillade elders scrolls och fallout spelen.

Det svårare att köra med mods på live servrarna, för många kommer missbruka det och lägga till fusk som förstör spelet. Sen om det fuskas på dedikerade servrarna så kan admins bara kicka fuskarna.

Det är servern som kör modden, inte spelaren.

Medlem
Skrivet av eld:

Nej alltså varje gång de pratat om privata servrar så har de pratat om moddning också, och egna moddar.

https://www.gamespot.com/articles/fallout-76-how-mods-and-pri...

Det är inte vad jag menar, jag menar att det är ytterst tveksamt att vi kommer kunna ha egna servrar på våra egna maskiner, utan förmodligen måste hyra servrar från Bethesda. Såvitt jag vet har de inte utvecklat på just det ämnet förutom att Hines sagt detta:
https://twitter.com/dcdeacon/status/1034123132284624896

Citat:

you could have your own private server hosted by us.

if you want a private server it would be through us.

Och mods kommer vara säkert bara finnas via dem, dvs. förmodligen inte Nexusmods eller något sånt, utan bara Bethesda.net.

Medlem

@eld: På GTA Online så kommer det spelare som använder mods ibland. Kan va en flygande glassbil med jetmotor på osv.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

eld
Medlem
Skrivet av Fiddi:

Och mods kommer vara säkert bara finnas via dem, dvs. förmodligen inte Nexusmods eller något sånt, utan bara Bethesda.net.

Ah, du har antagligen rätt, lite jobbigt.

Medlem
Skrivet av eld:

Ah, du har antagligen rätt, lite jobbigt.

Jag vill ha fel så jäkla mycket, kommer kanske pirat-privat-servrar likt Five-M till GTA V.

Medlem

Gillar man Fallout världen är spelet trots allt strul i början ändå lite avkopplande att spela lite casual då och då. Inte alla gillar att spela med skrikande 12 åringar (svårt att veta om de är 12 eller 25 ibland).

Av någon anledning har jag nu återvänt efter några månaders stopp för att fortsätta och upptäcka världen och det är klart bättre nu men fortfarande inte perfekt. Fallout 76 har fortfarande brister och buggar men vilket annat spel har samma känsla? Fallout 4 har jag kört i många år men det är enbart solo, i Fallout 76 kan du i alla fall träffa på lite andra spelare.

Kan sedan min nystart klart rekommendera att besöka andras camps för att se om de har något kul att sälja som man inte redan samlat på sig. Många har inte direkt "home decorating skills" men vissa har verkligen lyckats designa sina camps så man blir avundsjuk. Väldigt kul och kolla runt lite.

Brukar även ta en bild av alla jag träffar på mina besök runt om i appalachia så det blir närmare 50 nya bilder om dagen på andra spelare som vinkar mot kameran. Dessutom kul och se hur andra klär sig och har för vapen och att ibland samarbeta med andra mot lite mobs på väääldigt casual basis.

Några daily quests kräver fortfarande alldeles för mycket tid och jobb för att vara värda att göra, vilket är lite synd men det kanske också ändras framöver.

Första månaderna hade de flesta Power Armor men nu studsar de flesta av oss spelare omkring med ryggsäck och är mer stealth med mele eller sniper weapons. PA används oftast endast i samband med schorch beastqueen eller när man (som man nästan alltid har) nått max carry weight. Det är fortfarande spelets största problem tycker jag för man måste dagligen slänga saker man vill spara. Men å andra sidan försvinner inte ens bas eller skepp som i Ark eller Atlas om man inte loggar inte tillräckligt ofta(hur stressande är inte det?)

Den enda knäppgöken jag träffat på var någon 12 åring tidigare idag som gjorde allt för att trigga igång pvp. En enkel blockering så slapp jag den falsettskrikande tonåringen, han kanske gick tillbaka till Fortnite...vad vet jag...

Jag tror att de som spelar idag gör det för att det faktiskt i grunden är ett kul spel trots sina brister och ser man på namnen och rösterna så verkar många spelare vara 30-50 år snarare än 15-25.

Många klagomål här på forumet verkar vara från personer som förväntade sig något annat och som i sin besvikelse slutade spela ganska snart eller inte började spela alls. Eller så kanske man inte är lika casual spelare som jag är...

Jag måste erkänna att jag hade problem med att kunna vara med och ofta raida 3-4 tim i wow också under åren 2005-2015 som jag spelade så Fallout 76 kanske är mer soft och laidback än vad många vill ha idag. Kanske därför medelåldern verkar vara högre på de som spelar så här ett drygt halvår senare...

Långt inlägg men wtf...det är måndag...

Inaktiv

Jag, min flickvän och en kompis försökte spela detta under gratisveckan efter E3 men det var nästan omöjligt att gå med i samma party. Hade även en del krascher och att det flöt på alldeles för dåligt på mitt rtx2070 och amd 2600 oavsett vilka grafikinställningar som användes.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag, min flickvän och en kompis försökte spela detta under gratisveckan efter E3 men det var nästan omöjligt att gå med i samma party. Hade även en del krascher och att det flöt på alldeles för dåligt på mitt rtx2070 och amd 2600 oavsett vilka grafikinställningar som användes.

Hade också problem med detta. Hittade dock lösningen i ett forum. Kan vara samma för dig och andra. Spelet är låst på 60hz på något löjligt vis. Kör man spelet över 60hz får man jättedålig fps. Har en 120hz laptop rog strix som jag hade problem att få spelet att flyta. Sänkte iaf till 60hz och få flöt det som vatten. Hoppas det hjälper. Mvh Halt.

12
Skriv svar