Det "går framåt" för Age of Empires IV, Microsoft ska tala om det senare i år

Robot
Det "går framåt" för Age of Empires IV, Microsoft ska tala om det senare i år
Medlem

Snälla låt detta spel bli bra!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hoppas det får microtransactions!

Nej men detta har jag höga förhoppningar om!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser fram emot detta. Slutet av augusti är ju bara 2½ månad fram, det går snabbt

Skrivet av Ankh:

Hoppas det får microtransactions!

Och exklusivt till Epic Store på mobil.

// edit

Hur lång tid kommer det ta från detta till release tro?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ambassadör
Xbox

Det här ser man fram emot! Skulle också satsa på att det visas upp på Gamescom, men även X019 i november är möjligt.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag är ett stort fan av Age of Empires-serien (och Age of Mythology) och jag gillar Relic med men jag är av någon anledning inte supertaggad på det här.

Tror det behövs någon form av gameplay eller information om spelet så att man kan se vad Relic tänker göra med serien. Då kanske taggen kommer. Har länge varit sugen på ett nytt RTS med bra single-player kampanj (och kanske co-op?).

Medlem
Skrivet av Millen:

Jag är ett stort fan av Age of Empires-serien (och Age of Mythology) och jag gillar Relic med men jag är av någon anledning inte supertaggad på det här.

Tror det behövs någon form av gameplay eller information om spelet så att man kan se vad Relic tänker göra med serien. Då kanske taggen kommer. Har länge varit sugen på ett nytt RTS med bra single-player kampanj (och kanske co-op?).

Bara det inte blir i samma stil som CoH och DoW. Både CoH och DoW är bra spel, men jag tror inte att den gameplay-mekaniken och spelstilen passar AoE-serien. Jag skulle vilja se ett spel mer som de gamla basbyggar-spelen med långsammare tempo, fler och längre strider, taktik och inga hjältar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@conthox Håller helt med! Det måste kännas som Age of Empires snarare CoH/DoW! Och de måste på något sätt även ta Age of Empires in i nutiden. Annars kan man likaväl hålla till godo med orginalen/remasters.

Medlem

JAG tror varför vi inte har fått se något är för att sedan DoW3 fiaskot så har Relic antagligen haft interna problem. CoH2 är det enda som håller studion levande och när DoW3 floppa stenhårt så blev det pengaproblem, "soulsearching" och försöka övertyga SEGA att dom är fortfarande relevanta.

Jag tror AoE4 är deras sista chans att hålla sig själva flytande.

My 2 cents..

Medlem

DoW var ju riktigt bra. Dock så var tvåan och trean väldigt meeh om man jämför med 1an.

Gnällkuk

One of the things I loved about our show is the things that we didn’t show.

??????


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Är riktigt taggad och tror faktiskt (!!!) att Microsoft kan göra detta bra ändå.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ser fram emot detta. Slutet av augusti är ju bara 2½ månad fram, det går snabbt

Och exklusivt till Epic Store på mobil.

// edit

Hur lång tid kommer det ta från detta till release tro?

Verkar dock faktiskt som att alla Microsofts spel, inklusive gamla AOE 3 och AOE 2 blivit exklusiva för Steam och Microsoft/Xbox Store. Exempelvis fanns AOE 3 på Origin tidigare, vilket har tagit bort. Även AOE 1 DE är påväg till Steam också.

1
Skriv svar