Google Stadia-spel inte billigare än konsolspel

Medlem

Troligt att jag skulle köpa ett spel som bara kan streamas.

Medlem

Tror personligen att detta kan bli riktigt bra. Möjligheten att undvika prenumeration, och bara köpa spelen samt slippa betala för en "basenhet" tror jag kan locka många som inte redan äger en "Gaming-PC". Möjligheten att kunna spela vart man än befinner sig tror jag också är lockande.

Medlem

galet om det inte kommer vara lite billigare... så bra är inte tekniken.. tvivlar den kan slå latency jämfört med ett nerladdat spel..

Medlem

Har svårt att lita på Google i dessa avseenden. Tjänsten håller nåt år sen åker pluggen ur!

Medlem

Jag som har xbox och game pass och ultimate - då behövs väl inte Stadia?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Men vafaaaaaan. Jag hade helt förstått det som att det var Spotify/Netflix liknanade. Det hade jag varit helt bekväm med,och med min åldrande maskinpark så var jag rätt sugen på en founders edition. Nu tvekar jag.

Medlem

Jag blir uppriktigt sagt förvånad, trodde ni verkligen att såna här molntjänster skulle göra att spelande blir billigare? På allvar? I vilken värld lever man när man tror att spelutgivare skulle nöja sig med lägre inkomster, utgivare som säger att detta som något dom vill satsa på gör det för att dom räknar med högre vinster, inget annat.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

12
Skriv svar