Respawn använder maskininlärning för att stopppa fusk i Apex Legends

Robot
Respawn använder maskininlärning för att stopppa fusk i Apex Legends

Och kom ihåg, att spela med en fuskare är också fusk.

#apex-legends, #respawn-entertainment


Medlem

Hoppas det funkar. Att matcha fuskare mot varandra är bara bäst.


signatur

I drank what?

Jättebra.

Hade önskat de införde TDM i sina spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Hoppas det funkar. Att matcha fuskare mot varandra är bara bäst.

Lustigt nog är det också det som många fuskare vill. Finns hela communityn som bygger på att skapa de bästa fusken att tävla mot varandra med.

Medlem

PUBG är kryllat med fuskare, körde 15 matcher i rad för 3 dagar sen och i 5 av dom dog ja av fuskare, snapon/wallhack.
Kört 30 matcher APEX i dag och igår och inte sett en enda fuskare.
Istället för att banna fuskare i sånna hära spel där de finns så mycket spelare, så tycker jag att man kan svartlista kontona och matcha dom bara mot andra svart listade konton, fuskarna kan köra deras egna matcher.

Medlem

De borde fixa sin nätkod istället

Medlem
Skrivet av Cyberz:

De borde fixa sin nätkod istället

...istället?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

...istället?

Ja. Det har väl det sämsta nätkoden av de alla.

Medlem

Bra att de satsar på AI. Det är det enda egentliga systemet som fungerar mot fusk i längden. Allting som körs på klientsidan kan manipuleras, så det är bättre att låta en AI jobba på serversidan och hitta fuskarna.

@Cyberz: Tycker det fungerar utmärkt. 100 gånger bättre än PUBG iaf.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Bra att de satsar på AI. Det är det enda egentliga systemet som fungerar mot fusk i längden. Allting som körs på klientsidan kan manipuleras, så det är bättre att låta en AI jobba på serversidan och hitta fuskarna.

@Cyberz: Tycker det fungerar utmärkt. 100 gånger bättre än PUBG iaf.

Jo pubg är ett ända stort problem.

https://youtu.be/9PfFPW9a90w

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ja. Det har väl det sämsta nätkoden av de alla.

Ja, det är inte den bästa, men vadå istället?
Båda är viktiga att fixas och jag tror inte all arbetskraft går till enbart en grej precis.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Ja, det är inte den bästa, men vadå istället?
Båda är viktiga att fixas och jag tror inte all arbetskraft går till enbart en grej precis.

Jag är nyfiken, vad är det som du upplever är problemet med nätkoden? Om vi då bortser från Battle(non)sense videon. Jag tänker man dör aldrig bakom skydd som man konstant gör i PUBG, inte ens tar man underlig oförklarlig skada heller som i många spel. Alla skott sitter som de ska och registrerar väl i min mening. Det var ju bara Wraith och Pathfinder som var underliga i säsong 1, men det är ju fixat.

Det värsta jag upplevt i Apex är att någon specifik spelare laggar fram... men samtidigt verkar de spelarna inte träffa ett jota. Att de laggar verkar inte påverka andra spelare mer än den som laggar.

Medlem
Skrivet av wingman92:

i 5 av dom dog ja av fuskare, snapon/wallhack

Nej, det gjorde du inte. Sluta skyll dina tillkortakommanden på fusk.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Jag är nyfiken, vad är det som du upplever är problemet med nätkoden? Om vi då bortser från Battle(non)sense videon. Jag tänker man dör aldrig bakom skydd som man konstant gör i PUBG, inte ens tar man underlig oförklarlig skada heller som i många spel. Alla skott sitter som de ska och registrerar väl i min mening. Det var ju bara Wraith och Pathfinder som var underliga i säsong 1, men det är ju fixat.

Det värsta jag upplevt i Apex är att någon specifik spelare laggar fram... men samtidigt verkar de spelarna inte träffa ett jota. Att de laggar verkar inte påverka andra spelare mer än den som laggar.

Wraith och pathfinder led dock till stor del av just netcode. Jag har inte möjligheten just nu att leta upp och visa det men det finns gott om videor som visar hur kass nätkoden faktiskt är. Har även sett det flertal gånger på shroud, Justin's, drdisrespects och skadoodles streams. Nätkoden lider rätt enormt när det räknas som mest.

Mycket av det är även confirmat av Respawn själva om jag inte minns fel (över reddit).

Det är inte den värsta, inte i pubg nivå, men att det inte är sämst innebär inte att den är bra

1
Skriv svar