Fan gjord GameCube Classic Mini och de 20 spel som jag skulle vilja se på en GameCube Classic Mini

Kontot avslutas
Fan gjord GameCube Classic Mini och de 20 spel som jag skulle vilja se på en GameCube Classic Mini

2016 så släppte Nintendo sin första mini konsol, en mini version av Nintendo Entertainment System med 30 förinstallerade spel.
Den blev en sådan succé så att fler företag har valt att göra likadant, just nu står Sega Mega Drive Mini på gång med hela 40 stycken förinstallerade spel.

Men Nintendo har inte släppt någon ny mini konsol sen 2017 då de släppte en mini version av Super Nintendo med 21 spel och ett av de var det aldrig tidigare släppta Star Fox 2.
Men sen dess har Nintendo varit tysta, vi vet inte med säkerhet om Nintendo kommer att släppa en Nintendo 64 Classic Mini trots att rykten och patent har antytt att Nintendo har tänkt i de banorna.

Men medan vi väntar så kan man ju alltid njuta av när fans gör sina egna mini versioner av tidigare konsoler, någon av de mest imponerande versionerna är den som youtubern Madmorda har gjort.
Madmorda har gjort en Gamecube mini med hjälp av teknologi från Wii.
Den här konsolen har egna adaptrar till Gamecube handkontrollerna samt att den har två usb portar vid minneskort luckorna så att man kan koppla in Nintendo's GameCube Controller adapter för Wii U och Switch.
Kan ett fan göra en fullt fungerande Gamecube mini så borde även Nintendo kunna göra det.

Det här får mig att vilja göra en ny lista över spel som jag skulle vilja se på en framtida Gamecube Classic Mini.
Förra året gjorde jag en lista över de 20 Nintendo 64 spelen som jag skulle vilja se på en Nintendo 64 Classic Mini och nu tänker jag göra något liknande igen, där jag begränsar mig till 20 stycken GameCube spel som jag vill se till en GameCube Classic Mini.

https://m.fz.se/forum/trad/432115-min-lista-pa-20-stycken-nin...

Det här är nog en av de jobbigaste listor som jag någonsin har gjort eftersom jag måste begränsa mig till 20 spel och eftersom det har släppts så många bra spel till GameCube så blev jag tvungen att ta bort så många spel som jag också gärna skulle vilja ha haft med i listan.

Jag försöker tänka på att det ska vara flera olika typer av spel, racing, rpg, sport, pussel med mera så att det kan tilltala så många som möjligt.
Här kommer listan:

Animal Crossing
Klassikern som tidigare hade släppts till Nintendo 64 DD i Japan men som kom för första gången här i väst till Gamecube.
Ett måste att ha med på grund av detta.

Beyond Good and Evil
Jag har aldrig spelat det men har hört talas om det då och då. Det skulle vara kul att testa och tror att det skulle kunna hjälpa till att sälja konsolen.

Fire Emblem: Path of Radiance
Jag kollade igenom listor över de bästa GameCube spelen och hittade det här spelet.

F-Zero GX
Ett populärt racing spel som jag skulle kunna vara utan men eftersom det är en sådan klassiker som många fans skulle kräva att det skulle följa med så kan jag inte skippa det.

Luigi's Mansion
Det här är ett spel som jag har tänkt länge på att köpa men på senare tid så funderar jag mer på att köpa det till Nintendo 3DS.
Jag tror att det kan bli svårt för Nintendo att skippa denna klassikern på en mini konsol.

Mario Kart: Double Dash
Detta är också ett självklart spel att ta med. Vad skulle en samling med klassiska Nintendo spel vara utan Mario Kart?

Mario Party 5
Det släpptes hela fyra stycken Mario Party spel till GameCube så det går ju inte att ta med alla dessa spelen om man måste begränsa sig till 20 stycken spel, så jag tänkte så här. Mario Party 6 och 7 använder sig ju av en microfon som inte är ett krav men man vill ju kunna utnyttja spelen till fullo. Mario Party 4 är mer klassiskt i utförandet men i Mario Party 5 så började man för första gången ta med så att man kunde få brickor som man lade ut på spelplanen. En riktigt rolig ny grej som gör detta till ett roligt spel som jag tycker verkligen förtjänar att få vara med.

Mario Power Tennis
Det behövs lite sport spel också men eftersom jag är väldigt ointresserad av sport så kollade jag upp vilket spel som verkade mest populärt av Mario Golf eller Tennis till GameCube och då fick det bli den här.

Metroid Prime
Metroid Prime 2
Samus första steg in i 3D istället för de klassiska 2D spelen. Metroid Prime spelen blev snabbt en klassiker och när fyran är på väg till Switch så måste man nästan ta med båda Metroid Prime spelen till GameCube.

Paper Mario: Thousands Years Door
Mario's rpg spel fortsätter från konsol till konsol och detta är enligt mig ett av de bästa Paper Mario spelen som jag har spelat. Detta spelet måste helt enkelt följa med.

Pikmin 2
Jag tänkte först ta med båda Pikmin spelen men eftersom jag ville få med så många olika typer av spel som jag bara kunde så fick jag tillslut välja vilket Pikmin spel som var viktigast att ha med och enligt mig så känns tvåan lite vassare och det fick därför bli att jag valde bort ettan.

SoulCalibur 2
Jag ville komma på ett bra fighting spel som inte var Nintendo's egna och kom på detta spelet. Jag tror att jag själv hade detta spelet bara till PlayStation 2 men det var ett riktigt bra spel som det skulle vara kul att få spela igen.

SSX On Tour
Jag kollade igenom listor över de bästa sport spelen till GameCube och där ganska högt upp så hittade jag detta spelet. Det borde inte vara några större problem med att få med detta spelet och därför så valde jag det.

StarFox Adventures
Jag tror att om Nintendo skulle vara tvungna att välja bara ett StarFox spel till en GameCube mini så skulle det bli Assault, men jag hoppas att jag har fel för jag skulle mycket hellre vilja se StarFox Adventures till en sådan samling.

Super Mario Sunshine
Det här spelet behöver man inte ens fundera på om det skulle följa med eller inte. Nintendo kan helt enkelt inte skippa Super Mario Sunshine om de skulle göra en GameCube mini konsol.

Super Monkey Ball 2
Detta spelet brukar vara med när jag har kollat på listor över de bästa GameCube spelen. Jag tror att jag skulle kunna gilla detta spelet och hoppas därför att det följer med.

Super Smash Bros Melee
Ännu en klassiker som jag inte tycker att Nintendo kan utesluta från en mini konsol. Jag brukar spela detta spelet ibland, blev faktiskt en hel del när vi väntade på Ultimate. Sen är det väl det spelet som har sålt mest till Gamecube om jag inte missminner mig.

The Legend of Zelda: Four Swords Adventures
The Legend of Zelda: The Wind Waker
Jag älskar Zelda spelen men det släpptes faktiskt hela tre stycken nya Zelda spel till GameCube.
De största titlarna är ju The Wind Waker och The Twilight Princess men mitt i allt så hittar vi även Four Swords Adventures. Jag gillar det spelet men det är det enda spelet som är så gammalt som inte har återsläppts varken digitalt eller som en ny version. Jag har räknat ut att på Nintendo 3DS och Wii U tillsammans så kan man spela alla Zelda spelen förutom detta.
Så enligt mig så tycker jag att även om Twilight Princess är mitt favorit spel till GameCube så skulle jag hellre se att Nintendo istället släpper det spelet på en Wii mini och gör plats för Four Swords Adventures på en GameCube mini.
Det skulle vara det bästa sättet att få fler att kunna samla på sig alla Zelda spelen utan att vara tvungna att få tag på originalen.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar