Spana in Mortal Online

Medlem
Skrivet av Daerken:

Gillar att det är ett självständigt hus som har gjort det här... Blev helt tagen av FP:n eftersom den är sjukt lik Mirror's Edge och följer hela tiden ögonen. Om dom bara kan fixa 3rd person animationerna lika bra som i alla fall ME så blir detta en stor succé bland hardcore spelare!

Det kan bli en stor succé bland hardcore spelare utan att begära att ett litet självständigt hus animerar lika bra som ME. Det ser redan väldigt snyggt ut tycker jag.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Pre-order börjar 29 juni och då får man en garanterad plats i betan som beräknas pågå till Q4.

Kan ju tillägga att detta endast gäller för dom 10.000 första som bokar.

Medlem

tycker att grafiken o allt det där ser ut som skit.
vattenfallet vid 3:19 ser buggat ut, modellerna ser skit ut och marken ser helt cp ut...
får hoppas att dom lyckats med gameplayet istället för grafiken..
Unreal3 engine suger faktiskt när det gäller grafik..

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Unreal3 engine suger faktiskt när det gäller grafik..

hahahaha :D. Seriöst!?

Medlem

Såg vackert och trevligt ut förrutom striderna, som verkade stela..


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Medlem

Alltid detta klagande på grafiken. >.<
Det ser ju 100gånger bättre ut än DF online ialla fall.
Sedan så putsar dom väll till allt tills releasen. Inte direkt så att alla animeringar är perfekta just nu, har dom sagt själva. Jag tycker det ser trevligt ut, längtar <3 riktigt MMO!

Medlem
Skrivet av Cane:

Sen att man tydligen snart ska kunna förboka spelet och betala hela summan i förväg låter skrämmande likt som ett visst annat spel...

Det är inte precis unikt att man betalar spelet i förväg när man gör det så fungerar det nästan alltid.

Jo det är ganska unikt att man betalar hela summan i förväg när spelet är flera månader ifrån att släppas. Däremot är det helt normalt att det finns nån möjlighet att förboka spelet när det börjar närma sig release och då få tillgång till betan.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Cane:

Sen att man tydligen snart ska kunna förboka spelet och betala hela summan i förväg låter skrämmande likt som ett visst annat spel...

Det är inte precis unikt att man betalar spelet i förväg när man gör det så fungerar det nästan alltid.

Jo det är ganska unikt att man betalar hela summan i förväg när spelet är flera månader ifrån att släppas. Däremot är det helt normalt att det finns nån möjlighet att förboka spelet när det börjar närma sig release och då få tillgång till betan.

WAR limited edition bokade jag över ett halvår innan spelet släppte och betalade i förväg.

Medlem

Så sjukt fint spel, det kan ju inte bli bättre. Dags att börja förberedda inför att bilda en Guild. Hoppas ni från FZ hänger på också.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Cane:

Är väldigt skeptiskt till det här spelet tyvärr. Från början kändes det som att det skulle bli allt man önskat men det känns inte riktigt så längre. Tydligen så ska det vara ospelbart i strid med så lite som 10 personer och även om det kanske inte är så optimerat just nu har jag ändå svårt att se hur det ska fungera. Sen att man tydligen snart ska kunna förboka spelet och betala hela summan i förväg låter skrämmande likt som ett visst annat spel...

VEM har sagt att det ska bli ospelbart med 10 pers?! Har följt detta spel sedan oktober förra året och har inte hört något som helst om att det ska vara ospelbart vid 10 pers.

Sedan till er andra angående skuggor och animationer; de hade inte lagt till skuggor till objekten då de spelade in filmen men de kommer lägga till senare.

Och animationerna ser ut som de gör pga att de inte hade sitt fullt färdiga tracing system då filmen spelades in, så de kommer bli bättre i den färdiga versionen.

Medlem

själv har man också följt Mortal Online sen en tid tillbaka. Det jag tycker verkar så intressant är det massiva crafting systemet, Hus byggandet, Roleplay... och faktiskt allting!
Detta kanske blir det första mmo jag fastnar för.


signatur

PIRANHA BYTES FTW

Medlem

Är så less på alla dessa MMO! Dom verkar så bra först men så är det bara skit ändå, tänker mest på AoC. Nej, inga fler MMO för mig.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Det enda jag stör mig på i videon är att han kliver upp på hästens högra sida. De flesta (typ 99,9%) av alla hästar är tränade till att man kliver upp på väster sida.
Anledningen till det är att eftersom de flest har svärdet på vänster sida så skulle svärdet vara ivägen om man stiger upp på höger sida.

Medlem
Skrivet av gike:

Det enda jag stör mig på i videon är att han kliver upp på hästens högra sida. De flesta (typ 99,9%) av alla hästar är tränade till att man kliver upp på väster sida.
Anledningen till det är att eftersom de flest har svärdet på vänster sida så skulle svärdet vara ivägen om man stiger upp på höger sida.

Din "Titel" är helt för passande


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Din "Titel" är helt för passande

Beror på att jag har sommarlov. Fast det där med hästen tänkte jag på första gången jag såg det.

Medlem

Han som leder projektet verkar vara en förnuftig man!
http://svtplay.se/v/1384986/malmoforetag_storsatsar_pa_datasp...

http://www.youtube.com/watch?v=UBflAPdVwZQ

två snack med Mortal Online, intressant att se!

Medlem

"De själva beskriver det som ett nyskapande fantasyrollspel med realtidsstrider och möjligheten spela precis som du vill, vare sig du föredrar att banka på andra spelare eller datormotståndare."

Vilket man aldrig förr skådat i ett onlinespel..
I mina ögon mycket snack men liten verkstad, MMO-industrin kräver enorma investeringar för att kunna göra ett spel som inte blir nertrampat av jättarna direkt. Även om allting innan produktionen, dvs spelplaneringen, verkar perfekt så brukar inte resurser eller marknadsföring räcka till, och därför måste jag ge detta tummen ner.

Blir nog dock en kul upplevelse samt trevlig arbetsreferens för spelskaparna.

Medlem
Skrivet av Joppiz:

"De själva beskriver det som ett nyskapande fantasyrollspel med realtidsstrider och möjligheten spela precis som du vill, vare sig du föredrar att banka på andra spelare eller datormotståndare."

Lol dålig beskrivning. Man ska kunna göra mycket mer en så kolla upp spelet innan du dissar det.

Medlem

Den filmen är ju ganska gammal...


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

jag är väldigt förväntansfull! när gissar ni ppl att det når marknanden? (K)

Inaktiv

Men, detta är ju en gammal film, och då menar jag gammal. Jag som hoppades få se nått nytt för en gångs skull >.<


signatur

CZorg will rise again...

Inaktiv

Det ser faktiskt oerhört oslipat ut... Fattar inte varför de släpper en sådan film där allting ser så... hoppigt ut. Om det nu inte är för att de helt enkelt inte kan göra bättre. Får mig att bli djävligt skeptisk.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Inaktiv

Det verkar vara coolt. Jag gillar dom stora ytorna och jag har läst att man kommer kunna bygga saker!

Medlem
Skrivet av Morgurthion:

Det ser faktiskt oerhört oslipat ut... Fattar inte varför de släpper en sådan film där allting ser så... hoppigt ut. Om det nu inte är för att de helt enkelt inte kan göra bättre. Får mig att bli djävligt skeptisk.

Kanske för att det stod att bilderna var tagna från alfaa när de släppte filmen.

Inaktiv

Jo, men jag fattar fortfarande inte varför man vill släppa sådana filmer, de flesta utvecklare skulle inse hur det såg ut och i så fall vänta med att släppa promo-videor...


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

12
Skriv svar