Cyberpunk 2077 – Keanu Reeves har nästan lika många repliker som V

Robot
Cyberpunk 2077 – Keanu Reeves har nästan lika många repliker som V
Medlem

Vet inte vad jag tycker om kändisar i spel. Tar mig ur världen lite. Hade hellre sett ett okänt ansikte. Han kan gärna fått göra rösten, det har jag aldrig problem med.

Gnällkuk
Skrivet av Nioreh:

Vet inte vad jag tycker om kändisar i spel. Tar mig ur världen lite. Hade hellre sett ett okänt ansikte. Han kan gärna fått göra rösten, det har jag aldrig problem med.

För mig handlar det mer om man har castat rätt person, i en hel del spel så har man med en kändis bara för att det är en kändis. Men om det är en person som verkligen passar rollen tycker jag att det höjer helhetsintrycket faktiskt. LA Noire tycker jag t ex är ett bra exempel på karaktärer som spelas av riktiga skådespelare.

Däremot kräver det ju ganska mycket av motioncap, det måste verkligen vara spot on - annars blir det ju mest löjligt. Jag förstår dock vad du menar, men Keanu har ju spelat en hel del roller som passar in i framtid och sci-fi, så här känns han rätt, tycker jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tycker det är kul med Neo, ähm, Jonny, ähm, Keanu som "skådis".

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

För mig handlar det mer om man har castat rätt person, i en hel del spel så har man med en kändis bara för att det är en kändis. Men om det är en person som verkligen passar rollen tycker jag att det höjer helhetsintrycket faktiskt. LA Noire tycker jag t ex är ett bra exempel på karaktärer som spelas av riktiga skådespelare.

Däremot kräver det ju ganska mycket av motioncap, det måste verkligen vara spot on - annars blir det ju mest löjligt. Jag förstår dock vad du menar, men Keanu har ju spelat en hel del roller som passar in i framtid och sci-fi, så här känns han rätt, tycker jag.

Jag håller med, men problemet med kända skådisar för mig blir ofta att jag tänker in dom i deras gamla karaktärer, finns en risk att jag tänker att det är Neo som skuttar runt i Cyberpunk. Men får la se hur det känns när spelet kommer.

Medlem

Jag tänkte inte "neo" när jag glodde på john wick, och kommer förmodligen inte göra det när jag spelar cyberpunk.

Medlem

Tycker att Keanu passar i Cyberpunk.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gnällkuk
Skrivet av karatekex:

Jag håller med, men problemet med kända skådisar för mig blir ofta att jag tänker in dom i deras gamla karaktärer, finns en risk att jag tänker att det är Neo som skuttar runt i Cyberpunk. Men får la se hur det känns när spelet kommer.

Risken finns väl, men känns som att mycket hänger på hur karaktären är skriven och hur den gestaltas av Keanu. Eftersom alla hans stora karaktärer passar in i det här spelet så tror jag det blir bra ändå, plus att han är ett spöke/hologram. Men vi får se


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

För mig kommer han alltid vara Neo och Neo passar väldigt bra in i Cyberpunk! Hoppas han lägger repliken ” We need Guns, lots of guns” innan ett uppdrag som ett litet påskägg hehe

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

För mig handlar det mer om man har castat rätt person, i en hel del spel så har man med en kändis bara för att det är en kändis. Men om det är en person som verkligen passar rollen tycker jag att det höjer helhetsintrycket faktiskt. LA Noire tycker jag t ex är ett bra exempel på karaktärer som spelas av riktiga skådespelare.

Däremot kräver det ju ganska mycket av motioncap, det måste verkligen vara spot on - annars blir det ju mest löjligt. Jag förstår dock vad du menar, men Keanu har ju spelat en hel del roller som passar in i framtid och sci-fi, så här känns han rätt, tycker jag.

Skrivet av karatekex:

Jag håller med, men problemet med kända skådisar för mig blir ofta att jag tänker in dom i deras gamla karaktärer, finns en risk att jag tänker att det är Neo som skuttar runt i Cyberpunk. Men får la se hur det känns när spelet kommer.

Frågan är ju, varför är det ett så stort problem i spel och inte film? Jag personligen känner inte at samma problem i film för många skådisar. Gör mig liksom inget att Keanu är med i Matrix, Speed och John Wick.

Det enda jag kan komma på är att man ofta bara haft röstskådisar till karaktärer som sedan varit skapta för hand. Nu när man får hela paketet så känns det bara konstigt. "Nu" säger jag, det är ju ingen ny grej idag. Men har man spelat sedan NES-tiden så är det ändå lite konstigt fortfarande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Frågan är ju, varför är det ett så stort problem i spel och inte film? Jag personligen känner inte at samma problem i film för många skådisar. Gör mig liksom inget att Keanu är med i Matrix, Speed och John Wick.

Det enda jag kan komma på är att man ofta bara haft röstskådisar till karaktärer som sedan varit skapta för hand. Nu när man får hela paketet så känns det bara konstigt. "Nu" säger jag, det är ju ingen ny grej idag. Men har man spelat sedan NES-tiden så är det ändå lite konstigt fortfarande.

Men samtidigt finns det fall där man använt riktiga skådisar utan att spelarna klagat. Ingen sa om GTA5 att "Nej, Steven Ogg, det känns konstigt att se honom i ett spel."

Tror bara det är lite att hjärnan ser en uppenbart digital variant av någon man vet finns på riktigt, och det känns väl fel för vissa. Personligen har jag inte det problemet.

Tror dessutom vi kommer få mer av det här i framtiden. När spel vill berätta en historia är det inget konstigt att man fångar hela skådespelet, och inte bara rösten.

Ambassadör
Xbox

Jag tycker att det verkar vara en riktigt trevlig roll han har och ser ut att passa utmärkt för den!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Men samtidigt finns det fall där man använt riktiga skådisar utan att spelarna klagat. Ingen sa om GTA5 att "Nej, Steven Ogg, det känns konstigt att se honom i ett spel."

Tror bara det är lite att hjärnan ser en uppenbart digital variant av någon man vet finns på riktigt, och det känns väl fel för vissa. Personligen har jag inte det problemet.

Tror dessutom vi kommer få mer av det här i framtiden. När spel vill berätta en historia är det inget konstigt att man fångar hela skådespelet, och inte bara rösten.

Vem fan hade hört talas eller kände igen honom innan GTA? 1% av spelarna? Inte så konstigt att det är skillnad när det handlar om en massiv hollywoodstjärna som Keanu.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Vem fan hade hört talas eller kände igen honom innan GTA? 1% av spelarna? Inte så konstigt att det är skillnad när det handlar om en massiv hollywoodstjärna som Keanu.

Ja, det var precis det jag skrev, men du kanske glömde läsa.

Folk reagerar på Keanu för att de vet att han finns och har sett honom på riktigt. Vet de inte att det är en riktig person bakom den digitala masken reagerar de inte.

Medlem

För min del spelar det ingen roll vem det är, bara det görs på rätt sätt och skådisen vet vad den håller på med. Vet att många klagar på Keanu, men själv har jag gillat honom sen Bill and Ted ;P

Medlem

Blir det en Keanu Reeves staty i collector edition nu?

Medlem

Det skönaste är att det är min landsman och att jag kanske jobbar där en vacker dag. (Tycker efter Johnny Mnemonic så är Keanu en given shackpjäs.-)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Förstår faktiskt inte kändisar i spel. Går ju lätt att fixa coola karaktärer. Förstår inte varför man ska trycka in Hollywood skådisar som förmodligen kostar en hel del me. Är ju hellre pengarna gå till andra delar av spelutveckling. Aldrig förstått idoliserande av skådisar.

Medlem

Om jag minns och förstått det rätt så finns det 2 andra skådespelare som kan ersätta Keanus roll i spelet. Dvs om man inte väljer Johnny Silverhand som sin "childhood hero" i karaktärsskaparen. Det syntes på någon screenshot.

Medlem
Skrivet av c0rleone:

Om jag minns och förstått det rätt så finns det 2 andra skådespelare som kan ersätta Keanus roll i spelet. Dvs om man inte väljer Johnny Silverhand som sin "childhood hero" i karaktärsskaparen. Det syntes på någon screenshot.

Ok så om jag tolkar det rätt så finns det bara en karaktär som man vill välja.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Förstår faktiskt inte kändisar i spel. Går ju lätt att fixa coola karaktärer. Förstår inte varför man ska trycka in Hollywood skådisar som förmodligen kostar en hel del me. Är ju hellre pengarna gå till andra delar av spelutveckling. Aldrig förstått idoliserande av skådisar.

Av samma anledning som man använder skådisar i film, nämligen att de kan skådespela. Om spel vill berätta en historia är det ingen nackdel att ha skådisar som passar rollerna, kända eller inte.

Medlem

"Det blir dock inte tal om en konventionell rpg-följeslagare; Johnny Silverhand är ett slags spöke i V:s huvud."

Tack för den spoilern!

1
Skriv svar