Till slut! Mount & Blade 2: Bannerlord börjar betatestas

Robot
Till slut! Mount & Blade 2: Bannerlord börjar betatestas

Och snart... eller ja, nån gång, blir det öppen beta.

#bannerlord, #mount-and-blade-2


Medlem

Är inte intresserad av multiplayer-delen av spelet överhuvudtaget. Inte alls.

"far from feature and content complete", vad fan har de gjort i 9 år? Hur kan det vara "finally almost harvesting season" i så fall? Varför är det hela så jäkla motsägelsefullt?
Allt vi sett hittills är, i stort sett, Warband med finare grafik och ett par nya funktioner, inget fel med det men 9 år, så lång tid bör det inte ta oavsett. Doftar Duke Nukem Forever.

Gen
Medlem
Skrivet av Fiddi:

Är inte intresserad av multiplayer-delen av spelet överhuvudtaget. Inte alls.

"far from feature and content complete", vad fan har de gjort i 9 år? Hur kan det vara "finally almost harvesting season" i så fall? Varför är det hela så jäkla motsägelsefullt?
Allt vi sett hittills är, i stort sett, Warband med finare grafik och ett par nya funktioner, inget fel med det men 9 år, så lång tid bör det inte ta oavsett. Doftar Duke Nukem Forever.

Haha jag tänkte på precis samma sak. "Far from feature complete" och "finally almost harvesting season" i samma mening blir väldigt motsägelsefullt

Medlem

Håller med ovanstående, man blir ju lite nyfiken på vad händer bakom kulisserna egentligen när det tagit så många år och ändå inte är "feature complete" så att säga, ser fortfarande fram emot spelet om tusan och så länge det bara är Warband med nya funktioner, bättre grafik och lite bättre "känsla" så kommer jag ha det jäkligt mysigt med spelet, men man undrar ju lite ändå, har de behövt göra om massa saker från grunden flera gånger för att det inte har funkat som det tänkt etc. kanske?

Är dock inte heller jätteintresserad av multiplayerdelen, Napoleon-expansionen var ett kul fyllespel med polarna men singleplayerdelen är det som gör Mount & Blade för min del. Nåja! Kul att det händer något med spelet åtminstone.

Medlem

Låt det ta den tid de behöver. Första spelet är bland de bästa som gjorts. Plus alla mods mm. Så inga hastiga och ofärdiga beslut här inte. Släpps alldeles för många ofärdiga spel ändå.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Är inte intresserad av multiplayer-delen av spelet överhuvudtaget. Inte alls.

"far from feature and content complete", vad fan har de gjort i 9 år? Hur kan det vara "finally almost harvesting season" i så fall? Varför är det hela så jäkla motsägelsefullt?
Allt vi sett hittills är, i stort sett, Warband med finare grafik och ett par nya funktioner, inget fel med det men 9 år, så lång tid bör det inte ta oavsett. Doftar Duke Nukem Forever.

Har för mig att det är inte är särskilt många anställda.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Har för mig att det är inte är särskilt många anställda.

Efter en snabb googling visar det sig att de hade 102 st. anställda år 2016. Borde vara tillräckligt för att utveckla ett indie-spel färdigt under en 10 års period.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Efter en snabb googling visar det sig att de hade 102 st. anställda år 2016. Borde vara tillräckligt för att utveckla ett indie-spel färdigt under en 10 års period.

Tror nog att det är bra mycket pill med att få ihop det, även om det är indie.
Sneglar på half life 3 >_>

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Tror nog att det är bra mycket pill med att få ihop det, även om det är indie.
Sneglar på half life 3 >_>

Är det säkert, men med tanke på att de sagt att de varit "nära" i sisådär 4-5 år så är ju uppenbarligen någonting fel. Minns 2015, tror jag, när de planerade att släppa det i hyfsat färdigt early access innan slutet på året...

Och tror inte Valve är någon som man ska kolla på för att få någon uppfattning hur det är att få ihop projekt, oavsett komplexitet, inom en rimlig tidsram. Vi får fan hoppas att den interna organiseringen och arbetsmoralen på Taleworlds INTE är som hos Valve, då lär vi inte få det här spelet alls.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Är det säkert, men med tanke på att de sagt att de varit "nära" i sisådär 4-5 år så är ju uppenbarligen någonting fel. Minns 2015, tror jag, när de planerade att släppa det i hyfsat färdigt early access innan slutet på året...

Och tror inte Valve är någon som man ska kolla på för att få någon uppfattning hur det är att få ihop projekt, oavsett komplexitet, inom en rimlig tidsram. Vi får fan hoppas att den interna organiseringen och arbetsmoralen på Taleworlds INTE är som hos Valve, då lär vi inte få det här spelet alls.

Haha nä helt rätt ang valve. Grejen med taleworlds är att dom inte sätter ett release datum medvetet, dom vill släppa den kompletta produkten, och dom som styr projektet har tydligen inte varit blyga med att slänga på feature efter feature, och communityn vill i sin tur ha massor med olika feature som dom försöker uppnå. Blir lite star citizen vibbar.

Har även läst någonting om olika grejer kopplat till partikel fysiken när borg murar rasar och sånt, problem med synk mellan klienter så att samma bild projikteras på olika klienter etc.

Personligen kan jag vänta, och om slutprodukten är bra så är jag nöjd. 7 år som det gått sen napoleon expansionen är ändå inte så fruktansvärt lång tid för ett sånt massivt spel.

Sedan får man även komma ihåg att taleworlds inte är tok inbitna veteraner, dom har säkerligen hållt på och lärt sig grejer dom aldrig har pillat med förut.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Haha nä helt rätt ang valve. Grejen med taleworlds är att dom inte sätter ett release datum medvetet, dom vill släppa den kompletta produkten, och dom som styr projektet har tydligen inte varit blyga med att slänga på feature efter feature, och communityn vill i sin tur ha massor med olika feature som dom försöker uppnå. Blir lite star citizen vibbar.

Har även läst någonting om olika grejer kopplat till partikel fysiken när borg murar rasar och sånt, problem med synk mellan klienter så att samma bild projikteras på olika klienter etc.

Personligen kan jag vänta, och om slutprodukten är bra så är jag nöjd. 7 år som det gått sen napoleon expansionen är ändå inte så fruktansvärt lång tid för ett sånt massivt spel.

Sedan får man även komma ihåg att taleworlds inte är tok inbitna veteraner, dom har säkerligen hållt på och lärt sig grejer dom aldrig har pillat med förut.

Problemet med den typen av utvecklare är att de sällan lyckas få ut en produkt i dugligt skick eller överhuvudtaget.

Det är väl ett multiplayer-fel, så det borde ju inte påverka singleplayer-delen, den del som absolut flest föredrar i det här fallet.

Själv tycker jag det är lite väl länge, beroende på vad de berättat och visat av spelet så ser det ut som ett uppgraderat Warband, inget fel på det i sig, men med tanke på att första utvecklades av 2 pers på rejält mycket mindre tid än vad Bannerlords har varit i utveckling (med över 100 pers) så misstänker jag ändå att något är allvarligt fel.

Kan ju också vara de bidrag de får från Turkiska regeringen som gör att de inte har någon vidare pengapress att få ut produkten.

Medlem

Annan anledning till varför det har tagit lång tid är att de har utvecklat helt ny motor som jag tror kommer få stort genomslag. Nämligen motorn är heeelt moddable in till sista binär koden. M&B Bannerlord kommer släppas med massiv modverktyg där du fritt kan modifiera allt. Fysik, skelett, polygoner osv you name it. Det betyder att Lotr, magi, troll, Orcher osv med tillhörande skelett, animering, polygoner och unika stats är garanterad feature. Skulle inte förvåna mig om någon moddade M&B global offensive.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Problemet med den typen av utvecklare är att de sällan lyckas få ut en produkt i dugligt skick eller överhuvudtaget.

Det är väl ett multiplayer-fel, så det borde ju inte påverka singleplayer-delen, den del som absolut flest föredrar i det här fallet.

Själv tycker jag det är lite väl länge, beroende på vad de berättat och visat av spelet så ser det ut som ett uppgraderat Warband, inget fel på det i sig, men med tanke på att första utvecklades av 2 pers på rejält mycket mindre tid än vad Bannerlords har varit i utveckling (med över 100 pers) så misstänker jag ändå att något är allvarligt fel.

Kan ju också vara de bidrag de får från Turkiska regeringen som gör att de inte har någon vidare pengapress att få ut produkten.

Det är ju relativt ändå, återstår att se vilken nivå produkten håller. Nä jag håller med dig, skrev bara lite om dom problemen dom själva sagt att dom haft. Red dead 2 utvecklades ju på typ liknande tid hehe. Blev ju bra.

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Annan anledning till varför det har tagit lång tid är att de har utvecklat helt ny motor som jag tror kommer få stort genomslag. Nämligen motorn är heeelt moddable in till sista binär koden. M&B Bannerlord kommer släppas med massiv modverktyg där du fritt kan modifiera allt. Fysik, skelett, polygoner osv you name it. Det betyder att Lotr, magi, troll, Orcher osv med tillhörande skelett, animering, polygoner och unika stats är garanterad feature. Skulle inte förvåna mig om någon moddade M&B global offensive.

Ja, kan säkert ha något med det att göra, har inte särskilt stort problem med att det tar lång tid, problemet är att de konstant säger att de är nära när de uppenbarligen inte är det. Lämnar dålig smak i munnen.

Skrivet av KeyserSoze:

Det är ju relativt ändå, återstår att se vilken nivå produkten håller. Nä jag håller med dig, skrev bara lite om dom problemen dom själva sagt att dom haft. Red dead 2 utvecklades ju på typ liknande tid hehe. Blev ju bra.

Fan, skulle inte vilja att Taleworlds har Rockstars arbetsmiljö heller, eller den mängd rejäla mikrotransaktioner som Rockstars multiplayer-delar har.

Men men, får helt enkelt vänta att se hur det blir, om spelet är sämst så finns ju alltid Warband, alternativt gör någon annan ett försök på genren. Trots allt är det ändå tröttsamt att läsa deras devblogs där det alltid "nästan är dags".

1
Skriv svar