Succé eller skräp? Sätt betyg på Star Wars Jedi: Fallen Order-filmen

Robot
Succé eller skräp? Sätt betyg på Star Wars Jedi: Fallen Order-filmen
Medlem

Kändes ganska mediokert.

Redaktör
Skrivet av MrPeters:

Kändes ganska mediokert.

2?

Jag ger trailern en (riktigt svag) 3:a. Gråtråkiga korridorer, idiot-AI, men om kraften är med kraften kan den bli kul att använda.


signatur

En 3a ungefär, det ser inte ut att bli ett mästervärk dessvärre. Men förhoppningsvis så blir det bra nog för att man ska kunna vilja spela det.

Redaktör
Skrivet av eddie the eagle:

En 3a ungefär, det ser inte ut att bli ett mästervärk dessvärre. Men förhoppningsvis så blir det bra nog för att man ska kunna vilja spela det.

Spot on.


signatur
Medlem

Gameplay-trailern får en 2a av mig. Medelmåttigt och gav mig inte den "wow"-faktor jag hade hoppats på.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ger gameplayet en Svag 3:a.
Ai verkar riktigt kass samt fighting såg mediokert ut. Hänger inte upp mig särskilt på ansiktsanimationer.
Grafiken var även lite Meh i mitt tycke.
Men man kan ju hoppas det blir bättre, spelet är inte klart än och det var en Alpha build.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Trailern är klart en 3:a. Men det känns nästan som att de vill hålla förväntningar låga vilket de försökt göra sedan spelet utannonserades.

Det hade varit ganska roligt om de skruvade upp allting närmre release för att verkligen överraska spelvärlden.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag gav en fyra. Tyckte combat såg bra ut och Respawn är duktiga så jag hoppas.

Medlem

ser rätt stelt ut, som ett sony-exklusivt actionäventyr fast utan all polish.

2/5

Medlem

Håller med om det mesta ovan men jag tycker grafiken är svinbra för att vara en alpha. Får dom till ansikten och ljus så kommer det blir skitsnyggt.

Ambassadör
Xbox

En 3:a tycker jag det såg ut som. Det fick mig att vilja spela det helt enkelt. Star Wars-känslan satt där den också.

AI såg ju kanske dum i huvudet ut men det kändes som om det spelades på motsvarande "easy" också så det kan ju bli mer spännande om man skruvar upp det lite?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

2?

Jag ger trailern en (riktigt svag) 3:a. Gråtråkiga korridorer, idiot-AI, men om kraften är med kraften kan den bli kul att använda.

Nah, gav det en trea ^^
Kändes som att spelet kommer inneha följande;

  • En okej story som passar Star Wars men som kommer i stor mån kännas krystad och inte ha något djup

  • Acceptabel combat för spelets upplägg men med mycket stor potential för vidareutveckling inom en mer storskalig värld (mer open-world)

  • Intressanta karaktärsaspekter men generellt ganska lackluster för att man egentligen inte har någon frihet för hur karaktären utvecklar sig.

Det är i alla fall detta jag förväntar mig, sen får de mer än gärna överraska mig Det är ändå Respawn och Titanfall spelen är väldigt bra men har svårt att se hur de ska gå från friheten av eget universum till begränsningarna av Star Wars.

Sen om jag ska specificera mer exakt angående trailern så var den inte så spännande. De visade upp hur ett uppdrag av linjär stil kan spelas men vore trevligt att se om de kommer ha några aspekter av frihet i spelet. Star Wars är inte direkt ett spel som jag kopplar till korridorsspel, de har en tendens att infria lite känsla av frihet till spelaren

Angående AIn instämmer jag angående det du nämnde, den verkar väldigt halvdan i den mån att de inte kommer ge spelaren speciellt stor utmaning.
Combaten i sig självt ser ut att likna Sekiro i vissa aspekter men väldigt mycket simplare i dess utmaning (skrev tidigare 'mechanics' men kom på att Sekiros combat var väldigt simpel om än oerhört väl utförd) och hur motståndarna är designade kring detta, dock kan jag se att det skiftar längre in i spelet då detta troligtvis är ganska tidigt i dess story.
Force-powers är intressanta då man kan interagera med fienderna i flera lager, du kan använda krafterna lite hur du själv önskar. De kan användas offensivt och defensivt beroende på hur du kombinerar dem. Sakta ner fienderna och dess projektiler för att undvika stressiga situationer och utnyttja dessa projektiler för att orsaka skada på fiender. T.ex. kan jag tänka mig att man kan sakta ned projektiler och dra till sig en elit-soldat (anti-jedi gubbarna, minns inte deras korrekta namn) genom dessa projektiler för att orsaka skada.

Allt detta är väldigt stora antaganden och hälften av dem kommer säkert vara helt åt helskotta fel men men, det återstår att ses

Medlem

Ser ut som en klon av vilket annat halv-mediokert AAA spel som kommit de senaste åren om än med Star-Wars patina.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Gillar miljöerna i filmen,det känns superlinjärt.
Skall säkert spela det om det får mer än 3 i betyg.
Verkar vara lite tomb rider med lasersvärd av det jag såg.
Hoppas att det skall ge en bra singelupplevelse för det skulle göra mej gott.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

@MrPeters: Kunde inte beskskriva det bättre själv.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Fick lite Star Wars: Shadows of the Empire-vibbar vid vissa tillfällen, så det har säkert potential att bli bra. Kändes lite halvdant dock baserat på det man fick se.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

2:a.
Såg extremt mediokert ut, självklart bara alpha men om vi säger så här: Star Wars 1313 blev man ju sjukt hyped för när det visades. Detta är mer "meh" känsla kontra 1313:s "wow" känsla.

Moderator | Testpilot

Kanske jag som är knäpp men såg inte omröstningen lite konstig ut? Kan förstå att siffrorna inte är i ordning för den visar den med mest val först, men när du väljer borde det väl ändå vara 1-5 och inte 3, 2, 4, 1, 5?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

@uberpwnage2.0: verkar vara sorterat på hur folk röstat, konstig feature.

gav den en trea, men var på gränsen till en tvåa. tyckte dialogerna kändes rätt platta, där har de en del att jobba på. ai går att putsa upp så inte lika orolig där.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

@uberpwnage2.0: verkar vara sorterat på hur folk röstat, konstig feature.

Precis. Skulle säga att det är konstigt att sortera sådär oavsett, men kan acceptera det mer om man går efter vad som fick mest röster. Innan man röstar dock borde det bara vara 1-5.

Meh. God morgon.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det såg helt okej ut tycker jag 😀

Medlem

Den var ok. Gav den en trea, och tror spelet också hamnar på samma nivå, alltså ett bra spel men inget mästerverk.

Medlem

Från det jag såg, en trea. Men det är story som är viktigast för mig i sådana här spel. Hoppas den sitter sim en smäck!

Medlem

7/10. Ser kul ut med vissa förbehåll.

Medlem

Ju fler spel man spelat, ju fler filmer och böcker man sett och läst, ju högre är ens krav. Då jag spelat många bra Star Wars spel förut, varför ska jag nöja mig med sämre? Bara för att det var länge sedan ett sådant spel gjordes. Nej det funkar inte så, om ett SW spel inte lever upp till mina förväntningar så kommer jag helt enkelt avstå att spela det.

Och det jag sett från Fallen Jedi ser ut som ett väldigt mediokert Star Wars spel, verkar inte riktigt veta vad det vill vara och blandar olika spelstilar. Ser en hel del inspiration från Uncharted, The Force Unleashed, Sekiro och till viss del även Dark Souls.

När man blandar spel på det här sättet så brukar slutresultatet bli rätt så dåligt. Och ordet "nostalgi" börjar bli så urvattnat, ett enkelt sätt att borföklara vaför personer som mig själv inte är lika intresserade av dagens AAA-spel. Nej det handlar snarare om att jag och många andra har spelat bättre spel, vi har väl helt enkelt högre förväntingar, speciellt från ett Star Wars spel.

Men som jag skrev i en annan tråd, detta är baserat på vad jag sett från det än så länge, jag säger inte att Fallen Jedi kommer bli ett mediokert spel när det släpps, jag säger bara att det är vad jag ser från den tidiga version de visat upp. Men det var även en tidig version av Star Wars 1313 som de visade upp, den tilltalade mig betydligt mer.

Medlem

Jag har bara sett videos från Sekiro och DS3 men där känns slagen lite mer och det är en helt annan känsla och se när någon spelar något av dessa spel jämfört med gårdagens video. Kändes så långsamt och segt.

Ain var ju så jäkla trött. Grafiken meh jämfört med frostbites BF2.

Med tanke på hur tråkig och generisk huvudkaraktären är så måste verkligen storyn vara så bra men jag är skeptisk.

Och vad var det för QTE med spindeln i ett spel 2019!!!!!????


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Om detta var "Alpha-gameplay", så var det nog ett ganska polerat sådant, men jag tror den färdiga versionen kommer vara snäppet bättre på många punkter.

Jämför man detta med "TitanFall 2", ser man att Respawn försöker följa "regler" hur man ska berätta ett SW-spel, och det är väl där man känner en viss besvikelse. Det som jag reagerade mest på var musiken. Den känns helt fel; hämtad från något soundtrack och ger en dammig känsla nu år 2019.

Jag tror dock på Respawn och antar att vi inte sett det bästa, inte ens i närheten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Anser fortfarande, även efter så många år att det här spelet är mer intressant än det som de visade igår. Detta är för mig vad Star Wars handlar om, himla synd att de lade ner det hade så mycket potential. Kollar man kommentarerna för videon verkar jag inte vara ensam, en hel del som är lika besvikna som jag är.

Medlem

Det ser bra ut. Problemet är att jag är så trött på Star Wars.

123
Skriv svar