MidKnight Story Steampunk & Fantasy RPG

Medlem
MidKnight Story Steampunk & Fantasy RPG

MidKnight Story - ett storydrivet singleplayer action adventure RPG i en steampunk och fantasy öppen värld för PC!

Du kommer kunna äventyra i en fullt utforskningsbar steampunkstad, spännande och mystiska öar, gränslösa öknar som ackompanjeras av en fängslande historia och ett snabbt stridssystem. Du kommer möta bisarra karaktärer, fiender att bekämpa
(bland annat robotar!), fiender att fly ifrån och ett mycket speciellt svärd...

Jag har inte skapat spelet, men jag håller på att bli inblandad i projektet, därför har jag lagt det här för att inte bryta mot några regler.

Spelet har utvecklats i huvudsak av en person Mattia Ciurlino från Italien under tre års tid. För närvarande pågår Kickstarterkampanjen med 12 dagar kvar är projektet backat till 54%.

Spel som utvecklaren har inspirerats av är bland annat Dark Chronicles, Fable, Shadow of the Colossus, Bioshock, Dishonored, Chrono Cross med flera.

Gästartist kommer vara Emi Evans som varit delaktig i Nier, Nier Automata, Dark Souls Saga och Drakengard 3.

Spelet planeras för release i september 2021 och är nu på Epics Weekly Spotlight och blev även featured i Epics News and Community Spotlight 9 maj 2019

Kickstarter Trailer

Gameplay Trailer

Kickstartersida
Midknight Story Kickstarter

Har ni frågor så posta dem här eller kontakta mig så tar jag dem vidare till utvecklaren och återkommer så snart jag kan med svar. Allt stöd, idéer och feedback är välkommet litet som stort!

Moderator | Testpilot

Blev lite hype sedan såg jag "Kickstarter" och "Early access".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jo det kan jag förstå, vi har alla blivit brända av preorders av AAA-spel och en del Kickstarters. Det som gör mig mer hoppfull i detta projektet är att utvecklaren redan jobbat med det i tre år utan extern finansiering och tänker fortsätta utvecklingen även utan lyckad finansiering. För min egna del ser jag alltid Kickstarter som en donation, dvs förväntar mig inget tillbaka och gynnar hellre en indieutvecklare som försöker lyckas än en redan rik AAA-studio som försöker mjölka spelare på pengar. Men kan säga till när det nått full release. Men är ju positivt att det var ett visst intresse och kan hålla dig uppdaterad om utvecklingen. Vill man inte ta en viss risk eller inte har pengar som kan avvaras så skulle jag inte heller stötta.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Blev lite hype sedan såg jag "Kickstarter" och "Early access".

Men berätta gärna vad du tyckte var bra eller vad som kan förbättras och vad du gärna skulle vilja se i denna typen av spel, så kan jag ta det vidare till utvecklaren. All konstruktiv kritik är välkommen!

1
Skriv svar