Ubisoft bekräftar Watch Dogs Legion

Robot
Ubisoft bekräftar Watch Dogs Legion

Se det avtäckas måndag kväll – FZ sänder live.

#watchdogslegion, #ubie3, #e3, #ubisoft, #watch-dogs-legion


Medlem

Vad ska man tycka. Gillade första spelet men inte det andra.

Gnällkuk

Låter som ett sjukt ambitiöst projekt att man ska kunna ta kontroll över alla NPCs, det blir lite som ett annat spel där man kunde ta kontroll över bilar lite hur man ville, nån som minns?

Inte förvånad över att det har inneburit förseningar heller, känns som det fortfarande kan bli buggigt emellanåt :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Låter som ett sjukt ambitiöst projekt att man ska kunna ta kontroll över alla NPCs, det blir lite som ett annat spel där man kunde ta kontroll över bilar lite hur man ville, nån som minns?

Inte förvånad över att det har inneburit förseningar heller, känns som det fortfarande kan bli buggigt emellanåt :>

Minns - Driver: San Francisco. Kul spel, trots bisarrt manus.


signatur
Medlem

Har inte spelat något av Watch Dogs spelen, inget intresse direkt. Men det kommer bli intressant att se hur detta med NPC'erna fungerar.

Hur som haver så bör man alltså tro på det mesta Jason Schreier bekräftar med alla sina insiders han har hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Testpilot
Skrivet av nils45:

Vad ska man tycka. Gillade första spelet men inte det andra.

Jag tyckte om bägge 2 faktiskt. Tyckte att 2an var bättre eftersom det inte tog sig själv på samma allvar som det första spelet vilket gjorde själva spelandet roligare.
Jag hade superkul i 2an att bussa olika gäng på varandra medan jag satt i ett hörn och tittade på kaoset som uppstod.

Det enda jag är lite skeptisk mot är om ryktet stämmer och man kan spela som vem som helst hur pass rolig storyn blir då?

Vi får snart se om det stämmer

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Minns - Driver: San Francisco. Kul spel, trots bisarrt manus.

Så var det ja! Med den legendariska regplåten MFFDVR. Förbryllande att den slapp igenom och att det inte ens kommenterades på vad jag minns i recensioner, själv fnissade jag högt. Förlåt, fnyssade (manligt fniss)


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

vad är mffdvr då?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kanshira:

vad är mffdvr då?

"muff diver", väl? Från Up in Smoke.

Medlem
Skrivet av nils45:

Vad ska man tycka. Gillade första spelet men inte det andra.

Jag gillar båda spelen men föredrar helt klart den mörkare råare tonen i första spelet. 2an är på tok för färgglad med töntiga karaktärer. Det som gör 2an bra är att gameplayet fått sig ett uppsving. Speciellt med drönaren som gjorde massor.

Hoppas UBIsoft gör om bilkörningsmekaniken till 3an då de bommade de 2 första Watch Dogs titlarna. Fick jag välja så hade de tagit efter R* och dess GTA 4 från 2008 som jag tok älskar. Sedan vill jag kunna hålla upp vapnet bakom bilar man gömmer sig bakom och avfyra i blindo med vapnet som, något GTA spelen har.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Spelat båda, föredrar definitivt tvåan. Mer mänskligt och bättre story. Är fram emot detta men har också svårt att tro det med NPCerna? Känns ju lite märkligt.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag tyckte om bägge 2 faktiskt. Tyckte att 2an var bättre eftersom det inte tog sig själv på samma allvar som det första spelet vilket gjorde själva spelandet roligare.
Jag hade superkul i 2an att bussa olika gäng på varandra medan jag satt i ett hörn och tittade på kaoset som uppstod.

Det enda jag är lite skeptisk mot är om ryktet stämmer och man kan spela som vem som helst hur pass rolig storyn blir då?

Vi får snart se om det stämmer

Jag känner precis tvärtom. Jobbar själv med mjukvarusäkerhet och 2an tycker jag är alldeles för stereotypt sprayburkkidz som anses äga hackerscenen - i verkligheten ses den här kategorin hackers som scriptkids som tror sig vara coola, men egentligen saknas både kunskap och resurser mot riktiga hackers (som är mer professionella/seriösa med ekonomiska intressen snarare än wannabe-uppmärksamhet)
Så det fick mig att hamna i en spel/filmproducents mardröm --> nämligen att jag inte hejjar på Deadsec gruppen utan nästan hoppas att töntarna ska åka på spö av CTO skaparna
Så kände jag inte alls i 1an

Inaktiv

Undrar vad dom menar med att alla NPCs är spelbara, kan bli intressant. Gillade första mest, även om den andra är bättre på många sätt, inte minst tekniska men kände att styrningen av fordon fortfarande var mil bakom GTA vilket avtar mycket av spelglädjen då man tyvärr spenderar stor del av tiden bakom en ratt. F.ö. var det ganska kul även om man kan känna att manus riktat sig ganska kraftigt till edgy teens.

Testpilot
Skrivet av e3henri:

Jag känner precis tvärtom. Jobbar själv med mjukvarusäkerhet och 2an tycker jag är alldeles för stereotypt sprayburkkidz som anses äga hackerscenen - i verkligheten ses den här kategorin hackers som scriptkids som tror sig vara coola, men egentligen saknas både kunskap och resurser mot riktiga hackers (som är mer professionella/seriösa med ekonomiska intressen snarare än wannabe-uppmärksamhet)
Så det fick mig att hamna i en spel/filmproducents mardröm --> nämligen att jag inte hejjar på Deadsec gruppen utan nästan hoppas att töntarna ska åka på spö av CTO skaparna
Så kände jag inte alls i 1an

Ja jag kan förstå dig att 2an var mera oseriös och mera neon-script-kidz lekstuga. Men det var en roligare spelupplevelse enligt mig.
Har svårt att tänka mig Ubisoft göra ett mer seriöst spel med tanke på de spelmekaniker och deras generella tänk på spelandet i de nyare spelen de släppt.

Vore rätt coolt om det släpptes ett spel som byggde på Mr Robot och hade Watch Dogs influenser. Ett lite mörkare psykotiskt och mer smutsigt spel helt enkelt

1
Skriv svar