Damma av Titan Quest – ny expansion släppt

Robot
Damma av Titan Quest – ny expansion släppt

Atlantis är en ny klickfest för pc-spelare.

#nyhetstips, #thq-nordic, #titan-quest


Medlem

man minns det var Diablo 2 och titan Quest Vilka tider... (jag kände inte till andra ARPG då )

EDIT : Sacred kom jag på


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Blessus:

man minns det var Diablo 2 och titan Quest Vilka tider... (jag kände inte till andra ARPG då )

EDIT : Sacred kom jag på

Verkligen goa tider! Kommer även ihåg när Diablo II LoD kom och man kunde öka upplösningen så man slapp den överdrivna inzoomningen. Spelade även en del Sacred, tycker verkligen det är ett bra spel, om än något stelt i sina mechanics.

Medlem
Skrivet av Blessus:

man minns det var Diablo 2 och titan Quest Vilka tider... (jag kände inte till andra ARPG då )

EDIT : Sacred kom jag på

Nox var en utstickare då också.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Både Ragnarök och denna släpptes oväntat, mitt i allt. Förhoppningsvis är denna bättre än förstnämnda. Den var inte mycket att hänga i julgranen egentligen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Väldigt bra spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Blessus:

man minns det var Diablo 2 och titan Quest Vilka tider... (jag kände inte till andra ARPG då )

EDIT : Sacred kom jag på

What about Dungeon Siege? Grymt spel å ffa episk musik! Sedan fanns det ju en hel del andra avarter också, vad klart

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tamazin:

What about Dungeon Siege? Grymt spel å ffa episk musik! Sedan fanns det ju en hel del andra avarter också, vad klart

DS2 är något jag tycker mycket om faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Castor.T:

Både Ragnarök och denna släpptes oväntat, mitt i allt. Förhoppningsvis är denna bättre än förstnämnda. Den var inte mycket att hänga i julgranen egentligen.

Kan i viss mån hålla med. Expansionerna är inte på samma nivå som t ex med LoD till D2 eller Frozen throne till WC3. Dock är det helt okej tillägg som gör att man får en anledning att komma tillbaka, vilket räcker för mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Grymt kul att de återupplivat denna klassiker med expansionerna.

Problemet är: När skall jag hinna testa detta ? Backloggen är full!

Medlem

Trevligt! Blir ju absolut ett köp. Hade ändå kul med Ragnarök trots att det var en riktigt rutten expansion fullt med buggar.


signatur

no remorse

Medlem

Är det nån som vet om de har fixat targeting så att det funkar på "mouse over"?

Dvs vad jag menar är att i t.ex. Grim Dawn så kan man hålla nere en musknapp så attackerar man allt som man för muspekaren över, medan i Titan Quest så måste man klicka på varje fiende för att attackera (iaf senast jag testade). Blir tyvärr alldeles för mycket klickande med det senare sättet, får sjukt i fingrarna.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

What about Dungeon Siege? Grymt spel å ffa episk musik! Sedan fanns det ju en hel del andra avarter också, vad klart

Dungeon Siege var kul! Enda nackdelen jag minns är att monster och bossar inte respawnade efter att man en gång dödat dem. Man spelade helt enkelt igenom spelet en gång och sedan var det klart. Tyckte kanske inte om den biten på grund av det eviga nötandet av bossdödande som blivit standard i Diablo 2 i jakt på bra loot.

Medlem

Aha var dungenon siges arpg trodde det var crpg. Om det så , så är det härlig spel det med älskade ds 1-2. Nox har jag svag minne av tror det har jag missat

EDIT:
MEH HUR KUNDE jag missa DUNGEON SIGE. Ser nu den var arpg till och med hack and slash... ja den är min favorit

Titan quest sacred dungeon sige diablo2 back in days

Neh nu blir det nostalgi vecka!! Mums mums!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Diddy:

Dungeon Siege var kul! Enda nackdelen jag minns är att monster och bossar inte respawnade efter att man en gång dödat dem. Man spelade helt enkelt igenom spelet en gång och sedan var det klart. Tyckte kanske inte om den biten på grund av det eviga nötandet av bossdödande som blivit standard i Diablo 2 i jakt på bra loot.

DS hade ju som new game+ när man klara ut det, där man gick till en svårare svårighetsgrad där loot och fienderna var anpassade till den level du borde hunnit blivit på första svårighetsgraden.

Visst kanske inte samma valfrihet och så som i diablo, men fanns iaf anledning till att klara ut spelet minst 3ggr om jag minns rätt

Medlem

Ni som snackar om gamla ARPG-klassiker får väl ändå inte glömma Darkstone!

Hur som helst, vilken skräll att detta släpps. Dock lite väl sent kan man tycka, men Titan Quest tillhör definitivt en av tidernas bästa ARPG.

Medlem
Skrivet av cybo:

Nox var en utstickare då också.

Vad hände med Nox. Hade gärna sett ett till. Hmm finns det att köpa nånstans tro hehe

Medlem

@tuckdragon: Så var det säkert, inte spelat det på en herrans massa år! Kommer dock ihåg det med glädje.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan i viss mån hålla med. Expansionerna är inte på samma nivå som t ex med LoD till D2 eller Frozen throne till WC3. Dock är det helt okej tillägg som gör att man får en anledning att komma tillbaka, vilket räcker för mig.

Immortal Throne var ju bättre, men den var ju av samma utvecklare som orignalspelet.
Kan tycka att det borde vara lika bra med en uppföljare nu som det satsas på ordentligt.
Inga halv-mesyrer,


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Castor.T:

Immortal Throne var ju bättre, men den var ju av samma utvecklare som orignalspelet.
Kan tycka att det borde vara lika bra med en uppföljare nu som det satsas på ordentligt.
Inga halv-mesyrer,

Jo. Jag talade bara om de två senaste, Första var riktigt bra och allt den kom med behövdes verkligen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo. Jag talade bara om de två senaste, Första var riktigt bra och allt den kom med behövdes verkligen.

Aha, hursomhelst så passar Atlantis in lite mer i loren än vikinga-temat.
Återstår att se hur pass bra de väver in mytologin nu.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Tycker alla pengar i världen ska hamna i Iron Lore Entertainment (TitanQuest skaparnas) sparbössa.

Dem gör spel med känsla, finess ,story, intriger och "real lore". Man förflyttas till en förgången tid i deras spel. Helt omöjligt att jämnföra braindead hack n slash ( diablo 3, etc) emot känslomässiga upplevelser.

Känslan att springa på Kinesiska muren eller slåss emot terrakotta krigare.
Obeskrivligt underbar.

Medlem

Vad hette click festen där man sprang ned i en gruva i början ,och man hade en hund som man kunde skicka upp för att sälja av allt vendor trash?

Minns att man kunde ha gevär ,och att ...spelet vat lite blått?

Edit .kom på det. Torchlight

1
Skriv svar