Destroy All Humans! Remake ser astronomiskt bra ut i nytt gameplay

Robot
Destroy All Humans! Remake ser astronomiskt bra ut i nytt gameplay

Kor, soldater och försvarslösa hus – allt är lovligt byte när Jorden ska invaderas.

#Destroy-all-humans, #black-forest-games, #e3, #thq


Gnällkuk

Kan inte säga att jag är jätteimponerad... Har inte spelat originalet heller så det finns inget nostalgivärde för mig heller.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Otroligt generisk grafik och tja, det ser inte speciellt upphetsande ut rent spelmässigt heller. Tramsigt och humoristiskt kanske, men känns som den biten skulle kunna tappa rätt mycket efter första halvtimmen?

Skulle vilja se något liknande men med fokus på skräck och spänning.

ARMA 3 Contact kanske kan bli något... tråkigt att inga verkar vilja skriva om det.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kan inte säga att jag är jätteimponerad... Har inte spelat originalet heller så det finns inget nostalgivärde för mig heller.

Jämför den med originalet så kanske du blir lite "impad". Inte pgr av att detta spelet är supersnyggt, men man om du jämför originalet med dess remake

Edit: Jag vet ett par hundra spel från 70-2000 talet jag hade velat se ordentliga remakes/remasters på. Speciellt rpgs från 80-90talet (c64/amiga/pc)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gnällkuk
Skrivet av Ankh:

Jämför den med originalet så kanske du blir lite "impad". Inte pgr av att detta spelet är supersnyggt, men man om du jämför originalet med dess remake

Edit: Jag vet ett par hundra spel från 70-2000 talet jag hade velat se ordentliga remakes/remasters på. Speciellt rpgs från 80-90talet (c64/amiga/pc)

Rent grafiskt har jag inga synpunkter, där såg det ganska snyggt ut för den typen av spel med undantaget för ansikten och animationerna av dessa. Det var snarare gameplayet som såg rätt trist ut, tyckte också det var märkligt att de först kom till jorden och hade ingen aning om vilka som var de mest intelligenta varelserna, utan du skulle scanna kossorna.

Men när det kom en människa så visste de redan att de kallades humans osv. Samma med militären som de också lika enkelt kunde identifiera. Det gav liksom upplägget för spelet en smula märkligt och även om det givetvis var första banan vi fick se så såg det lite väl enkelt ut. Bullet velocity såg också lite väl långsam ut, samt att det i vanlig ordning när någon från företaget ska dema så var de själva inte speciellt vassa.

Som sagt, om man inte har spelat orginalet och håller det högt så tror jag det blir svårt att få upp intresset så mycket för andra personer som inte spelat orginalet, baserat på det gameplay vi fick se här.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Såg spelbart ut men inte något man lär komma tillbaka till. Uppdragen verkar rätt enkla o stela o old school men jag gillade retro stilen o humorn
Kanske blir ett köp iaf.

1
Skriv svar