Ubisoft om Rainbow Six Siege: "Vi vill inte göra någon uppföljare"

Robot
Ubisoft om Rainbow Six Siege: "Vi vill inte göra någon uppföljare"

Däremot ser spelet ut att komma till PS5 och nästa Xbox.

#e3, #rainbow-six-siege, #ubisoft


Medlem

Det är ju en "Game as a service" titel så är inte så himla konstigt.
Dom har något som någorlunda fungerar och det drar in pengar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Då får de fan snickra till en riktig single player kampanj så man slipper lone wolf grejen där det liras utan sina AI medhjälpare. Så tråkigt att UBIsoft mosar in multiplayer i sina spel. Visst kan det finnas multiplayer i dessa Tom Clancy titlar men det borde finnas rejäla SP inbakat även. Ghost Recon, Rainbow Six började ju sin bana på bästa tänkbara SP. Iget nytt Splinter Cell på hela generationen, ett Rainbow Six med i stort bara ett multiplayer fokus, ett Ghost Recon med co-op fokus (fanns dock SP med 3 AI medhjälpare) och det nya Ghost Recon tar UBIsoft bort det som gör SP delen viktig (3 AI medhjälpare som nu blir lone fuQQn Wolf)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

"Då får de fan snickra till en riktig single player kampanj "

Innan R6 Siege släpptes så läste jag i en intervju med en av de som jobbade på spelet att det skulle komma en singleplayer kampanj senare eftersom UBISoft visste hur viktigt det var för spelarna,han visste inte hur lång kampanjen skulle vara .
jag har letat för att försöka hitta intervjun utan resultat .
Hade sett fram emot en sp / co - op kampanj

Inaktiv
Skrivet av sky one:

"Då får de fan snickra till en riktig single player kampanj "

Innan R6 Siege släpptes så läste jag i en intervju med en av de som jobbade på spelet att det skulle komma en singleplayer kampanj senare eftersom UBISoft visste hur viktigt det var för spelarna,han visste inte hur lång kampanjen skulle vara .
jag har letat för att försöka hitta intervjun utan resultat .
Hade sett fram emot en sp / co - op kampanj

Här hitta jag något men dock ganska nytt (från april i år). Skummade artikeln ganska saftigt men det stod något om SP och uppföljare.

Medlem

Om dom uppgraderar spelet bra till nästa generation så kan detta vara en bra sak. Gött för alla som redan har det att ha kvar sina operators och stats. Potentiell nackdel är väl att spelet stagnerar.

Medlem

Kan absolut ingenting om sånt här men känns som att det inte borde vara så svårt. Jag menar, spelet är kopplat till ett Ubisoft konto. Man borde kunna ladda ner ett "demo" som innehåller hela spelet och när man loggar in på kontot i spelet så märker den av att man redan äger det.

Frågan är dock om man ska få behålla PS4 versionen om man aktiverar den till PS5 eller om den flyttas över permanent och "förlorar" PS4 versionen.

1
Skriv svar