Vi kommer att få se något nytt från Death Stranding idag

Releasehästryttare
Medlem

Asså vad handlar spelet om?? Eh spelar ingen roll. Kojima is the shit. Kollar man på trailerna och lyssnar på Mads på slutet av trailern vid ca 8min så är det nog till oss tittare han pratar. Att vi snart kommer få se allt. Att vi kommer kunna utforska hela världen, och han avslutar med att säga, till och med månen.

8 nov längtar man till nu.

Quake-konnässsör

Vi har stegar, elpåkar, framtidscyklar, bäbisar i flaskor, del Toro, spöklika jättebäbisar som verkar näst intill osynliga, och tidsresor? Trailern var överallt, och fattar fortfarande väldigt lite vad det handlar om... Men uppmärksamhet, ja

Testpilot
Medlem

Ju mer jag får se av detta spelet desto mer förvirrad blir jag. Känner mig inte alls taggad efter att ha sett trailern, visst, höga produktionsvärden och schyssta skådisar men.. Jag VILL känna mig hypad för detta men njaaaa inte ännu


signatur

"De e inte lätt när det är svårt, men skönt när det går"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas inte på ett resultat av cluster fuck av viljor och funktioner som metal Gear var.
Förstörde spelet.
Jag avvaktar

Mgs 5 var det sämsta spelet i serien även om det rent tekniskt var det bästa MGS.
Håller alla andra titlar mycket högre vad gäller story osv.

Medlem
Skrivet av heady89:

Mgs 5 var det sämsta spelet i serien även om det rent tekniskt var det bästa MGS.
Håller alla andra titlar mycket högre vad gäller story osv.

Var otydlig, det var senaste metal Gear solid v jag pratade om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

21h19m40s någonstans i streamen kan man se trailern.

Spelet verkar kunna bli riktigt häftigt, verkar vara fullproppat med sköna karaktärer och dialoger. Det verkar finnas två tydliga antagonister dels framtidens mafia/gäng och dels BTs som jag inte riktigt kan sätta fingret på vad de är för spöken, eller nån form av AI-singularitet eller vad man kan få det till för något...

Kanske påminner själva gameplayen som The Last of Us, fast Last Stranding har en värld med ett utspårat AI som störtat världen snarare än zombies?

Sen kan jag inte förstå varför BTs bara kommer fram när det regnar?
Sitter dom under jorden och lurar?

Nä, man blir inte klok av Kojimas mystiska världar.

Medlem

Ser ju inte ut att vara så extremt nyskapande? Ett spel i 3:e person. Får känslan att spelet kommer få högt betyg gällande story & lågt när det kommer till gameplay.

Medlem

Man får se lite mer i den japanska trailern.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Ser ju inte ut att vara så extremt nyskapande? Ett spel i 3:e person. Får känslan att spelet kommer få högt betyg gällande story & lågt när det kommer till gameplay.

Nyskapande vet jag inte, men jag har för mig att Kojima nämnde något om inspiration från Dark Souls serien, framförallt om hur man dör och återuppstår.

Jag gillar det jag ser, men hoppas att det inte blir för segt. Att springa omkring och leverera saker, klättra med stegar :D, mm. är väl kanske kul den första timmen.

Jag är positivt inställd dock. Om spelet blir som jag tror, en värld där man får vara försiktig med varje steg du tar, men också stunder där man kan andas ut och känna sig fri (när solen lyser), och där man blir jagad utav det okända ( Mads Mikkelsen ), och där skjutandet är begränsat eller strategiskt upplagt (ont om ammo, inte skapa ljud, osv), så det hela får ett syfte, då kan detta spelet bli spännande.

Medlem
Skrivet av heady89:

Mgs 5 var det sämsta spelet i serien även om det rent tekniskt var det bästa MGS.
Håller alla andra titlar mycket högre vad gäller story osv.

Story- och karaktärsmässigt håller jag med dig.

Men när det kommer till spelbarhet så är MGSV ett mästerverk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar