Planerna har inte ändrats, Final Fantasy VII-remaken serveras styckvis

Robot
Planerna har inte ändrats, Final Fantasy VII-remaken serveras styckvis
Medlem

Spelet lär bli massivt så kan förstå att de vill vandra denna vägen. Gillar det dock ej.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Riktigt bra mer ff7 content är det bästa som finns

Medlem

@Freakon: Blir säkerligen massivt men nu kan de ju sälja det 3 gånger om t ex till fullpris.

Medlem
Skrivet av Kira:

@Freakon: Blir säkerligen massivt men nu kan de ju sälja det 3 gånger om t ex till fullpris.

Jepp. Bra för dem, tråkigt för oss.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Så länge level och equipment följer med mellan episoder så är det ok. hade hellre sett det som 1 produkt, men men...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bethåven:

Så länge level och equipment följer med mellan episoder så är det ok. hade hellre sett det som 1 produkt, men men...

Finns inga andra alternativ om de inte vill skjuta sig själva i foten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Flera delar kan vara ok så länge det inte går för lång tid mellan releaserna. Jag tänker mig max 6 månader.

Medlem
Skrivet av Kira:

@Freakon: Blir säkerligen massivt men nu kan de ju sälja det 3 gånger om t ex till fullpris.

Det gör inte mig något. Jag tänker vänta tills alla delar har släppts i vilket fall, och då räknar jag med att kunna köpa tidigare episoder för en billigare peng.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

Det jag funderar över nu är ju hur de ska behandla episodformatet över generarionsgränsen. Kommer vi hinna få första delen på Ps4? Och om vi hinner det....så lär vi inte hinna få de resterande delarna. Självklart kan de köra att släppa allt på både ps4 och ps5, men blir ju lite surt att ha episod 1 på ps4 och sen köpa resten på ps5. Nu kan man ju givetvis köpa på ps4 även om ps5 släppts, men känns ju också lite konstigt....

Klart går ju att vänta tills alla episoder är släppta innan man köper förstås....runt 2029.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det gör inte mig något. Jag tänker vänta tills alla delar har släppts i vilket fall, och då räknar jag med att kunna köpa tidigare episoder för en billigare peng.

Om FFXV är en indikation så lär det släppas en "complete edition" när allt är klart och sen nåt år senare kommer en ännu mer complete edition med allt DLC, även den till fullpris.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ser inte poängen att dela spelet, släpp det på flera skivor istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

FFVII är ett så stort spel, sett till hur många nyckelhändelser det finns i spelet, att det inte skulle gå att utveckla det som ett enda spel idag. Visst, om spelet skulle släppas 2025-2027 kanske, men vill vi se det hyggligt i närtid måste de stycka upp det.

Jag har inget emot episodformatet, de kommer ju paketera ihop det i en komplett utgåva (och säkert samlarutgåvor som kommer ruinera mig), och att kunna få börja uppleva äventyret inom en rimlig tidsram är helt klart att föredra. Det jag ser som en liten risk är att de tappar den fantastiska temposättningen FFVII har.

Det är utan tvekan det bäst temposatta spelet jag någonsin spelat, och det kan potentiellt bli lidande när man styckar upp upplevelsen i flera delar. Första delen kommer väl sluta efter gänget flytt från Midgar, blir ett ganska naturligt avslut där, men resten av spelet är inte lika självklart. Men det gör inget om det inte blir lika välavvägt som originalet, bara att kunna uppleva den fantastiska berättelsen men ny läcker presentation och ett moderniserat stridssystem ska bli fantastiskt att få gotta ner sig i!

Och ja, jag har också vissa reservationer för stridssystemet, men det turbaserade från originalet hade inte funderat i ett modernt spel så jag backar deras beslut här. Det jag undrar där är hur de kommer hantera summons i FFVII Remake. Jag tror inte de gör som i FFXII, dvs att summons går med en i striderna och i spelvärlden, men jag hoppas verkligen inte de gör som i FFXV (summons är verkligen helt värdelösa i FFXV).


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

C64
Medlem

Jag kan riktigt se mig Loot lådorna och microtransfer ligga där o håna dig

Medlem

Det sa dom om sin och half life också. Det skulle bli åååh så bra. Fan ta dom om vi bara får en del nu också!

Medlem

Gör mig inget om det är uppdelat i episoder, bara det känns som de sitter samman ordentligt när alla väl är släppta så man kan dra igenom de utan irriterande pauser mellan varje episod. Väntar nog tills alla är släppta hur som helst.

Medlem
Skrivet av Loevet:

FFVII är ett så stort spel, sett till hur många nyckelhändelser det finns i spelet, att det inte skulle gå att utveckla det som ett enda spel idag. Visst, om spelet skulle släppas 2025-2027 kanske, men vill vi se det hyggligt i närtid måste de stycka upp det.

Jag har inget emot episodformatet, de kommer ju paketera ihop det i en komplett utgåva (och säkert samlarutgåvor som kommer ruinera mig), och att kunna få börja uppleva äventyret inom en rimlig tidsram är helt klart att föredra. Det jag ser som en liten risk är att de tappar den fantastiska temposättningen FFVII har.

Det är utan tvekan det bäst temposatta spelet jag någonsin spelat, och det kan potentiellt bli lidande när man styckar upp upplevelsen i flera delar. Första delen kommer väl sluta efter gänget flytt från Midgar, blir ett ganska naturligt avslut där, men resten av spelet är inte lika självklart. Men det gör inget om det inte blir lika välavvägt som originalet, bara att kunna uppleva den fantastiska berättelsen men ny läcker presentation och ett moderniserat stridssystem ska bli fantastiskt att få gotta ner sig i!

Och ja, jag har också vissa reservationer för stridssystemet, men det turbaserade från originalet hade inte funderat i ett modernt spel så jag backar deras beslut här. Det jag undrar där är hur de kommer hantera summons i FFVII Remake. Jag tror inte de gör som i FFXII, dvs att summons går med en i striderna och i spelvärlden, men jag hoppas verkligen inte de gör som i FFXV (summons är verkligen helt värdelösa i FFXV).

Summons var ju typ bara spells i slutändan

Avstängd

Helt värdelöst men är det som @Loevet säger så förstår jag. Men har aldrig förstått varför man delar upp expansioner i tre.

Assassin's Creed Odyssey är så, förra expansionen som kom var det tre delar och nu denna atlantis expansion är det tre. Så en kom i slutet av april, andra kommer i början av juni och tredje i juli. Nu var första delen förvisso ca 10 timmar men ändå.

Bättre att bara släppa hela skiten på en gång!


signatur

PS5 och inget annat.

Testpilot

Förlåt mig, men det heter faktiskt turordningsbaserat. Inte turbaserat, det hade varit frustrerande! Så nu fick jag ur mig det!

Tycker också att det är segt med episoder men alternativet att släppa allt på en gång hade tagit lång tid och kostat enormt mycket tror jag.

Medlem

Låter helt vansinnigt. Ett rollspel som ska delas upp i delar. Hur tänker man?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av SunShine:

Låter helt vansinnigt. Ett rollspel som ska delas upp i delar. Hur tänker man?

Bra fråga och varje del lär väl kosta en slant med.


signatur

PS5 och inget annat.

Skribent
Skrivet av Seraium:

Ser inte poängen att dela spelet, släpp det på flera skivor istället.

Det har inget med storlek, mer att de vill kunna släppa något inom skälig framtid. Spelet är redan så grovt försenat att det finns tveksamheter om det kommer överhuvudtaget.

Men ja jag håller med dig, gillar egentligen inte heller episodupplägget.


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas

Med dagens teknologi så måste man nog dela upp längre spel i olika delar, eftersom det skulle ta för lång tid och kosta för mycket att utveckla på en gång. Sen är ju frågan om delarna kommer att delar upp som i dlc paket som man köper till eller om det kommer vara separata olika delar, alltså att Final Fantasy VII remake kommer att bli flera olika spel?


signatur

ゼルダの城

Medlem

Har nyss kört igenom ff7. Inte ett perfekt spel men fortfarande klart underhållande. Bäst av allt är nog musiken och att det känns så otroligt generöst. Bara introt motsvarar ett halvt spel idag. Förstår om de inte har möjlighet att släppa allt på en gång. Episoder är väl kanske en nödvändig kompromiss. Jag gnäller inte, formatet funkar fint för mig som inte gör några längre sittningar.

Avstängd
Skrivet av boneless:

Har nyss kört igenom ff7. Inte ett perfekt spel men fortfarande klart underhållande. Bäst av allt är nog musiken och att det känns så otroligt generöst. Bara introt motsvarar ett halvt spel idag. Förstår om de inte har möjlighet att släppa allt på en gång. Episoder är väl kanske en nödvändig kompromiss. Jag gnäller inte, formatet funkar fint för mig som inte gör några längre sittningar.

Hade du kört igenom det när det kom hade du haft en helt annan känsla, det lovar jag. Fanns inget bättre spel då.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Hade du kört igenom det när det kom hade du haft en helt annan känsla, det lovar jag. Fanns inget bättre spel då.

Jag har spelat det förut. Förmodligen när det kom på pc första gången för ps1:an hade jag inte.

Miljöerna är mysiga men karaktärerna smälter inte in för fem öre. Hade förmodligen funkat bättre idag om det vore 2d rakt igenom.

Lätt att se vilket fantastiskt spel det var för sin tid. Gillar det fortfarande trots brister.

Medlem
Skrivet av Loevet:

FFVII är ett så stort spel, sett till hur många nyckelhändelser det finns i spelet, att det inte skulle gå att utveckla det som ett enda spel idag. Visst, om spelet skulle släppas 2025-2027 kanske, men vill vi se det hyggligt i närtid måste de stycka upp det.

Jag har inget emot episodformatet, de kommer ju paketera ihop det i en komplett utgåva (och säkert samlarutgåvor som kommer ruinera mig), och att kunna få börja uppleva äventyret inom en rimlig tidsram är helt klart att föredra. Det jag ser som en liten risk är att de tappar den fantastiska temposättningen FFVII har.

Det är utan tvekan det bäst temposatta spelet jag någonsin spelat, och det kan potentiellt bli lidande när man styckar upp upplevelsen i flera delar. Första delen kommer väl sluta efter gänget flytt från Midgar, blir ett ganska naturligt avslut där, men resten av spelet är inte lika självklart. Men det gör inget om det inte blir lika välavvägt som originalet, bara att kunna uppleva den fantastiska berättelsen men ny läcker presentation och ett moderniserat stridssystem ska bli fantastiskt att få gotta ner sig i!

Och ja, jag har också vissa reservationer för stridssystemet, men det turbaserade från originalet hade inte funderat i ett modernt spel så jag backar deras beslut här. Det jag undrar där är hur de kommer hantera summons i FFVII Remake. Jag tror inte de gör som i FFXII, dvs att summons går med en i striderna och i spelvärlden, men jag hoppas verkligen inte de gör som i FFXV (summons är verkligen helt värdelösa i FFXV).

Turordningsbaserade stridssystem fungerar alldeles utmärkt i moderna spel. Med tanke på hur värdelösa square är på realtids fighter så är jag skeptisk.
En anledning till att spelet tar sådan lång tid är just tack vare att dom måste designa om alla platser i spelet just för dessa fighter (plus att dom startat om projektet ett par gånger efter att dom annonserade det).
Riktigt orolig för hur det här kommer att sluta. Hur många delar kommer dom att göra av spelet och hur mycket fantiserar dom att ta betalt per del. Inte fan kommer det gå fort för dom att färdigställa spelet.

Medlem

Fattar inte att folk orkar vänta på FF spel. Dom är ju experter på att ta jätte lång tid på sig och sen blir inget som FF VI till X endå. Jag efterlyser ett FFIX spel med glimten i ögat och massa färgglada karaktärer.

Medlem

Har aldrig spelat FF IX. Hört att det ska vara bra. Värt att köra på switchen? Finns ju några ff att välja på nu tydligen 😊.

Kontot avslutas

Nian är riktigt bra. Har det på vår Playstation 3.


signatur

ゼルダの城

12
Skriv svar