Xbox Game Pass till pc, Gears 5 och Age of Empires-serien till Steam

Robot
Xbox Game Pass till pc, Gears 5 och Age of Empires-serien till Steam
Medlem

Är "we've heard the feedback" kod för "ingen köper spel på microsoft game store så vi får väl ge oss"?

Inaktiv

Fast Xbox Game Pass finns ju redan till PC och har gjort det länge. Jag antar att de menar att vi äntligen får den icke-gimpade versionen snart.

Medlem

Grymt! Medan Epic tar spelvärlden bakåt i tiden, så kör M$ framåt. De har gjort mycket rätt de senaste åren.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Fast Xbox Game Pass finns ju redan till PC och har gjort det länge. Jag antar att de menar att vi äntligen får den icke-gimpade versionen snart.

Rätta mig om jag har fel men så här har jag tolkat det:
Officiellt har Game Pass inte funnits till PC utan endast Xbox. De spel som går att spela på PC är Play Everywhere-spel. I och med att det nu kommer till PC "på riktigt" så kommer alla spel som ingår i Game Pass gå att spela på PC också.

Skrivet av Dunder:

Grymt! Medan Epic tar spelvärlden bakåt i tiden, så kör M$ framåt. De har gjort mycket rätt de senaste åren.

Epic har lite hybris just nu, men jag tror det kommer att lugna sig längre fram när de förstår att många ser svart och vitt när det gäller spelinköp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det här gillas. Gears 5 och nya halo på Steam vore helt underbart.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Är "we've heard the feedback" kod för "ingen köper spel på microsoft game store så vi får väl ge oss"?

De har ju sett allt gnäll epic får för exklusivitet, Microsoft är troligtvis inte sugna på mer badwill i onödan de skaffade de sig nog med 2013-15.
Själv har jag inte köpt spel i deras butik ( om inte gamepass nerladdningar räknas) men lite film o appar har jag köpt o det har fungerat bra.

Inaktiv
Skrivet av boba-fett:

Rätta mig om jag har fel men så här har jag tolkat det:
Officiellt har Game Pass inte funnits till PC utan endast Xbox. De spel som går att spela på PC är Play Everywhere-spel. I och med att det nu kommer till PC "på riktigt" så kommer alla spel som ingår i Game Pass gå att spela på PC också.

Xbox Game Pass har funnits till PC sedan 2017 och det heter precis det i Microsoft Store. Det är så officiellt det kan bli. SweClockers skrev istället en korrekt rubrik: https://www.sweclockers.com/nyhet/27654-microsoft-utokar-xbox...

Bildbevis:

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Xbox Game Pass har funnits till PC sedan 2017 och det heter precis det i Microsoft Store. Det är så officiellt det kan bli. SweClockers skrev istället en korrekt rubrik: https://www.sweclockers.com/nyhet/27654-microsoft-utokar-xbox...

Bildbevis:
https://i.imgur.com/Io4Bhzl.png

Från artikeln du länkar:
"För två år sedan introducerade Microsoft prenumerationstjänsten Xbox Game Pass, där konsolspelare fick tillgång till nya spel från Microsoft och deras studior samma dag som de släpptes. Nu expanderar Microsoft tjänsten till PC-plattformen, där den ska ge spelare tillgång till befintliga och nya Windows 10-spel."

Detta antyder väl att det tidigare inte funnits till PC och att den "nu expanderar till PC"!?
Du behöver inte komma med bildbevis, jag vet att det finns att köpa i Microsoft Store på PC. Men det är det som är det konstiga, att man har kunnat köpa det på PC men det här ändå inte varit "PC-Game Pass".

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Xbox Game Pass har funnits till PC sedan 2017 och det heter precis det i Microsoft Store. Det är så officiellt det kan bli. SweClockers skrev istället en korrekt rubrik: https://www.sweclockers.com/nyhet/27654-microsoft-utokar-xbox...

Bildbevis:
https://i.imgur.com/Io4Bhzl.png

Nja, tjänsten har officiellt bara funnits tillgänglig till Xbox (även om du kan köpa det via Microsoft Store), men titlar som är märkta Xbox Play Anywhere har gått att spela även på PC. Tanken nu är att göra fler spel tillgängliga till PC, och möjligen även en del exklusiva spel som t.ex. Age of Empires.

Det jag funderar lite över är i fall man kommer behöva betala extra för att få Game Pass till PC? Tycker det är det absolut sämsta med EA Access, att tjänsterna för konsol och PC är uppdelade.

Inaktiv
Skrivet av boba-fett:

Från artikeln du länkar:
"För två år sedan introducerade Microsoft prenumerationstjänsten Xbox Game Pass, där konsolspelare fick tillgång till nya spel från Microsoft och deras studior samma dag som de släpptes. Nu expanderar Microsoft tjänsten till PC-plattformen, där den ska ge spelare tillgång till befintliga och nya Windows 10-spel."

Detta antyder väl att det tidigare inte funnits till PC och att den "nu expanderar till PC"!?
Du behöver inte komma med bildbevis, jag vet att det finns att köpa i Microsoft Store på PC. Men det är det som är det konstiga, att man har kunnat köpa det på PC men det här ändå inte varit "PC-Game Pass".

Jag tolkade det som att de expanderar Xbox Game Pass för PC, alltså fler spel. Nåväl, kritiken mot Microsoft Store har ju handlat om att det är så rörigt och svårt att hitta Xbox Game Pass titlar som fungerar på PC och det har varit väldigt otydligt vad som ingår.
Nu blir det väl en gång för alla samma utbud på PC och Xbox och tjänsten får lika villkor för båda plattformarna.

Skrivet av Bojkott:

Nja, tjänsten har officiellt bara funnits tillgänglig till Xbox (även om du kan köpa det via Microsoft Store), men titlar som är märkta Xbox Play Anywhere har gått att spela även på PC. Tanken nu är att göra fler spel tillgängliga till PC, och möjligen även en del exklusiva spel som t.ex. Age of Empires.

Det jag funderar lite över är i fall man kommer behöva betala extra för att få Game Pass till PC? Tycker det är det absolut sämsta med EA Access, att tjänsterna för konsol och PC är uppdelade.

Nja, Xbox Play Anywhere titlarna ingår inte i Xbox Game Pass på PC. Det är som sagt en enda stor röra och ett katastrofalt dåligt jobb av MS.

Medlem

Halleluja. Läste nyheten igår kväll på "activity feed" på Steam från en "vän". Riktigt kul nyhet då jag vill ha alla spel samlade här. MicroSoft gör allt rätt just nu. Visste de leder inte konsolförsäljningen men de har massor av spännande på g i pipen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Enda sen MS katastrofala e3 annonsering för xbox one har dom i princip bara gjort allting rätt efter det.

Medlem

Äntligen, finns en del spel som man gärna ser att de kommer.
Hoppas främst på Gears-serien. Men Age of Empires är ju även det kul.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Grymt! Medan Epic tar spelvärlden bakåt i tiden, så kör M$ framåt. De har gjort mycket rätt de senaste åren.

Håller med dig men... Varje gång någon skriver M$ så tänker jag på fjortisar. Varför inte i samma mening skriva €pic eller är du en $ony fanboy? Obs, jag är sarkastisk.
Tycker bara det är fjantigt helt enkelt.

Ambassadör
Xbox

Xbox Game Pass till PC kommer förmodligen att ha ett eget, mer PC-spelsorienterat bibliotek.

Ingen vet exakt hur det kommer att se ut men det sägs att Xbox Game Pass Ultimate (som nu är i beta hos insiders) kommer att innehålla både konsol- och PC versionen och Xbox Live Gold. Vilket då kommer att vara den perfekta versionen för de av oss som spelar både på konsol och PC.

Xbox Game Studios spel till Steam är ju fantastiskt dessutom! Valfrihet är nice.


signatur

Jump in.

Medlem

Hoppas vi får se State of Decay 2 till PC på annan plattform än MS Store.

Medlem

låter som honug i mina öron eller ögon! MEN AWSOME AT LAST!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Håller med dig men... Varje gång någon skriver M$ så tänker jag på fjortisar. Varför inte i samma mening skriva €pic eller är du en $ony fanboy? Obs, jag är sarkastisk.
Tycker bara det är fjantigt helt enkelt.

Gamla vanor är svåra att bli av med, och det är inte helt allvarligt menat heller

Hur är jag en Sony fanboy för att jag skriver M$..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Gamla vanor är svåra att bli av med, och det är inte helt allvarligt menat heller

Hur är jag en Sony fanboy för att jag skriver M$..?

Ville bara få in Sony i samma mening på nått sätt. Och jag orkade inte komma på nått med Nintendo.
Bara sarkasm och absolut inget allvarligt menat, förutom att jag tycker att det ser fjantigt ut.

Medlem

Historien upprepar sig. MS failade hårt på den mobila marknaden och lanserade istället Office apparna på Google Play. Numera tjänar de storkorvan på de applikationerna istället.

1
Skriv svar