Snart 100 miljoner Playstation 4 sålda

Robot
Snart 100 miljoner Playstation 4 sålda

På väg att bli tidernas näst största stationära konsol.

#playstation, #ps4, #switch, #wii, #xbox, #xbox-one


Medlem

Bästa:

NuZ
Testpilot

Meh konsol, bra spel, för liten dosa. Blir knappt nå lirande på den hemma när man kört igenom spelen. Det sämsta är ingen bakåtkomp. Där vinner Xbox med hästlängder samt dosan skönare och game pass. Xbox är också bra komplement till min PC. Switchen är lätt den bästa konsolen. Spelen, pro kontrollern, smidigheten. Väntar dock på VC till den ”på riktigt”

Men grattis Sony!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör

Xbox 360 ligger varmt i minnet.


signatur
Medlem

Definitivt välförtjänt! Spelutbudet, PSVR, PRO version, gränssnittet m.m.

Medlem

De tre stationära konsoler jag spelat mest på är nog 1 Gamecube 2 Xbox 360 och 3 Xbox one.

Medlem

Måste nog bli ps4. Har så många bra spel. Nästa andra plats är Ps2 med mgs2 och mgs3.

Gen
Medlem

Mycket bra konsol och kul att de "vann" denna generation nu när Microsoft går stenhårt på offensiven för att vinna nästa generation med tidigt släpp av konsol och uppköp av tonvis med studios.

Medlem

En remake på wakeboarding unleashed är ett skäl för mig att köpa den konsolen som kan erbjuda det. Tills dess ingen ny konsol.


signatur

Skitfiske

Medlem

Ingen konsol kommer någonsin toppa Snes.

Medlem

Gizmondo


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Vamp:

Ingen konsol kommer någonsin toppa Snes.

Nostalgi och att man var mer lättroad på den tiden gör att jag håller med. Även om det var min 3:e stationära konsol.

Medlem

Lite kul att de har uppdaterat försäljningssiffrorna för PS3 också som tydligen nådde 87,4 miljoner.

https://www.sie.com/en/corporate/data.html

Avstängd

Helt klart välförtjänt.
Måste nog nästan säga att ps4 är min favorit konsol genom tiderna. Delad andra plats hamnar Xbox 360 (om man inte räknar dom 3 sista åren dvs) och ps3. Ps3an skaffades efter att MS mer eller mindre dumpade förra generationen så pass tidigt och Xbox One spelen har jag noll intresse för.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Nintendo var en bra konsol, har också bra minnen från Xbox360 och Ps2/ps1


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Playstation 4 vinner med Xbox 360 på en hedrande andraplats. Commodore 64 får bli en bubblare.

Redaktör
Skrivet av Popski:

Playstation 4 vinner med Xbox 360 på en hedrande andraplats. Commodore 64 får bli en bubblare.

Aah, minnena! Eagle’s Nest, Fort Apocalypse, Nebulus, Giana Sisters, Gunship, IK+...


signatur
Medlem

1. Playstation 1an alltså.
2. Mega drive.
3. Arkadspel. Vet inte hur många 5:or man slösar på dem. Till och med klarat Streetfighter.
4. C64 / Atari / Amiga 400.
5. Nintendo 8bit. Fick faktiskt äran att testa ett importerat Nintendo 8 bit. 1985
6 Neo geo var rätt kul men spelen var så dyra så man hade inte råd att köpa

Inaktiv
Medlem

Amiga, var något magiskt över spelandet på den tiden.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Aah, minnena! Eagle’s Nest, Fort Apocalypse, Nebulus, Giana Sisters, Gunship, IK+...

För mig handlade det om Microprose Soccer, Summer Games, IK+, Ace of Aces och Barbarian.

1
Skriv svar