Ett dussin Star Wars-spel ingår nu i Origin Access

Robot
Ett dussin Star Wars-spel ingår nu i Origin Access

Testa bland annat Dark Forces, det första Battlefront 2 och Jedi Academy för 40 spänn.

#origin-access, #star-wars


Fragtjuv

Härligt! Kan tänka mig att testa flera av dem. Både de jag spelat tidigare och de som missat som till exempel Starfighter.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Det är rätt komiskt att samtliga spel jag spelat i den listan är bättre än vad de själva, än så länge, släppt. Har man inte spelat Dark Forces, Jedi Academy (saknar Outcast i samlingen men Academy är nog ett av de bästa FPS spel som gjorts oavsett om det är SW eller inte). Battlefront 2 (Pandemic) är i mitt tycke bättre än Battlefront 1 och 2 under EA´s regi, körde lite Battlefront 2 för ett tag sedan och det håller än idag (visserligen körde jag inte MP utan med bot support, en stor faktor till att jag köpt MP fokuserade spel överhuvudtaget).

De spel jag inte spelat verkar också vara bättre, kort sagt jag ser inte ett enda spel i listan som är direkt dåliga eller fått kritik för att vara det. Jag har läst en hel del recensioner om de spel jag inte kört, andra som X-Wing Alliance har jag bara testat men det lilla jag körde av Alliance var tillräckligt för att se att det är ett bra spel.

Mysteries of Sith är en fortsättning på Dark Forces: Jedi Knight (eller snarare en expansion) så jag rekommenderar att man spelar Jedi Knight innan och Dark Forces är ett måste för alla SW fans som inte redan spelat det.

Jedi Academy (och även Jedi Outcast) har lyckats bättre än något annat SW spel att få en att verkligen känna sig som en Sith/Jedi, lightsaber striderna tillsammans med "the force" är så underhållande i båda dessa spel, ibland känns det mer som ett fightingspel än ett FPS. Jedi Knight lyckades tyvärr inte med detta, Jedi Knight är underhållande och ett bra spel men inte lika bra som uppföljarna.

1
Skriv svar