Surprise! Ny The Sims 4-expansion släpps om knappt två veckor

Robot
Surprise! Ny The Sims 4-expansion släpps om knappt två veckor
Medlem

Svalt spel delux....

Medlem

Varför ens ta upp sims på en e3 presentation? En sak som dom presenterade sims 5...men expansion nummer femtioelva?

Medlem

Detta är fan mjölkning deluxe


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kan inte något företag bara släppa ett nytt husbyggar spel. Älskar idén med The Sims men tycker det är så jävla irriterande med alla restriktioner och DLCn som finns i skiten.
Skulle verkligen vilja ha ett välgjort spel där man kan bygga allt från vanliga små stugor, lägenheter, villor och skyskrapor. Känns som ett spel som skulle sälja som fan och som även kan användas inom skola och utbildning.
The Sims 4 börjar kännas riktigt utdaterat och tycker inte spelet är så välgjort men det är det enda i sitt slag tyvärr.

Skrivet av robbis:

Varför ens ta upp sims på en e3 presentation? En sak som dom presenterade sims 5...men expansion nummer femtioelva?

En kvalificerad gissning är att Sims 4 helt enkelt är så fruktansvärt populärt. Bara under 2018 ökade antalet aktiva spelare med 35 % (!) vilket, så här fem år efter release, är ganska sjukt.

Skrivet av 1337Figaro:

Kan inte något företag bara släppa ett nytt husbyggar spel. Älskar idén med The Sims men tycker det är så jävla irriterande med alla restriktioner och DLCn som finns i skiten.
Skulle verkligen vilja ha ett välgjort spel där man kan bygga allt från vanliga små stugor, lägenheter, villor och skyskrapor. Känns som ett spel som skulle sälja som fan och som även kan användas inom skola och utbildning.
The Sims 4 börjar kännas riktigt utdaterat och tycker inte spelet är så välgjort men det är det enda i sitt slag tyvärr.

Jag vill minnas att det fanns något liknande spel som försökte konkurrera. Runt tiden för Sims 2? Kommer inte alls ihåg vad det hette men det körde hårt på att vara lite "vuxnare". Men det blev lätt utkonkurrerat.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

En kvalificerad gissning är att Sims 4 helt enkelt är så fruktansvärt populärt. Bara under 2018 ökade antalet aktiva spelare med 35 % (!) vilket, så här fem år efter release, är ganska sjukt.

Jag vill minnas att det fanns något liknande spel som försökte konkurrera. Runt tiden för Sims 2? Kommer inte alls ihåg vad det hette men det körde hårt på att vara lite "vuxnare". Men det blev lätt utkonkurrerat.

Kanske "Singles: Flirt Up Your Life"

@Dumledanco: Kan nog stämma. Verkar ha varit en värdelös spel-serie.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av robbis:

Varför ens ta upp sims på en e3 presentation? En sak som dom presenterade sims 5...men expansion nummer femtioelva?

De tjänar multum på serien, varför skulle de visa en karta för lilla BF men inte en expansion för ett större spel?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Inaktiv

@Dumledanco: Googlade på Singles: Flirt up your life och snacka om ripoff på The Sims på alla möjliga sätt vad jag kunde se på bilderna

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

En kvalificerad gissning är att Sims 4 helt enkelt är så fruktansvärt populärt. Bara under 2018 ökade antalet aktiva spelare med 35 % (!) vilket, så här fem år efter release, är ganska sjukt.

Jag vill minnas att det fanns något liknande spel som försökte konkurrera. Runt tiden för Sims 2? Kommer inte alls ihåg vad det hette men det körde hårt på att vara lite "vuxnare". Men det blev lätt utkonkurrerat.

Hade ett spel på Xbox som hette "The Urbz" som va typ Sims fast i en lägenhet bara.

Inaktiv
Skrivet av Mathiaaas:

Hade ett spel på Xbox som hette "The Urbz" som va typ Sims fast i en lägenhet bara.

"The Urbz: Sims in the City".
Släpptes på både Xbox, PlayStation 2 och GameCube. Kände en som hade det på GameCube, själv hade jag The Sims och The Sims Bustin'Out på konsol.

Medlem
Skrivet av robbis:

Varför ens ta upp sims på en e3 presentation? En sak som dom presenterade sims 5...men expansion nummer femtioelva?

De ville väl fylla ut sändningstiden Ganska patetiskt att ett så stort företag som EA bara hade tre nya spel att visa upp, varav endast en av dem var en ny titel. Resten var ju expansioner samt sportspel som får ny upplaga varje år. Man kan nog lugnt säga att EA blir sämst på hela E3 i år.

1
Skriv svar