Nintendo har "inga planer" på att visa nya Switch-modeller på E3

Robot
Nintendo har "inga planer" på att visa nya Switch-modeller på E3

Switch har nu sålt i fler ex än Nintendo 64.

#e3, #e3-2019, #nintendo, #switch


Medlem

trist att de inte visar upp

Medlem

Nintendo är ju inte med på E3?

Kanske kommer i deras Nintendo direct?

Medlem
Skrivet av Joakim Palm:

Nintendo är ju inte med på E3?

Kanske kommer i deras Nintendo direct?

Nintendo är med på mässan, men de brukar inte ha presskonferens innan mässan, som de andra stora drakarna har.

Ambassadör
Xbox

Enligt de rykten jag läst så är det en mini-Switch och en "modest upgrade"-version som kommer senare. Hade väl hoppats på någon fetare version med mer kräm, men det verkar inte så.


signatur

Jump in.

Medlem

Nintendo kanske trampar på gasen efter Playstation 5 och Xbox 2 släpps..

Kontot avslutas

Det är tråkigt att vi inte får veta något om de nästa Switch modellerna än på ett tag.

Hoppas att Nintendo avslöjar något annat roligt under E3, men de andra åren har jag ändå lärt mig att inte hoppas på för mycket. Men man kan ju alltid drömma.


signatur

ゼルダの城

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Det är tråkigt att vi inte får veta något om de nästa Switch modellerna än på ett tag.

Hoppas att Nintendo avslöjar något annat roligt under E3, men de andra åren har jag ändå lärt mig att inte hoppas på för mycket. Men man kan ju alltid drömma.

Jag misstänker att en ny modell är för tidigt att visa. Istället för att göra en Metroid Prime 4, vill de nog ha något konkret att visa upp. Kan tänkas de väntar lite på reaktionerna kring nästa Playstation och Xbox, en ny ”Switch mini” kan nog lätt drunkna i all hajp som dyker upp där.


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas

Jag läste även att efter detta avslöjandet så avslöjade VD'n även att Nintendo kommer att hålla en video presentation under E3 precis som tidigare år. Men hade inte Nintendo förra året sagt att de inte skulle ha någon video presentation i år?


signatur

ゼルダの城

Medlem

Nintendo hade inte heller någon ny DS /3DS modell att visa upp, sedan visade man en ny DS / 3DS modell en vecka senare.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Kontot avslutas
Skrivet av Mithos-SWE:

Nintendo hade inte heller någon ny DS /3DS modell att visa upp, sedan visade man en ny DS / 3DS modell en vecka senare.

Så då kan vi räkna med att få se den nya Switch modellen nästa vecka?!


signatur

ゼルダの城

Medlem

Den "nya" switchen släpps väl mest för att den första har blivit sårbar för CFW. Då hårdvaran va det som gjorde detta möjligt så släpper man nu en "ny" switch. Eller är jag miss-informerad?

Skribent
Skrivet av JonnyBOj:

Den "nya" switchen släpps väl mest för att den första har blivit sårbar för CFW. Då hårdvaran va det som gjorde detta möjligt så släpper man nu en "ny" switch. Eller är jag miss-informerad?

Kan ha lite med det, men samtidigt så är det ju inte ovanligt att Nintendo släpper nya varianter av samma system. Mini, XL etc, folk verkar ju gilla sådant dessutom. Är ju bara Wii U på senare tid som inte fick någon uppgradering (av förståligt skäl)


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar