The Outer Worlds-intervju om narrativa hinder och möjligheter

Robot
The Outer Worlds-intervju om narrativa hinder och möjligheter

En solklar favorit från årets ganska tama och tråkiga E(förrenderad trailer)3.
Mina förhoppningar ligger på denna och Bloodlines 2, Psychonauts 2 och Doom 2016(2)
The sinking city blir mer och mer intressant.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag gillar Obsidian, men tyvärr är jag lite orolig att detta spel ska bli rätt tramsigt. Just fokuset på att "man kan döda allt och alla" är knappast något som känns revolutionerande, det kan jag göra i Doom också. Vad det ska tillföra detta rollspel vet jag inte, får mig bara att tänka på penna och papper-rollspelandets murder hoboing, när spelarna slår ihjäl allt och alla för att det är "kul" till spelledarens enorma frustration.

Medlem

Ni måste jobba lite på bildkompositionen. Han står helt fel i intervjun (bl.a för mycket luft bakom ryggen). Men annars bra jobbat med alla inslag.

Relik 📜
Skrivet av Maysay:

Ni måste jobba lite på bildkompositionen. Han står helt fel i intervjun (bl.a för mycket luft bakom ryggen). Men annars bra jobbat med alla inslag.

Håller helt med! Det är mycket svårt under E3, speciellt intervjuer. Galet små rum, dålig eller felplacerad belysning och sedan stor tidspress på det. "Ni har 15 min, klockan tickar!". Då är det bara upp med kameran, sätta fokus och köra i princip. Snacket är ändå det viktiga.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Fast det kan göra rätt mycket för feelingen i ett rollspel
Skrivet av Tomten:

Jag gillar Obsidian, men tyvärr är jag lite orolig att detta spel ska bli rätt tramsigt. Just fokuset på att "man kan döda allt och alla" är knappast något som känns revolutionerande, det kan jag göra i Doom också. Vad det ska tillföra detta rollspel vet jag inte, får mig bara att tänka på penna och papper-rollspelandets murder hoboing, när spelarna slår ihjäl allt och alla för att det är "kul" till spelledarens enorma frustration.

Spelade nyss om Fallout 2 för första gången på många år,och körde som skitond. Att kunna döda barn var väldigt .... Udda.
Hur ska jag säga. Det är ingen BONUS att kunna döda vem man vill,men det är dåligt att INTE kunna. Hänger du med? Att alla barn i FO3 är odödliga bryter immersionen.

1
Skriv svar