Call of Duty spränger igenom 300-miljonersvallen

Robot
Call of Duty spränger igenom 300-miljonersvallen
Inaktiv

Riktigt kluven mellan CoD och CoD4. CoD4 är så välpolerat och sista riktigt bra spelet innan det började gå utför. Men CoD hade så bra kampanj och stora multiplayerkartor med pansarvagnar osv. Vill rösta båda men valde CoD4.

Medlem

Har haft mest kul med första+expansioner och world at war det spelar vi fortfarande lite då och då på xbox. Röstade på World at war.

Inaktiv

Fler som behöver toapapper än diamanter. ”Skämt” åsido, inte jättekonstigt iom att det har släppts en jäkla massa CoD. Lite som med NHL/FIFA där förändringarna tycks vara minimala för en utomstående men vissa ska ändå ha senaste årets version varje år.

Redaktör

@anon_319742: samma här! Första CoD var ett rejält kliv framåt från Medal of Honor: Allied Assault, bättre på de flesta plan. Men CoD 4 var enormt välgjort, atombombsslutet på en av kampanjerna glömmer jag aldrig. Jag röstade på CoD 4.


signatur
Geeks Gaming

CoD:UO, 2, 4, WaW och Black ops. Allt annat har bara varit Super hjälte korridor shooter och verkligen bara varit samma år efter år efter år.
Och dom döda verkligen de när dom tog bort community servrar då dom inte vill att någon ska spela spelen mer än i ett år.

Medlem

Cod 2003. Cod 4 var polerat men det mesta av det som var bra var även kopierat från tidigare spelen, framförallt 1:an och dess expansion. Kampanjen i spelen gick också från wannabe Speilberg, till wannabe Michael Bay, där redan första MW kändes rätt fånig.

Medlem

Black ops 2 har underbar story, men mw3 är riktigt skönt med

Medlem

Lite kul att gta5 har sålt 1/3 av cods totala försäljning. Helt sjukt vad gta5 har sålt.

Medlem

4an men jag har en soft spot för 1/2 då 1an var det spel som fick mig att inse att jag älskar FPS och 2an var ju helt enkelt urbra. Serien gick neråt efter 4an dock och jag slutade spela vid Black Ops då spelet kändes tekniskt hackigt när det släpptes och dom dedikerade servrarna kändes som P2P pga den irriterande mellan-match lobbyn samt att dom alltid var så fulla att man aldrig hittade några favoriter.

Edit: Kan också tillägga att jag inte gillade killstreaks direkt, speciellt inte i MW2 och senare när det bara blev snowballing så fort nån fick en liten killstreak.

Medlem

Modern Warfare va väl det sista med riktiga dedikerade servrar? Kommer ihåg hur jäkla mycket jag spelade det på både xbox och dator.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Lite kul att gta5 har sålt 1/3 av cods totala försäljning. Helt sjukt vad gta5 har sålt.

Nu säger jag inte att det inte är ett bra spel. Men jag känner flera som köpt det tre gånger pga att de drog ut på PC versionen.

Själv köpte jag det två gånger Xbox 360 och PC. Hade de släppt till PC direkt skulle nog väldigt många nöjt sig med den versionen.

Medlem

Majoriteten tycker COD 4: Modern Warfare, inklusive mig själv. Allt annat är fel!

*tänder tändstickan*

Första "Black Ops" ger mig fortfarande våta drömmar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Riktigt kluven mellan CoD och CoD4. CoD4 är så välpolerat och sista riktigt bra spelet innan det började gå utför. Men CoD hade så bra kampanj och stora multiplayerkartor med pansarvagnar osv. Vill rösta båda men valde CoD4.

Stridsvagnar*


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Inaktiv
Skrivet av ChosenByGod:

Stridsvagnar*

Nej...

Kan SvD skriva pansarvagnar så kan jag det också. Det är knappast SAOL-svenska som praktiseras på denna sajt.

https://www.svd.se/brittisk-satsning-pa-pansarvagnar

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Nej...

Kan SvD skriva pansarvagnar så kan jag det också. Det är knappast SAOL-svenska som praktiseras på denna sajt.

https://www.svd.se/brittisk-satsning-pa-pansarvagnar

Jo.

Bara för att allmän kreti och pleti skriver vad de vill ska det inte accepteras.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:

Jo.

Bara för att allmän kreti och pleti skriver vad de vill ska det inte accepteras.

Nu är det inte bara i talspråk som pansarvagn används. I den gamla östra rikshalvan så används ordet för alla bandgående pansarfordon (bl.a. då stridsvagnar) även i skrift.

Medlem

Själv väljer jag Call of Duty 2. Jag föredrar helt klart riktiga konflikter som bakgrund i militära spel. Modern warfare och alla andra brungrå kopior med påhittade krig i påhittade Sovjet- och arabstater (i värsta Tintinnivå) intresserar mig föga. CoD2 var lagom långt och hade en bra mix av olika sorters stridande i olika miljöer. Att senare spel fortsatte att snöa in sig på Stalingrad och, framförallt, Normandie är dock rätt irriterande.

Medlem

@Popski: Det får stå för dem. Det är jag medveten om att de har.
Men här i Sverige ska vi prata svenska.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:

@Popski: Det får stå för dem. Det är jag medveten om att de har.
Men här i Sverige ska vi prata svenska.

Menar du att man inte pratar svenska i Finland?

Inaktiv
Skrivet av ChosenByGod:

Jo.

Bara för att allmän kreti och pleti skriver vad de vill ska det inte accepteras.

Nej, det heter pansarvagn. Endast en MÖP skulle störa sig på den beteckningen.

1
Skriv svar