Vilket är det bästa djuret i ett spel?

Skribent
Vilket är det bästa djuret i ett spel?

För ett par veckor sedan snackade vi om de bästa följeslagarna i spel. Karaktärer som Nick Valentine från Fallout 4, Wheatley från Portal 2 och Delilah från Firewatch var några av namnen som dök upp, men även Minsc från Baldur's Gate och Yoshi från Mario-världen, vilket osökt får mig att tänka på djur i spel.

Vilka är egentligen de roligaste, dödligaste eller mest intressanta djuren i spel? Djur som mer eller mindre beter sig som människor räknas inte, så Ratchet och Earthworm Jim går till exempel bort.

Personligen har jag en hat-kärlek för honungsgrävlingen i Far Cry – elegant och vildsint på samma gång.

Releasehästryttare
Medlem

Headcrab! Elegant, nej..inte direkt men vildsint, ja!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Bland de mest spännande djuren att möta som fiender är pumorna i Red Dead Redemption 2. Otroligt välgjord fiende; man får intrycket att den nästan är lika svår att få det strategiska övertaget över som om det vore i verkligheten.

Medlem

Drakar är väl också djur? I så fall nominerar jag Skyrims drakar. Har dock sett en del människor som beter sig ungefär så här så kanske de går bort?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Ikaros - AC Odyssey. Mycket användbart med vy från ovan, samt otroligt väl animerad och texturerad.

Medlem

Giraffen i "The last of us" var ett fint ögonblick. Ganska oväntat.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag räknar med att Chesire-katten från American McGee’s Alice går bort. Den är annars mitt val.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Witchfinder:

Bland de mest spännande djuren att möta som fiender är pumorna i Red Dead Redemption 2. Otroligt välgjord fiende; man får intrycket att den nästan är lika svår att få det strategiska övertaget över som om det vore i verkligheten.

Kom för att skriva detta. Varenda interaktion med dem var spännande, oberäknelig, livsfarlig och ofta överraskande. Fantastiskt välgjort och lika svettigt första gången som 100h in i spelet.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kom för att skriva detta. Varenda interaktion med dem var spännande, oberäknelig, livsfarlig och ofta överraskande. Fantastiskt välgjort och lika svettigt första gången som 100h in i spelet.

Ja, man kan ju skatta sig lycklig de få tillfällen man upptäcker en puma innan den ser en.

Medlem

D-Dog i Metal Gear V var riktigt härlig att ha vid sin sida. Älskade att han markerade ut fiender och kunde finta bort dem såväl som lamslå dem utan att märkas om man gjorde det rätt. Lite fin story kring honom också, man blev lite fäst.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av alias:

Giraffen i "The last of us" var ett fint ögonblick. Ganska oväntat.

Ja jösses, minns att jag stod kvar där riktigt länge och bara tittade på girafferna och njöt av den vackra stunden då jag insåg att slutet på spelet närmade sig och att denna stund med girafferna troligtvis är det finaste dessa karaktärer kommer uppleva resten av spelet och kanske resten av deras liv, ville liksom inte vidare och möta alla hemskheter. Bra spelmakeri right there.

Tillbaka till djur så gillar jag Dogmeat från Fallout-spelen. Framförallt i 4an var det väldigt tryggt att ha med sig dogmeat när man gick in i läskiga gamla övergivna byggnader och allt, även om jag inte gillade det spelet så mycket så.. ja.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Ja jösses, minns att jag stod kvar där riktigt länge och bara tittade på girafferna och njöt av den vackra stunden då jag insåg att slutet på spelet närmade sig och att denna stund med girafferna troligtvis är det finaste dessa karaktärer kommer uppleva resten av spelet och kanske resten av deras liv, ville liksom inte vidare och möta alla hemskheter. Bra spelmakeri right there.

Absolut, blev så sugen på att spela om spelet bara jag googlade fram bilden och fick ärligt talat nästan en tår i ögat. Vilket spel!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Dog

Medlem

@Sapiens: lol Dog var fantastisk, men ärligt talat det enda han hade gemensamt med "djur" var väl i princip namnet och att den/det sprang på alla fyra? Dog är diskad enligt mig


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv

Creepern från Minecraft är en riktig jäkel

Inaktiv

Får nog säga Roach i Witcher 3. Kanske jag är jävig för jag har spelat detta spel rätt länge nu och suttit otalig tid på hästen Roach rygg. En ovärderlig resekamrat som bär mycket av min packning och sköter sig så gott han kan förutom när han i skräck för monster kastar av mig på marken, eller väljer att springa ifrån mig när jag ska bestiga honom eller för den sakens skull inte vill hålla en rak väg mot det önskade målet.

Avstängd

Alla hjältars hästar i Heroes of Might and Magic 3 - utan dem så blir det inget magiskt spel!

Yoshi från Super Mario Galaxy är suverän med tanke på att du kan nyttja en glitch som ger dig oändlig fluttering!

Medlem
Skrivet av AplAy:

Alla hjältars hästar i Heroes of Might and Magic 3 - utan dem så blir det inget magiskt spel!
https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/297000/ss_548367fa...

Äsch då, hästar går att ersätta med tjänare och kokosnötter.

Medlem

Sätt dig inte på dina höga hästar nu eller har du alla hästar i stallet?
Nej diskad.

(hoppas du tål lite ironi)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kom för att skriva detta. Varenda interaktion med dem var spännande, oberäknelig, livsfarlig och ofta överraskande. Fantastiskt välgjort och lika svettigt första gången som 100h in i spelet.

Här var min gubbe så uppskrämd redan att han vägrade inse att han hade vunnit:

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Får nog säga Roach i Witcher 3. Kanske jag är jävig för jag har spelat detta spel rätt länge nu och suttit otalig tid på hästen Roach rygg. En ovärderlig resekamrat som bär mycket av min packning och sköter sig så gott han kan förutom när han i skräck för monster kastar av mig på marken, eller väljer att springa ifrån mig när jag ska bestiga honom eller för den sakens skull inte vill hålla en rak väg mot det önskade målet.

Jag hade nog valt uttrycket "sitta upp" istället för "bestiga" för att undvika missförstånd, kan också vara en anledning till att han springer ifrån dig 😂

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Äsch då, hästar går att ersätta med tjänare och kokosnötter.

Kokosnötter? Var skulle du få dem ifrån då? Skulle typ en fågel av något slag, t.ex. en afrikansk svala, flyga hit dem? Befängd idé!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Renfis:

Jag hade nog valt uttrycket "sitta upp" istället för "bestiga" för att undvika missförstånd, kan också vara en anledning till att han springer ifrån dig 😂

LOL ja, bestiga kan ge associationer som nog inte var menade, får inte synen ur min skalle nu. Stackars gamle Roach, allt du får vara med om! Run Roach, run! (Såg precis om Forrest Gump)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Apropå Roach i Witcher 3 så får man inte missa den härliga sidequesten i Blood & Wine där Geralt får lite hallisar och pratar med Roach under hela questen, sjukt mysigt.
https://www.youtube.com/watch?v=zjWcWr4Hwj4

Avstängd

Geten i Goat Simulator.

Skribent

Husdjuret man har i Torchlight som springer iväg och säljer saker åt en och kommer tillbaka med pengar. Riktigt skönt att slippa varpa tillbaka till staden själv för att sälja.

Medlem

Hundköttet i Fallout var trevligt sällskap i en öde värld och en utmaning att hålla vid liv.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dogmeat_(Fallout)

Medlem

Peter molineux fantasihund, alltså den han hajpade före spelet släpptes😁
Annars kycklingarna i Zelda a link to the past

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Svårt att komma på det bästa djuret, det sämsta däremot, men samtidigt det charmigaste/sötaste måste ju vara Poochy från de flesta Yoshi-plattformsspelen.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

12
Skriv svar