Trådlösa Earbuds med högt ljud

Testpilot
Trådlösa Earbuds med högt ljud

Tänkte kolla bland er om ni har koll på trådlösa earbuds som har HÖG ljudvolym.

Har märkt då man köper trådlösa hörlurar att volymen faktiskt inte räcker till ibland. Särskilt för mig som är hörselskadad och behöver lite extra oompf.
Nu suktar jag efter nya buds att ha i sommar i hängmattan och då vill man ju att volymen skall räcka till då man vill dra på favoritlåtarna.

Kollat lite på Jabra lurar och även Samsungs earbuds men de som recenserar skriver inte mycket om själva ljudvolymen.
Priset har inte nån större betydelse.

Nån som har erfarenheter?

Medlem

Ganska udda attribut att mäta på ett par såna, tyvärr. Jag tror det enklaste att göra är att titta på de som har lägst impedans. Prisjakt har bra funktioner att sortera efter just det, i alla fall. Tyvärr innebär det ju förmodligen att tumma på ljudkvaliteten.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Testpilot
Skrivet av smuts:

Ganska udda attribut att mäta på ett par såna, tyvärr. Jag tror det enklaste att göra är att titta på de som har lägst impedans. Prisjakt har bra funktioner att sortera efter just det, i alla fall. Tyvärr innebär det ju förmodligen att tumma på ljudkvaliteten.

Tackar för infon iallafall ska se om man kan gräva fram sådan data och jämföra.

Medlem

Har ett par Jabra Elite Active 65t och tycker att de kan spela tillräckligt hög volym. Nu är jag inte nedsatt hörsel, men om jag drar dem över hälften börjar det göra ont i öronen. Borde kanske vara tillräckligt?

Medlem

@Thomas: Mina Marshall Minor II börjar bli obehagliga att lyssna på vid 80-90% av volymen. Dina har 16 ohm impedans varpå mina har 32. Därför kommer dina Jabra-lurar kunna spela högre på 80-90%, men eventuellt med högra kvalitetsbortfall än mina.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Testpilot

Kollat runt lite och det finns även värde för ljudtryck i dB som vissa ger ut i sina datablad. Fortfarande dock väldigt svårt att hitta data på många modeller

Törs nog inte chansa så jag köper samma som min sambo har , de har ljudvolym som räcker till mig.

1
Skriv svar