Lunchstream – Evoland är ett spel om rollspelens utveckling

Robot
Lunchstream – Evoland är ett spel om rollspelens utveckling

Fredrik premiärstreamar. Vad kan gå fel?

#evoland, #fz, #lunchstream


Medlem

Det sjuka är att jag helt tappar intresset när det switchar över till 3d.

Skribent

Evoland 2 är riktigt bra! Rekomenderas starkt.

Inaktiv

Kul ide men kan störa mig ganska ordentligt på spel som "lånar" så mycket av Zelda att det är en rak rip off. Visst om man vill låna konceptet men att de ska sno animationer och monster osv mer eller mindre rakt av är ju bara schaskigt, särskilt när man ser att de uppenbarligen är väldigt duktiga på pixel art så tycker man de kunnat göra mer egna skapelser.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av anon_119148:

Kul ide men kan störa mig ganska ordentligt på spel som "lånar" så mycket av Zelda att det är en rak rip off. Visst om man vill låna konceptet men att de ska sno animationer och monster osv mer eller mindre rakt av är ju bara schaskigt, särskilt när man ser att de uppenbarligen är väldigt duktiga på pixel art så tycker man de kunnat göra mer egna skapelser.

Själva grejen är ju den att de ska "sno" allt från tidigare spel för att hedra utvecklingen av genren. Det är spelets gimmick.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Inaktiv
Skrivet av Grukk:

Själva grejen är ju den att de ska "sno" allt från tidigare spel för att hedra utvecklingen av genren. Det är spelets gimmick.

Så mycket förstod jag men jag gillar inte att de i princip snott sprites och animationer rakt av Zelda. Dock är det en sk minor complaint, jag gillar spelet överlag

1
Skriv svar