Super Mario Battle Royale

Skribent
Super Mario Battle Royale

Precis som titeln antyder så är det en snubbe som gjort en battle royale mod till SMB 1.

https://www.youtube.com/watch?v=cgmNQ5zPuSQ

Övrig förklaring onödig, gå in på länken och spela istället (medan det fortfarande finns uppe).

http://www.infernoplus.com/royale/#main

Medlem

Genialt, efter att ha kollat videon så vart jag tvungen att testa det, det var lika kul som det ser ut, tack för tipset även om jag, vilket är tråkigt, också tror att det inte kommer gå att spela så länge till. Imponerande hur som helst=).

Medlem

Detta måste man testa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot

Riktigt kul!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny

Alltså, man blev ju hooked direkt!


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Skoj, kommit i mål 3a som bäst. Fiskleveln är en plåga!

Medlem

Nån som har fått gamepad att funka?
Jag kör en Xbox elite kopplad med wireless adapter men det står bara "No gamepad detected".

Inaktiv
Skrivet av HejHej.ac:

Nån som har fått gamepad att funka?
Jag kör en Xbox elite kopplad med wireless adapter men det står bara "No gamepad detected".

Testade precis med trådad 360-kontroll, det funkade. Var dock tvungen att rebinda knapparna.

ELF
Medlem

Inga problem med trådlös 360-kontroll här. Rebindade dock direkt.
Förövrigt ganska skoj. Lite svårt bara att se var man är när det är så många. Men, det är ju det som är meningen också


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Tack för den, nu har man suttit här och spelat allt för länge.

Medlem

så sjukt bra ide faktiskt!

Fragtjuv

Ja, det var faktiskt roligt!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Avstängd

Förvånansvärt underhållande. Detta är något Nintendo borde anamma helt ärligt talat även om de kanske bara trycker in 20-30 spelare per omgång. Vore kul att se en SMB1 speedrunner bara löpa igenom banan medan alla andra hackar efter!

Finns ju sjuk potential och de har ju redan alla banor från SMB1-3 så det finns enorm potential för att hålla det varierande. Jag skulle blir glad om de kunde plocka ned Fortnite från BR-tron sin.

Medlem

BR, det nya ww2.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Verkligen nåt för Nintendo att implementera i Super Mario Maker 2 !

Avstängd
Skrivet av puban:

Verkligen nåt för Nintendo att implementera i Super Mario Maker 2 !

Ja, asså bara 8-10 spelare vore ballt i sig att man spelar samtidigt och försöker komma först i mål i banor där ingen condition måste uppfyllas först.

Medlem
Gnällkuk

Haha, wicked fun!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Snälla Nintendo!! Plocka upp det här och släppt det som "Battle Royal"-Tetris vi fick på Switch. Detta är helt enkelt bara så briljant det kan bli.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Någon som märkte att personen som får tag på superstjärna kan plötsligt döda alla som denne berör? Jag dog nämligen av någon som fick stjärnan, men vettetusan asså.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Någon som märkte att personen som får tag på superstjärna kan plötsligt döda alla som denne berör? Jag dog nämligen av någon som fick stjärnan, men vettetusan asså.

Ja om du får stjärnan så kan du "döda" alla andra

Medlem

Riktigt kul! Stor potential som läge i Super Mario Maker 2 som någon skrev ovan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Kul! Kommit tvåa en gång och trea en gång. Takterna sitter i hyfsat i alla fall!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Blev tvåa på första försöket, men knapparna var mappade till LB och RB så det kändes ju lagom ovant.

Skribent
Skrivet av AplAy:

Förvånansvärt underhållande. Detta är något Nintendo borde anamma helt ärligt talat även om de kanske bara trycker in 20-30 spelare per omgång. Vore kul att se en SMB1 speedrunner bara löpa igenom banan medan alla andra hackar efter!

Finns ju sjuk potential och de har ju redan alla banor från SMB1-3 så det finns enorm potential för att hålla det varierande. Jag skulle blir glad om de kunde plocka ned Fortnite från BR-tron sin.

Det var så jag hittade spelet

Medlem

Nu är jag inte jättebevandrad i Battle Royale.-spelens underbara värld ,men är det inte märkligt lätt? 75 deltagare och hälften försvinner nästan direkt och redan efter någon bana är det typ 5 spelare kvar. Är det underförstått att det är utfyllt med bottar för att få alla att känna sig duktiga?

Inaktiv
Skrivet av Aloysius:

Nu är jag inte jättebevandrad i Battle Royale.-spelens underbara värld ,men är det inte märkligt lätt? 75 deltagare och hälften försvinner nästan direkt och redan efter någon bana är det typ 5 spelare kvar. Är det underförstått att det är utfyllt med bottar för att få alla att känna sig duktiga?

Hoppas inte det, skulle vara en besvikelse.
Många som testar är nog inte så bra på Mario, andra leker bara runt, vissa kanske spelar för första gången, andra försöker springa snabbare än vad de klarar av och dör.

Är ju många som kommer i mål på första världen men på värld 5 och 6 dör nästan alla på första banan.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Hoppas inte det, skulle vara en besvikelse.
Många som testar är nog inte så bra på Mario, andra leker bara runt, vissa kanske spelar för första gången, andra försöker springa snabbare än vad de klarar av och dör.

Är ju många som kommer i mål på första världen men på värld 5 och 6 dör nästan alla på första banan.

Kanske är så att så många har taskig uppkoppling att de slängs ur också.

var ju rätt laggigt känns som man har hög ping, skal som jag inte såg döda mig flera gånger + att jag körde med tangentbord som säkert många andra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Moderator | Testpilot

Charmen med att spela försvann med DMCA från Nintendo


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar