Last of Us 2 ser ut att släppas i februari 2020

Robot
Last of Us 2 ser ut att släppas i februari 2020

Flera källor pekar på samma releaseperiod.

#ellie, #release-date, #the-last-of-us-part-2


Medlem

Varför väntar man inte med att ps5 släpps först? Dom hade kunna ha både Death Stranding och tlou2 som en riktigt bra anledning och köpa ps5.

Så nu ska man släppa med knappt 1mån mellanrum tlou 2, FF7R och Cyberpunk. Hur ska man hinna med allt. 😊

Edit: man hör henne nästan säga feeebruari 😂

Medlem
Skrivet av Hexon:

Varför väntar man inte med att ps5 släpps först. Dom hade kunna ha både Death Stranding och tlous2 som en riktigt bra anledning och köpa ps5.

De planerar säkert att sälja en HD remaster till ps5 så många av fansen köper spelet två gånger.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hexon:

Varför väntar man inte med att ps5 släpps först. Dom hade kunna ha både Death Stranding och tlous2 som en riktigt bra anledning och köpa ps5.

Så nu ska man släppa med knappt 1mån mellan rum tlous 2, FF7R och Cyberpunk. Hur ska man hinna med allt. 😊

Troligen för att de vill sälja på båda konsolerna. Maxa försäljningen med att släppa i slutet av PS4ans livssyckel för att nå ut till så många där som möjligt, och samtidigt släppa en upphottad variant till PS5.

Nu ska iofs PS5an vara bakåtkompatibel så vi får se hur det blir med det. Hur som haver så när de ut till flest människor på det här sättet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De planerar säkert att sälja en HD remaster till ps5 så många av fansen köper spelet två gånger.

Menar du att spelet inte kommer och vara i HD till ps4? 😂😉

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De planerar säkert att sälja en HD remaster till ps5 så många av fansen köper spelet två gånger.

Snarare en 8k remaster

eld
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Troligen för att de vill sälja på båda konsolerna. Maxa försäljningen med att släppa i slutet av PS4ans livssyckel för att nå ut till så många där som möjligt, och samtidigt släppa en upphottad variant till PS5.

Nu ska iofs PS5an vara bakåtkompatibel så vi får se hur det blir med det. Hur som haver så när de ut till flest människor på det här sättet.

Vilket gör att teorin faller lite, vi kommer nog se last of us 2 med högre upplösning och även högre framerates på ps5 utan att du behöver köpa spelet igen, 120hz kanske?

Sony vill ju även att så många som möjligt köper ps5, så att om de köper en ps5 med vetskapen att de kan spela sina gamla spel så är det bra.

Medlem

hur fan ska man ha tid med något under oktober - april?

the last of us 2
doom eternal
cyberpunk 2077
death stranding
the outer worlds
final fantasy 7 remake
star wars: fallen order
watch dogs: legion
elden ring (gissar jag, då fromsoft i stort sett satt i system att släppa nytt i mars)
baldur's gate 3 (om det släpps samtidigt som stadia)

allt detta under 6 månader alltså. galet.

Tråddemonen
Testpilot

Men för i helskotta, kommer alldeles för mycket bra spel så tätt inpå.

Medlem

Nyligen spelat The Last of us 1 remaster till PS4
Bra spel, men inte på nått sätt speciellt gameplay, klarade sig från att kännas "repetetivt" pga inte alltför långt och bra story.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av quadratis:

hur fan ska man ha tid med något under oktober - april?

the last of us 2
doom eternal
cyberpunk 2077
death stranding
the outer worlds
final fantasy 7 remake
star wars: fallen order
watch dogs: legion
elden ring (gissar jag, då fromsoft i stort sett satt i system att släppa nytt i mars)
baldur's gate 3 (om det släpps samtidigt som stadia)

allt detta under 6 månader alltså. galet.

Backlog livet är inte så dumt ändå! Jag hinner sällan spela alla spel som kommer ut i tid utan för ta dem efterhand, tex har jag både RDR2 och Division 2 väntandes på mig.

Avstängd
Skrivet av quadratis:

hur fan ska man ha tid med något under oktober - april?

the last of us 2
doom eternal
cyberpunk 2077
death stranding
the outer worlds
final fantasy 7 remake
star wars: fallen order
watch dogs: legion
elden ring (gissar jag, då fromsoft i stort sett satt i system att släppa nytt i mars)
baldur's gate 3 (om det släpps samtidigt som stadia)

allt detta under 6 månader alltså. galet.

...Saaaaaaaaatan. Min backlog är redan c:a 50 spel.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nyligen spelat The Last of us 1 remaster till PS4
Bra spel, men inte på nått sätt speciellt gameplay, klarade sig från att kännas "repetetivt" pga inte alltför långt och bra story.

Rankar det som ett av de absolut bästa spelen jag spelat. Håller helt med i att gameplay inte var speciellt, tyckte det var riktigt bra dock men man gick igenom sin progress i gameplay snabbare än vad man gick igenom storyn så halvvägs inne i spelet lärde man sig inget nytt direkt.

Storyn var amazing enligt mig Hade jag kört på svårare svårighetsgrad hade det nog blivit repetitivt snabbt dock.

5/7 would play again.

Medlem

Ettan står sig som förra generationens absolut bästa spel. Av det vi har sett hittills verkar uppföljaren bli den här generationens bästa spel.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Våren 2020 kommer bli perverst bra alltså med tunga spel. The Last of Us 2, Final Fantasy 7 Remake, Dying Light 2, Vampires: The Masqurade Bloodlines 2, Watch Dogs 3, CyberPunk 2077, Marvel's Avengers.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

jbx
Medlem

Har våren blivit den nya hösten inom spelvärlden? Blir smaskens!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

@lampis:

Nej, långt ifrån lou 1 var riktigt överskattat, var grymt bra men verkligen inte bästa för det var rdr1 tsm med uncharted trilogin. Den här generationen har 2an mera tufft motstånd mot Days gone, rdr2, uncharted 4 osv..

Medlem

Så sammanfattningsvis släpps typ ALLT våren 2020? x)

Medlem
Skrivet av Hexon:

Menar du att spelet inte kommer och vara i HD till ps4? 😂😉

Jo jag tror nog att ps4 versionen kommer ha 1280x720 eller högre. Det jag menade var att de lär släppa en snyggare version till PS5 om det nu betyder högre upplösning, högre grafikinställningar eller 60FPS istället för 30 vet jag inte.

1
Skriv svar