176 miljoner sålda spel, nu kommer Pokémon Go-utmanaren Minecraft Earth

Robot
176 miljoner sålda spel, nu kommer Pokémon Go-utmanaren Minecraft Earth

Nytt AR-spel till mobila format. Det luktar succé.

#microsoft, #minecraft, #minecraft-earth, #mojang


Medlem

Ser trevligt ut.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Ambassadör
Xbox

Ser ut att var en riktigt kul grej! Det var alltså det här de teasade om förra veckan, fränt.

176 miljoner? Inte illa.


signatur

Jump in.

Medlem

Ser redan framför mig hur folk kommer sätta claim och sedan bygga massiva genetalier på tomten till grannen dom inte gillar

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Ser redan framför mig hur folk kommer sätta claim och sedan bygga massiva genetalier på tomten till grannen dom inte gillar

Tack för idéen. GrannKatten har skitit bland mina blommor en gång för mycket.

Medlem

Isåfall mer intresserad av detta än Pokemon Go, har aldrig lärt mig alla pokemons och den biten så intresset fanns aldrig

Men till Minecraft kan jag iallafall relatera då jag har spelat det en hel del

Avstängd
Skrivet av totte1015:

Isåfall mer intresserad av detta än Pokemon Go, har aldrig lärt mig alla pokemons och den biten så intresset fanns aldrig

Men till Minecraft kan jag iallafall relatera då jag har spelat det en hel del

Pokémon är både singular & plural. Hursomhelst, så är grejen med Pokémon Go att det var ett skämt mot alla som uppskattar riktiga Pokémon-spel (riktiga strider, tränare, gym & fångster). Detta ser däremot ut att följa riktiga Minecraft: gå ut i världen och hacka ned resurser och bygg sedan, precis som i vanliga spelet.

Det enda jag kan se här som kanske kommer att göra det inte lika populärt som dess original är faktumet att du sköter allt med touchscreen vilket INTE kommer att göra det snabbt eller särskilt smidigt. Jag undrar hur många som faktiskt kommer att orka och hålla på och samarbeta för att bygga något vettigt via Minecraft AR.

Dock så finns det sjukt mkt mer potential i Minecraft Earth än Pokémon Go som måste anamma mer av det tekniska & strategiska som Pokémon faktiskt handlar om för att riktiga fans skall vilja spela det mer.

Inlärningskurvan lär dock vara mycket lägre för Minecraft Earth vilket skulle kunna bli något jag faktiskt då kan lira med föräldrarna som är 55+ men ändå leker med sina smartphones mer än jag med min.

1
Skriv svar