Din önskelista inför FZ:s framtid

Medlem
Skrivet av GRAS:

Ja,det ska ju inte vara negativa alternativ. Håller med.
Arg får man väl vara om man läser något i stil med "spelet läggs ner" 😂
Men kanske ska skippa den arga också för säkerhets skull 😅

Håller i stort med om att det skulle vara roligt med lite olika reaktioner. Så tumme upp för det 💪


signatur

IDKFA

Hedersmedlem

@Gras Jag tycker att det låter kul, men då hålla nere på det negativa som @mrFluffy säger. Jag tror också att det bidrar till en trevligare stämning! Men att reagera med skratt, hjärta, förvåning, tårar etc tror jag kan vara något.

Vilka reaktioner/emojis tror ni på?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gurt:

@Gras Jag tycker att det låter kul, men då hålla nere på det negativa som @mrFluffy säger. Jag tror också att det bidrar till en trevligare stämning! Men att reagera med skratt, hjärta, förvåning, tårar etc tror jag kan vara något.

Vilka reaktioner/emojis tror ni på?

Jag tycker personligen att Facebook:s variant fungerar bra. Möjligen att man i det här fallet tar bort skratt- och arg-emojin. Inget fel med att skratta, men från egen erfarenhet används den lika mycket för att göra narr av någon som att något faktiskt är roligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Hedersmedlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag tycker personligen att Facebook:s variant fungerar bra. Möjligen att man i det här fallet tar bort skratt- och arg-emojin. Inget fel med att skratta, men från egen erfarenhet används den lika mycket för att göra narr av någon som att något faktiskt är roligt.

Bra input Vad tycker ni andra?

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Gurt:

Bra input Vad tycker ni andra?

Som @uberpwnage2.0 säger så är Facebooks variant bra, med några borttag. Sen kanske en FZ-logga skulle vara bra för att visa typ "community-poäng" eller liknande, vet bara att många på olika discord brukar lägga in streamerns eller organisationens logga/maskot på announcements som de tycker om.

Vet inte om det är något användbart, men har bara sätt det som ett användarmönster typ.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Sökfunktion på mobilsidan. Helt ofattbart att en sådan grundläggande funktion saknas när sidan ligger som default på mobila enheter.

Ambassadör
League of Legends

Jag är säker på att denna fråga har varit på tal innan men jag kan inte hitta det. Är "hierarkiskt kommentarsfält" något ni har övervägt i forumet?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Sökfunktion på mobilsidan. Helt ofattbart att en sådan grundläggande funktion saknas när sidan ligger som default på mobila enheter.

Och nu är det helt ofattbart där!

Skrivet av dali:

Jag är säker på att denna fråga har varit på tal innan men jag kan inte hitta det. Är "hierarkiskt kommentarsfält" något ni har övervägt i forumet?

Du menar en klassisk trådad vy? Kör några forum det fortfarande?


signatur
Ambassadör
League of Legends
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du menar en klassisk trådad vy? Kör några forum det fortfarande?

Som exempel på vad jag menar: när du svarade på min fråga skulle det hamna under min fråga och skapar en 'konversation'.

Nu hamnar det i strikt kronologisk ordning. Om det pågår flera diskussioner i samma tråd blir det nära på omöjligt att följa vilka som hör till vad. Citat-systemet är väl ok men blir mycket uppreningar.

Jag hänger endast på FZ och Reddit, och det är Reddits upplägg jag föredrar. Tror även Youtube använder sig av det och om jag inte minns fel även Facebooks kommentarssystem.

Moderator | Testpilot
Skrivet av dali:

Som exempel på vad jag menar: när du svarade på min fråga skulle det hamna under min fråga och skapar en 'konversation'.

Nu hamnar det i strikt kronologisk ordning. Om det pågår flera diskussioner i samma tråd blir det nära på omöjligt att följa vilka som hör till vad. Citat-systemet är väl ok men blir mycket uppreningar.

Jag hänger endast på FZ och Reddit, och det är Reddits upplägg jag föredrar. Tror även Youtube använder sig av det och om jag inte minns fel även Facebooks kommentarssystem.

Förstår jag dig rätt tror jag faktiskt Slack kör sådär. Där finns det kronologisk ordning, och man kan även ha en djupare konversation just för ett inlägg och lägga allt där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
League of Legends
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår jag dig rätt tror jag faktiskt Slack kör sådär. Där finns det kronologisk ordning, och man kan även ha en djupare konversation just för ett inlägg och lägga allt där.

Nu har jag aldrig använt Slack heller, men från bilderna jag såg så verkar det stämma

Här är en bild på ytterligare ett exempel.

Edit: FZ använder sig av (1). Jag undrar om ni har övervägt (2).

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av dali:

Nu har jag aldrig använt Slack heller, men från bilderna jag såg så verkar det stämma

Här är en bild på ytterligare ett exempel.

Edit: FZ använder sig av (1). Jag undrar om ni har övervägt (2).
https://i.imgur.com/zECmGJc.png

Jag tillhör kategorien som verkligen inte tycker om "trädvy" som jag kallar det. Jag avskyr reddits upplägg och hänger därför väldigt sällan där. Det är bara krångligt och otydligt.

Sen kanske det skulle vara trevligt att kunna bryta ut konversationer som citerar varandra lite som i Slack som @Uberpwnage2.0 nämnde.

Men att ändra hela strukturen till en hierarkisk vy skulle dra ner upplevelsen rejält för mig.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Releasehästryttare

Önskar fortfarande .mp4 länknings stöd på sidan!

Medlem

En dedikerad avdelning till Stream schema för FZ.
Känns mer som tur att jag lyckas hitta en live -stream .

Finns kanske redan ? Men då jag endast sitter på mobil så får den gärna bli mer synlig/ lättare att hitta , om så nu är fallet .


signatur

It´s a me

Medlem

Jag kan ha missat funktionen (sitter på Android och scrollar), men skulle vilja ha en "dela" funktion på artiklarna som skrivs på forumet. I nuläget går jag in på webläsaren och delar, men hade vart smidigt med en snabb-knapp.
Jag ber om ursäkt om det finns och jag bara missat. 😄

Jobbar med data
Skrivet av Weeks_death:

Jag kan ha missat funktionen (sitter på Android och scrollar), men skulle vilja ha en "dela" funktion på artiklarna som skrivs på forumet. I nuläget går jag in på webläsaren och delar, men hade vart smidigt med en snabb-knapp.

Vi hade tidigare dela-knappar inuti artiklar, men det var något som togs bort då vi hade "fel" tjänst hela tiden. De alternativen som du får via telefonens webbläsare kunde vi inte återspegla på ett bra sätt (baseras på vilka appar du har installerat), så vi beslutade om att ta bort dem.

123
Skriv svar