CD Projekt: "Keanu Reeves är en nyckelkaraktär i Cyberpunk 2077"

Robot
CD Projekt: "Keanu Reeves är en nyckelkaraktär i Cyberpunk 2077"

Om du hoppades på att få byta ut Johnny Silverhands mot Lady Gaga (eller fimpa honom helt) kanske du blir besviken. Vi har intervjuat studion bakom ett av de mest hypade spelen någonsin.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077, #keanu-reeves


Medlem

Snälla sluta med riktiga skådisansikten. Det går inte se bortom skådespelaren och se karaktären i spelet. Big-time illusionbreaker. Skapa egna karaktärer istället.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Snälla sluta med riktiga skådisansikten. Det går inte se bortom skådespelaren och se karaktären i spelet. Big-time illusionbreaker. Skapa egna karaktärer istället.

Känner du det samma när det gäller skådespelare i film också?
Om inte, varför spelar det roll i spel? För mig är Keanu som klippt och skuren för rollen.

Medlem

Energin i detta intervjuobjekt blåser nästan Calle ur soffan. . . Alltså bokstavligen. Underbart att se ;P

Medlem

Jag tycker Keanu passar perfekt i cyberpunk miljön.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ogaard:

Energin i detta intervjuobjekt blåser nästan Calle ur soffan. . . Alltså bokstavligen. Underbart att se ;P

Han var grym! Verkar väldigt duktig också, har bland annat en timmes föreläsning om hur de designade uppdrag i The Witcher 3.


signatur
Medlem

Klart de kommer att ro det i land. Hype 11/10 and rising.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Bra info och intensivt!

Medlem

Bra intervju. Han verkar väldigt entusiastisk.

Medlem

Men komigennu sluta hypa saker hela tiden. I längden så blir det bättre jag lovar...

Medlem
Skrivet av Dominus:

Känner du det samma när det gäller skådespelare i film också?
Om inte, varför spelar det roll i spel? För mig är Keanu som klippt och skuren för rollen.

Det gör sig inte i spel bara. Vet inte varför. Föredrar karaktärer skapade av utvecklarna.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Jag tycker Keanu passar perfekt i cyberpunk miljön.

Ja verkligen. Tänker på 1995 rullen "Johnny Mnemonic".

Har inga problem personligen med att se riktiga Hollywood skådisar i TV-spel. Tror Keanu Reeves kommer lyckas klockrent i CyberPunk 2077.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zidious G:

Det gör sig inte i spel bara. Vet inte varför. Föredrar karaktärer skapade av utvecklarna.

Vilket gör det här till ett ypperligt tillfälle att bli mer van med det.

Min teori, om än långsökt, handlar om att man tycke sådär just för att karaktärer i spel historiskt sätt inte sett ut som riktiga människor. Oftast är det något som skaparna åstadkommit själva. Det är ju mest de senaste åren som man börjat ta med ansikten också, utöver all motion capture man gjort för animationer.

Ge det bara lite tid så blir man van. Har man inga problem med det i film så kommer det lösa sig snabbt här också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag hoppas detta är roligt, för jag gillade inte Witcher. (striderna var för tråkiga - annars var miljön och storyn cool)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Dominus:

Känner du det samma när det gäller skådespelare i film också?
Om inte, varför spelar det roll i spel? För mig är Keanu som klippt och skuren för rollen.

Haha, fan vad jag hatar mänskliga skådespelare i film, kan de inte bara köra med handgjorda dockansikten istället?

Medlem

Keanu är för mej en av dom plattaste och mest trista skådespelarna någonsin. Besviken över den här "avtäckningen" på e3. Tycker det är en viss ängslighet av utgivarna att ta in kända ansikten.

Medlem

Bra intervju! Hypen blir ju inte mindre. Skön entusiastisk kille. Märks verkligen att han älskar sitt jobb.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Känner du det samma när det gäller skådespelare i film också?
Om inte, varför spelar det roll i spel? För mig är Keanu som klippt och skuren för rollen.

Jäkligt svårt att göra nåt annat på film. Ja, jag hade hellre sett okända ansikten i film.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Känner du det samma när det gäller skådespelare i film också?
Om inte, varför spelar det roll i spel? För mig är Keanu som klippt och skuren för rollen.

Samma kan ju appliceras på film, men jag tycker det blir mer uppenbart i vissa typer av filmer eller serier, vill ja ha Brad Pitt i nästa band of brothers? nej, men han skulle säkert göra ett bra jobb, kanske blir de lika bra som spr med Tom Hanks men tvivlar på det.

Ett modernt exempel är väl District 9 där Neil medvetet valde att ha relativt okända skådespelare, och som blev riktigt bra.

Ja kan hålla med honom om att superkändisar distraherar ibland, tyckte tex Kevin Spacey i cod bara var waste of budget.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jäkligt svårt att göra nåt annat på film. Ja, jag hade hellre sett okända ansikten i film.

Det gör du säkert.
Men jag ser ingen som klagar över att Christian Bale, nutidens Batman, även gör andra filmer, på ett helt annat tema.
Så länge de passar för rollen så är det (oftast) ingen som klagar. Borde vara det samma för spel, tycker jag.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Snälla sluta med riktiga skådisansikten. Det går inte se bortom skådespelaren och se karaktären i spelet. Big-time illusionbreaker. Skapa egna karaktärer istället.

Jag håller med. Jag har svårt för när skådisar man känner till är med i spel. Det blir lite "uncanny" för mig när jag vet hur dom "ska" se ut. Inte samma sak när jag ser skådisar på film.
Första demon av Quantum Break gillade jag mer än när som gjorde om huvudkaraktärerna till mer eller mindre kända skådespelare.
Jag vill spela ett spel, inte en interaktiv film.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Dominus:

Det gör du säkert.
Men jag ser ingen som klagar över att Christian Bale, nutidens Batman, även gör andra filmer, på ett helt annat tema.
Så länge de passar för rollen så är det (oftast) ingen som klagar. Borde vara det samma för spel, tycker jag.

Det är ju som jag säger väldigt svårt att göra annat på film, så vad ska man klaga på?

I spel finns det utrymme att ändra utseendet så det inte ser ut som skådisen.

Medlem

Got Damn jag blev ju bara mer hypad av honom snacka så snabbt lol

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Det är ju som jag säger väldigt svårt att göra annat på film, så vad ska man klaga på?

I spel finns det utrymme att ändra utseendet så det inte ser ut som skådisen.

Vill man ändra utseendet på en karaktär i en film så finns det även olika tekniker för det. Tekniken har kommit en lång väg, främst inom protes-makeup.
https://www.boredpanda.com/actors-special-effects-makeup-befo...

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Det är ju som jag säger väldigt svårt att göra annat på film, så vad ska man klaga på?

I spel finns det utrymme att ändra utseendet så det inte ser ut som skådisen.

Det är inte alls svårt i film. Masker används flitigt och kan göra vem som helst i princip oigenkännlig.

Inaktiv
Skrivet av Zidious G:

Snälla sluta med riktiga skådisansikten. Det går inte se bortom skådespelaren och se karaktären i spelet. Big-time illusionbreaker. Skapa egna karaktärer istället.

Håller inte med överhuvudtaget

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det är inte alls svårt i film. Masker används flitigt och kan göra vem som helst i princip oigenkännlig.

Eh, va?

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jag förstår inte riktigt frågan.

Medlem

Jag har inget emot att de använder en riktig skådis/person som karaktär. Jag menar, inte hade jag klagat om Patrick Stewart dök upp i ett Star Trek-spel. Bara det att just Keanu Reeves för mig känns lite ...ja, inte som ett helt megaseriöst val. Lite "meta/driva med sig själv". Lite samma känsla som inför Chuck Norris, David Hasselhoff etc. Det kanske är högst subjektivt eftersom jag inte har något till övers för Keanu Reeves filmer.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag förstår inte riktigt frågan.

Menar du att folk ska ha masker på sig i film? Och att det inte skulle se väldigt konstigt ut? Hur kan du jämföra det med att använda en annan digital modell i ett datorspel? Två helt olika saker.

I ett spel har man ansträngt sig för att med flit få det att se ut som en kändis. I en film måste man anstränga sig åt andra hållet, och är dyrt och/eller ser dåligt ut. Hur kan folk likställa film med spel? Är ni från vettet?

12
Skriv svar