Allt vi vet om Baldur's Gate III, som släpps till pc och Stadia

Robot
Allt vi vet om Baldur's Gate III, som släpps till pc och Stadia
Medlem

MIn rumpa är redo Larian <3


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem
Medlem

Jag ÄLSKAR Mindflayers <3

Om studion fortsätter i samma spår som med tidigare spel, så kanske de blir så svåra som de med rätta bör vara


signatur

K9
:.:

Medlem

Larian har nu också en rea på sina befintliga spel, t.ex. på Steam
https://store.steampowered.com/sale/larian/

Medlem

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Medlem

Vill inte pissa på någons parad, men det finns många exempel på Epic-exklusiva spel som haft en Steam-sida innan exklusiviteten avslöjats. Senaste Metro och The Outer Worlds bland andra.

FM-guru
F.d. Sisyr

"Co-op kommer vara en viktig faktor"

Medlem

Baldur's Gate III: Birth of Octodad

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Don't worry

“Yeah. The party’s going to be big, exploration’s going to be big, player agency is going to be big, decisions are going to be big, multiplayer is going to be big – and single player, obviously. The originals were also tough games, so challenges are going to be big.”

– and single player, obviously.

Medlem
  • De enda plattformarna man hittills "talar om" är pc och Stadia?

Kommer inte Stadia till flera plattformar... Chromecast & mobil t.ex?

Skrivet av Maysay:
  • De enda plattformarna man hittills "talar om" är pc och Stadia?

Kommer inte Stadia till flera plattformar... Chromecast & mobil t.ex?

Jag tror att man genom att syfta på Stadia, menar alla de andra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mer om Baldur's Gate på PC gaming show på måndag:

"Larian Studios CEO Swen Vincke and Wizards of the Coast President Chris Cocks will be appearing at this year's show to share more about the relationship between Larian and WotC, and how it evolved."

https://www.pcgamer.com/baldurs-gate-3-will-be-at-the-pc-gami...

Testpilot

Divinity spelen är favvos så att de får skapa detta är en drömcombo.

Hoppas de tar ordentlig tid på sig och verkligen gör ett matigt spel!

Inaktiv

ÄÄÄÄntligen kommer ett, för mig efterlängtat spel, och, dessutom gjort av en ruskigt bra studio.
Btw, jag stal min inledning av kommentaren från Gert Fylking, när nån obskyr författare fick nobelpriset.
\o/
Och, Bioware is no more, sen dom som startade det lämnade.

Medlem

Ska försöka ge mig på Divinity spelen, men har lite svårt för isometriska spel nuförtiden (föredrar nya Fallout framför de gamla). Baldurs Gate var ju riktigt bra när det begav sig för 20 år sedan så det kan nog fungera och Divinity-spelen har väl sålt hyfsat och dragit in en hel del pengar.

https://wccftech.com/divinity-original-sin-2-85m-revenue-2017/

Frilansare

Alltså, mind flayers igen. Det innebär säkert också hatobjektet Umber Hulks!

Medlem

Något jag hoppas starkt på är att man får möjligheten att redan från början gå och ta sig an strider som det inte riktigt är meningen att man ska klara av (med tillhörande överväldigande belöningar). Det tvivlar jag inte på, då även DoS var så, samt att Larian sagt att de gillar då spelarna får fria händer att försöka använda systemen till sin fördel.

Medlem

Är mest intresserad av hur mycket från BG1-2 som kommer vara kvar? Mer än dess mer eller mindre permanenta delar från bakgrunden förstås.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Alltså, mind flayers igen. Det innebär säkert också hatobjektet Umber Hulks!

Ah kom igen, Umber Hulks är ju supermysiga!

Inaktiv
Skrivet av RaXha:

Ah kom igen, Umber Hulks är ju supermysiga!

När de dör.
Själv har jag traumatiska minnen från när man tillfångatogs av Mind Flayers i Underdark. Satt fast där hur länge som helst. :/

Medlem

Väldigt fundersam hur gameplayet kommer att vara. Hoppas verkligen att man kommer att kunna pausa för att se över sin taktik om man kör själv som i BG1-2, Icewind Dale osv men att man kan köra helt i realtid om man vill.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Ska försöka ge mig på Divinity spelen, men har lite svårt för isometriska spel nuförtiden (föredrar nya Fallout framför de gamla). Baldurs Gate var ju riktigt bra när det begav sig för 20 år sedan så det kan nog fungera och Divinity-spelen har väl sålt hyfsat och dragit in en hel del pengar.

https://wccftech.com/divinity-original-sin-2-85m-revenue-2017/

Gör det, alltså att bara sitta och skapa sin karaktär är så sjukt skön känsla för mig

Medlem

Damn, verkar saftigt detta.

Medlem

Youtube-kanalen Fextralife har lagt upp en intervju med Swen Vincke och Mike Mearls.

Inget revolutionerande som avslöjas, men värd att lyssna på.

Liten sammanfattning av några punkter:
- Spelets motor, en ny version av Original Sin 2-motorn.
- Hur många karaktärer i ett party? Ville Swen inte svara på just nu.
- Spelets art-style. Enligt Swen sätter teaser trailern tonen, det är vad vi kan förvänta oss för stil.
- Spelets kamera, fast perspektiv eller 3D-kamera a´la Original Sin? Vill Swen inte berätta just nu.
- Hur långt är spelet? Runt 100 timmar, de satsar på samma längd som Original Sin 2.
- Klasserna kommer vara traditionella D&D-klasser. Sub classes förekommer.
- Dungeon Master mode, Mod support... No comment.
- Konsolrelease? Fullt fokus på Stadia och PC just nu.

1
Skriv svar