Plants vs Zombies fyller tio år!

Robot
Plants vs Zombies fyller tio år!

Skaparen visar upp tidiga designsketcher från det aggrokulturella tower defence-spelet.

#plants-vs-zombies, #popcap


Medlem

Ja jävlar vad jag spelade PvZ back in the day. Tror jag låste upp exakt allt som gick att låsa upp och körde endless levels om och om för att slå gamla rekord. Bra skit.

Medlem

Mycket bra spel, har lagt massor av timmar på det. Synd att uppföljaren inte levde upp till arvet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av purjo:

Ja jävlar vad jag spelade PvZ back in the day. Tror jag låste upp exakt allt som gick att låsa upp och körde endless levels om och om för att slå gamla rekord. Bra skit.

Samma, fast jag körde mest det omvända läget man placerade zombies mot kartongväxter.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

Mycket bra spel, har lagt massor av timmar på det. Synd att uppföljaren inte levde upp till arvet.

Även om det inte är bekräftat så verkar ju uppföljaren, och pay to win-mekanikerna, varit det som fick skaparen att schappa.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Även om det inte är bekräftat så verkar ju uppföljaren, och pay to win-mekanikerna, varit det som fick skaparen att schappa.

Menar du att de lämnade projektet eller att utvecklaren fick lägga ner?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Även om det inte är bekräftat så verkar ju uppföljaren, och pay to win-mekanikerna, varit det som fick skaparen att schappa.

Skrivet av Freakon:

Menar du att de lämnade projektet eller att utvecklaren fick lägga ner?

Verkar som att George Fan blev uppsagd från PopCap Games för att han var emot idén att göra Plants Vs Zombies 2 ett F2P-spel.

Källa: https://twitter.com/thegeorgefan/status/932996506667204609


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Verkar som att George Fan blev uppsagd från PopCap Games för att han var emot idén att göra Plants Vs Zombies 2 ett F2P-spel.

Källa: https://twitter.com/thegeorgefan/status/932996506667204609

Se på Fan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Se på Fan.

Som Calle är inne på verkar det vara lite djupare än det. Samt snack om att han inte ens hann börja utveckla PvZ 2, utan att han blev uppsagd innan det just för att han alltid varit emot hela "freemium"-grejen. Svårt att veta exakt vad som hände, men uppsagd blev han iallafall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Enda kontakten med PvZ jag haft är på Brazies farmstead i WoW. Singing Sunflower fick man som belöning efter man klarat av spelet. Roligt koncept i alla fall


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

1
Skriv svar