Phoenix Point's Epic Store deal - $2.25 Miljoner

Medlem
Phoenix Point's Epic Store deal - $2.25 Miljoner

Dealen som Phoenix Point utvecklarna gjorde med Epic är tydligen värd 2.25 miljoner dollar.
Dom drog själva in över 765 tusen dollar via kickstarter, och samtidigt hugger sina kickstarter supporters i ryggen med att inte ge det till de platformar som dom ville ha det på.

Bild till deras insamlade summa.

Bild till deras utlovande att backers skulle få det till GoG och Steam.
Men jag antar att det är okay att dom får gratis dlc och vänta ett år tills dom får det på de platformar dom egentligen ville ha det på?.....

Källa.
https://www.pcgamer.com/uk/phoenix-points-epic-store-exclusivity-deal-is-worth-dollar225-million-says-fig-investor/?utm_content=buffere224c&utm_medium=social&utm_source=facebook&utm_campaign=buffer_pcgamerfb


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot

Kommer de hålla sina löften då? Anno 1800 t ex gick att köpa på Steam till ett visst datum (med alla uppdateringar och DLC som kommer). Kanske blir något liknande här?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer de hålla sina löften då? Anno 1800 t ex gick att köpa på Steam till ett visst datum (med alla uppdateringar och DLC som kommer). Kanske blir något liknande här?

Dom har redan förstört sin cred med den här dealen.
Sure, det är för studions bästa intresse, men man måste tänka på spelarna och framtiden också.

Det här gynnar dom nu, men hur kommer det bli med framtida titlar?
Folk kommer komma ihåg att det är studion som backstabbade sin core audience.

Sen om det kommer till andra platformar får vi se.

T.ex. som Coffee Stain studios sa med Satisfactory,
"Dom har inga planer med att släppa det på steam" pga pengarna som dom har fått från Epic.
Varför bryta sig från en platform som ger dom pengar?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot

@Godofcheese: Fast om de får en steam-nyckel som de blivit lovad så är det ju lugnt. Därav min fråga


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det var ju en ganska saftig summa pengar de tjänade på att ta Epics deal så självklart förstår man dom. Däremot tappar de cred och antagligen en del intäkter iom folk lär dra det pirat.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

@Godofcheese: Fast om de får en steam-nyckel som de blivit lovad så är det ju lugnt. Därav min fråga

Grejen är att dom blev lovade det vid release, varför ska en backer behöva bli straffad med att bli tvungen att använda en sämre mjukvara


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Godofcheese:

Grejen är att dom blev lovade det vid release, varför ska en backer behöva bli straffad med att bli tvungen att använda en sämre mjukvara

Men om de får sin steam-nyckel som de blev lovad så är det ju ingen fara. Därav min fråga, igen

Då får de spela på steam som det var tänkt, alla som backat spelet då, och resten får köpa på Epic Store. Surt, men då får iaf de som redan lagt pengar på spelet spela på den platform de vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men om de får sin steam-nyckel som de blev lovad så är det ju ingen fara. Därav min fråga, igen

Då får de spela på steam som det var tänkt, alla som backat spelet då, och resten får köpa på Epic Store. Surt, men då får iaf de som redan lagt pengar på spelet spela på den platform de vill.

Men den nyckeln kommer dom ju få efter ett år ^^
Inte vid launch, därav ett problem.

Sure, dom får nyckeln, men inte när dom vill ha den.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot

@Godofcheese: Och det var lite det jag efterfrågade, om de får nyckeln ett år senare, eller vid release så att det funkar som Anno 1800

Tack!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

@Godofcheese: Och det var lite det jag efterfrågade, om de får nyckeln ett år senare, eller vid release så att det funkar som Anno 1800

Tack!

Dock som det är med Anno 1800 så har Ubisoft egentligen ingen skyldighet att släppa det på steam, jämfört med phoenix point utvecklarna som har faktiskt haft det som en "selling point".

Ubisoft kan lika gärna bestämma sig att hålla sig till uplay och epic och skippa steam all together.
Så man skulle kunna säga att det är inte samma sak


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Godofcheese:

Dock som det är med Anno 1800 så har Ubisoft egentligen ingen skyldighet att släppa det på steam, jämfört med phoenix point utvecklarna som har faktiskt haft det som en "selling point".

Ubisoft kan lika gärna bestämma sig att hålla sig till uplay och epic och skippa steam all together.
Så man skulle kunna säga att det är inte samma sak

Lite sak samma med vad jag ville få fram

Det jag ville veta var mest om det var så att de fick steam på en gång ändå, eller om de var tvungen att vänta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lite sak samma med vad jag ville få fram

Det jag ville veta var mest om det var så att de fick steam på en gång ändå, eller om de var tvungen att vänta.

Exklusivitet till en butik bruka antyda att utvecklaren inte få ge ut nyckel till någon annan butik heller, så länge kontraktet är i effekt

Men det är bra att du fick det som du ville få fram


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Godofcheese:

Exklusivitet till en butik bruka antyda att utvecklaren inte få ge ut nyckel till någon annan butik heller, så länge kontraktet är i effekt

Men det är bra att du fick det som du ville få fram

Visst, annat än Anno då där man ändå fick fortsätta på Steam som det var sagt Handlade inte om nycklar, men igen därför jag frågade för att säkerställa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar