Vad händer med Google Stadia-spel du köpt men som utgivaren tar bort?

Robot
Vad händer med Google Stadia-spel du köpt men som utgivaren tar bort?

Du kan lugnt fortsätta spela dem enligt Googles Phil Harrison.

#Google-stadia, #spelströmning


Medlem

Nja, Går ett spel bort på Steam skulle de enkelt kunna göra spelen ospelbara där också.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nja, Går ett spel bort på Steam skulle de enkelt kunna göra spelen ospelbara där också.

Det kan de - men de gör inte det. Jag har ett par spel som de tagit bort och de funkar ju utmärkt (även om det ena spelet borde förvisas till helvetet!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det kan de - men de gör inte det. Jag har ett par spel som de tagit bort och de funkar ju utmärkt (även om det ena spelet borde förvisas till helvetet!)

Togs spel du köpte på Steam bort från ditt bibliotek så du inte kan ladda ner de? Vilka då?
Galet. Ok om spel tas bort för att säljas då licenser gått ut men för oss som redan handlat spel ska givetvis få kunna tanka ner o installera de hur mycket man vill i framtiden. Om inte Valves plattform nu skulle helt dö ut. Men har för mig jag läst att de har någon sorts nödfallsplan om en sådan händelse skulle ske också.

Annars intresserar inte streaming mig ett dugg.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

En större fråga är väl vad som händer när Google lägger ner Stadia? Något jag tror kommer hända relativt snabbt. Känns som en riktig gamble att köpa spelen på Stadia istället för något mer permanent.

Om de envisas med att ta fullpris för spelen kommer det sälja ytterst dåligt. De kommer få sjukt dålig ekonomi i detta, och Google brukar vara snabba på att mörda tjänster de märker inte är så poppis.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

En större fråga är väl vad som händer när Google lägger ner Stadia? Något jag tror kommer hända relativt snabbt. Känns som en riktig gamble att köpa spelen på Stadia istället för något mer permanent.

Om de envisas med att ta fullpris för spelen kommer det sälja ytterst dåligt. De kommer få sjukt dålig ekonomi i detta, och Google brukar vara snabba på att mörda tjänster de märker inte är så poppis.

precis jag tror också på flopp om det ska bli såna ockerpriser... google som sagt har ju dödat så många projekt genom åren.. vad är det som säger detta ska slå ner konsoller? jag tvivlar som sagt..

Medlem

FLOPP


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Fuck Google. Project Veritas har visat vad dom är.

Medlem

Gaming marknaden är ju otroligt stor. Inte konstigt google också vill in i smeten, det handlar ju om massvis med pengar. Lyckas de bara få några fåtal marknadsandelar så är ju fortfarande pengar in.

Tror google kommer för att stanna helt enkelt.


signatur

🖥 iMac M1
🎮 Xbox Series X | Sony XH90

Medlem

Ser fruktansvärt mycket fram emot denna tjänst och förbokade samma dag som det kom upp. Kommer testa The Division 2 direkt när den släpps. Perfekt spel att testa latancy och andra grejer i. Även Destiny som man får med. Sen blir det ju underbart med Baldurs Gate 3 när det väl släpps.

Medlem

Jag förstår inte vad Google kommer ha att locka med med denna tjänsten? Det är ju mer eller mindre bara nackdelar jämfört med existerande plattformar.

  • Latency, oavsett hur snabb leverantör man har så är det alltid en delay till närmaste server.

  • Spela på tablets eller telfoner är ju objektivt sämre än med en riktig kontroll eller tangentbord/mus och skärm. (jag vet att man kan koppla till kontroller etc. men då kör man ju lika väl på sin PC känner jag).

  • Risken att du helt enkelt inte kommer ha något bibliotek kvar om Google lägger ner tjänsten, det gäller förvisso Steam också, men till PC och Konsol så kan du iaf. köpa fysiska kopior om du vill.

  • Fullpris för ett spel och sedan $9.99 för själva tjänsten är ju helt galet.

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Togs spel du köpte på Steam bort från ditt bibliotek så du inte kan ladda ner de? Vilka då?

Jag tror han menar att de skulle kunna göra dem ospelbara, men har inte gjort det och att spelen de tagit bort från biblioteket fortfarande går att spela för honom.

Angående Stadia är jag on the fence. Vi får se helt enkelt hur det ser ut när tjänsten lansera.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Jag tror han menar att de skulle kunna göra dem ospelbara, men har inte gjort det och att spelen de tagit bort från biblioteket fortfarande går att spela för honom.

Angående Stadia är jag on the fence. Vi får se helt enkelt hur det ser ut när tjänsten lansera.

Aha tack. Fattar nu. Borde läst det lite noggrannare. Tack.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Aha tack. Fattar nu. Borde läst det lite noggrannare. Tack.

Nu var det ju så "jag" läste det...kanske var så att det faktiskt är du som tolkade det rätt? Personen får någon klargöra vem som hade rätt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Togs spel du köpte på Steam bort från ditt bibliotek så du inte kan ladda ner de? Vilka då?
Galet. Ok om spel tas bort för att säljas då licenser gått ut men för oss som redan handlat spel ska givetvis få kunna tanka ner o installera de hur mycket man vill i framtiden. Om inte Valves plattform nu skulle helt dö ut. Men har för mig jag läst att de har någon sorts nödfallsplan om en sådan händelse skulle ske också.

Annars intresserar inte streaming mig ett dugg.

Nej, spelen säljs inte längre så man kan inte hitta dom om man söker i "store". Men jag har kvar dom på min lista och kan ladda ner dom precis som tidigare.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Lägg ner steam, google kommer stjäla alla valves marknadsandelar.

1
Skriv svar