Något för Heroes of Might and Magic-älskaren – Songs of Conquest

Robot
Något för Heroes of Might and Magic-älskaren – Songs of Conquest

Det svenskskapade spelet släpps i slutet av 2020.

#e3, #lavapotion, #pc-gaming-show, #song-of-conquest


Geeks Gaming

Ja tack
Älskar homm3. Skrev upp mig på alphan direkt när jag såg de.

Releasehästryttare

Underbar trailer, detta blir att följa!

Medlem

Oh, e3 suger, fast detta verkar ändå vara något. Vet inte om man kan lita på Coffee Stain dock... får väl se, får väl se sedan när man får se gameplay!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Var först osäker på vad dom försökte visa, dock musiken gjorde det intressant
Spelar fortfarande Homm3 + horn of the abyss så det här kommer man garanterat att testa iaf.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Älskar HOMM 2,3 och 4. Men pixelgrafik? Nejtack.

Inaktiv

En av de intressantaste spelen avslöjade hittills på E3, måste se mer innan man kan ha någon riktig uppfattning om det dock.

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Älskar HOMM 2,3 och 4. Men pixelgrafik? Nejtack.

Huvudet på spiken. Känns både fånigt och konstigt hur pixelgrafik blivit en sådan långdragen och stor grej bland retrospel. Kändes aldrig som att de gamla klassiska utvecklarna ville nöja sig med pixelgrafik, utan gjorde så mycket de kunde med det de hade. Visst att vissa utav de äldre spelet blev pixligt pga begränsningarna men kändes aldrig som att det var med avsikt. Heroes 3 på en 17" såg ju ut som ett konstverk, var även där någonstans pixelheten i spel börja försvinna.

Jag hade helst sett ett nytt spel i Heroes 3-anda som är riktigt högupplöst, med grafik baserade på handmålade verk från riktiga konstnärer.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Huvudet på spiken. Känns både fånigt och konstigt hur pixelgrafik blivit en sådan långdragen och stor grej bland retrospel. Kändes aldrig som att de gamla klassiska utvecklarna ville nöja sig med pixelgrafik, utan gjorde så mycket de kunde med det de hade. Visst att vissa utav de äldre spelet blev pixligt pga begränsningarna men kändes aldrig som att det var med avsikt. Heroes 3 på en 17" såg ju ut som ett konstverk, var även där någonstans pixelheten i spel börja försvinna.

Jag hade helst sett ett nytt spel i Heroes 3-anda som är riktigt högupplöst, med grafik baserade på handmålade verk från riktiga konstnärer.

Ja exakt så känner jag också. Tänk dig ett nytt Heroes spel med samma upplägg fast med grafiken från tex Spellforce 3 eller liknande. Hade kunnat bli hur snyggt som helst.

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Ja exakt så känner jag också. Tänk dig ett nytt Heroes spel med samma upplägg fast med grafiken från tex Spellforce 3 eller liknande. Hade kunnat bli hur snyggt som helst.

Dom senaste heroesspelen har ju varit skit, så det lär du inte få. Man behöver typ inte spela något annat än HoTA, varken med bättre eller sämre grafik.

Jag tänkte på detta spelet lite o morse, det är lite vonky pixelart, det håller jag med om, men det jag tänkte på mera är att när man tittar på hur det är byggt där i staden så är detta kanske mera likt typ settlers (eller något valfritt mobilspel), något sådant där man bygger hus mera fritt, det gör man inte i heroes. Helt ärligt vet jag inte vad som skulle vara likt heroes i detta, förutom att det är en karta man går runt på... Fredrik Erikson kanske körde ett baitklick här.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

...Helt ärligt vet jag inte vad som skulle vara likt heroes i detta, förutom att det är en karta man går runt på... Fredrik Erikson kanske körde ett baitklick här.

Tror de sa det på presentationen att en Heroes 2 utvecklare låg bakom spelet.

Geeks Gaming
Skrivet av Rackaren:

Ja exakt så känner jag också. Tänk dig ett nytt Heroes spel med samma upplägg fast med grafiken från tex Spellforce 3 eller liknande. Hade kunnat bli hur snyggt som helst.

Själv vill jag ha nytt Heroes med 3ans gameplay, 5ans stadsbyggande och 7ans magi system. Är heller inte glad i pixel grafik. Men gillar fortfarande de lite mer tecknade i 3an

1
Skriv svar