Påstående: Nintendo lagar Joy-Cons gratis, ska ersätta tidigare reparationskostnader

Robot
Påstående: Nintendo lagar Joy-Cons gratis, ska ersätta tidigare reparationskostnader

Detta enligt amerikanskt rykte.

#joy-con, #nintendo, #switch


eld
Medlem

* Så länge man lovar att dra tillbaka stämning.

Nintendo har insett att det till och med är bättre att retroaktivt fixa alla joycons än att erkänna att joycons sålts trasiga från början, de vill inte ha en fullständig recall.

Redaktör
Ponny

Jag skulle inte bli förvånad om jag också haft problemet, men kör nästan uteslutande i dockat läge med pro-kontrollen. Den är nog ett bättre köp än vad jag ens kunde ha anat.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mina fungerar än så länge, har inte Pro-kontrollen ännu (ligger på inköpslistan men oh boy vad den kostar..). Men jag skulle aldrig köpa Joy-cons för att kunna spela flera, eftersom just kvalitétskänslan är usel och priset på tok för högt. Vilket är extremt trist.

Medlem

Är det inte så att man relativt enkelt kan fixa problemet själv genom att blåsa lite tryckluft under styrspakarna?

Pro-kontrollen är ju inte helt felfri den heller. Bl.a. tycker jag D-pad'en är helt bedrövlig. Är ju nästan så den registrerar höger när man trycker vänster. Det blev extremt tydligt när Tetris 99 kom.

Kontot avslutas
Skrivet av GreveGroggula:

Är det inte så att man relativt enkelt kan fixa problemet själv genom att blåsa lite tryckluft under styrspakarna?

Pro-kontrollen är ju inte helt felfri den heller. Bl.a. tycker jag D-pad'en är helt bedrövlig. Är ju nästan så den registrerar höger när man trycker vänster. Det blev extremt tydligt när Tetris 99 kom.

Det kan vara så enkelt, tänk på att jag sade "kan". Det behöver inte vara det.
Jag fixade det till en början genom att göra så, men till slut så hjälpte inte ens det längre. Så jag var tvungen att skruva upp mina Joy-Con handkontroller och putsa några sensorer inuti spakarna.

Det bästa är att följa denna guiden från Nintendo Life:


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Jag hoppas att Nintendo gör nya typer av spakar som de kan sätta in i trasiga Joy-Con handkontroller och som blir standard i framtida Switch konsoler.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag hoppas att Nintendo gör nya typer av spakar som de kan sätta in i trasiga Joy-Con handkontroller och som blir standard i framtida Switch konsoler.

Då kan dom passa på att sälja n64-spakar som inte kostar en miljard också.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

1
Skriv svar