Assassin's Creed Unity recensions-"bombas" med kärlek på Steam

Robot
Assassin's Creed Unity recensions-"bombas" med kärlek på Steam

Ubisofts Notre-Dame-initiativ hyllas av spelarna.

#assassins-creed-unity, #steam, #ubisoft


Medlem

Bra initiativ av Ubisoft, men att höja ett betyg på ett spel pga detta är minst lika fel som när ett betyg sänks pga att någon inte gillar företaget som ligger bakom. Det ger en felaktig bild av produkten i köparens ögon och kan pga detta göra ett felaktigt köp eller icke köp.

En recension / ett betyg, ska handla om produkten, inget annat. punkt!

Medlem

@Horniak:
Ah men hur skönt är det inte för en gångs skull att läsa "recension-bombas med kärlek"

Medlem

Därför jag hatar att det är möjligt att reviewa ett spel hur som helst på steam. Hatar att folk ger dåliga reviews för att det är första dagen av en relase och spelet inte har stabila servrar tex, down vote och refund. Människor är idioter, och det går åt båda håll, man ska inte kunna "positivbomba" heller. Steam borde kunna se detta och totalt bara neka alla negativa och positiva reviews när det blir på detta viset. För det speglar inte alls produkten, bara riktigt jävla efterblivet.

Medlem

ska folk klaga nu också på detta ?

Avstängd
Skrivet av Prixm:

Därför jag hatar att det är möjligt att reviewa ett spel hur som helst på steam. Hatar att folk ger dåliga reviews för att det är första dagen av en relase och spelet inte har stabila servrar tex, down vote och refund. Människor är idioter, och det går åt båda håll, man ska inte kunna "positivbomba" heller. Steam borde kunna se detta och totalt bara neka alla negativa och positiva reviews när det blir på detta viset. För det speglar inte alls produkten, bara riktigt jävla efterblivet.

Är det ens folk som går efter vad spel får för betyg på steam?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Därför jag hatar att det är möjligt att reviewa ett spel hur som helst på steam. Hatar att folk ger dåliga reviews för att det är första dagen av en relase och spelet inte har stabila servrar tex, down vote och refund. Människor är idioter, och det går åt båda håll, man ska inte kunna "positivbomba" heller. Steam borde kunna se detta och totalt bara neka alla negativa och positiva reviews när det blir på detta viset. För det speglar inte alls produkten, bara riktigt jävla efterblivet.

Är du seriös? Du hatar att folk reviewar ett spel dåligt för att det har en dålig release med funktioner som inte funkar första dagen?

När är det okay att reviewa ett spel då enligt dig? Första intryck för spel är extremt viktigt och om du släpper ditt spel i dåligt skick så förtjänar du att få sämre betyg.

Hur ska folk kunna visa missnöje om det inte är genom sina reviews när det är detta enda våra "corporate overlords" bryr sig om och om svaret är "köp det inte" så hjälper inte det om spelet redan är köpt. Om utvecklaren t.ex stänger av servrarna några år efter att spelet släppts är det fortfarande inte okay att ge spelet dåligt bertyg?

KoP
Medlem

Lika illa som att hatbomba en recension. Ger en skev och osaklig bild av en produkt. *suck* Folk.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är det ens folk som går efter vad spel får för betyg på steam?

Med tanke på vilket liv det blev när det visade sig att Epic Store inte tänkt ha ett likadant system för recensioner så får man ju anta att det är folk som använder det.
Varför folk använder dem däremot är en annan femma, Steam-recensioner är ju några av de mest värdelösa recensioner som finns.

Medlem

Det är fortfarande lika fel som påpekats tidigare i kommentarsfältet men samtidigt så är det skönt att det handlar om något positivt för en gångs skull än hat och avsky.

Medlem

Löjligt. Håll spel borta från sånt här. De borde bedömas utifrån sådant som är relevant, exempelvis gameplay, grafik, story, om det finns buggar eller ej o.s.v


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av breahl:

Är det ens folk som går efter vad spel får för betyg på steam?

Jag går inte specifikt på betyget men det spelar en roll i alla fall.
Jag som inte köper direkt på release så är oftast steam reviews ett bra alternativ att se hur bra spelet är just då, dvs hur många större buggar som är kvar, hur är support, hur beter sig utvecklarna. Det är saker som se vanliga recensionerna inte tar upp eller i alla fall inte följer upp om det var lite knas i början.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ska folk klaga nu också på detta ?

Spelet ska väl få betyg efter hur spelet är och inte för att den utspelar sig i ett ställe som brunnit? Eller för det blev gratis?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Prixm:

Steam borde kunna se detta och totalt bara neka alla negativa och positiva reviews när det blir på detta viset. För det speglar inte alls produkten, bara riktigt jävla efterblivet.

De kan ju det?
Deras nya system (eller moderatorer som sitter i mörka hörn och iaktar användarna) ska filtrera bort 'reviewbombing' av olika slag. Det bör även inkludera positiva reviewbombings men gissar på att de är avsevärt mycket svårare att märka av då en ny patch kan orsaka väsentliga förbättringar av kundomdömen.

https://steamcommunity.com/games/593110/announcements/detail/...

Citat:

That change can be described easily: we're going to identify off-topic review bombs, and remove them from the Review Score.

Inaktiv

Recensionen är död. Länge leve recensionen.

Medlem

Steam borde göra det möjligt att recensera utvecklare. Då kanske sånt här skulle minska? Kanske till och med börja märka spel från utvecklare med bra omdömen med någon form av kvalitetsstämpel? Även fast Unity är ett bra spel och förtjänar positiva betyg, och många kanske dessutom spelar spelet för första gången nu när det är gratis, så borde Ubisofts generositet inte ha någon påverkan när man recenserar spelet, av samma anledning som att man inte ska betygsbomba ett spel när utvecklaren gör eller säger något man inte håller med om. Att ge spelet en tumme upp och skriva "Assassin's Creed Unity is currently free at Uplay from April 17th until April 25th" säger inte ett skit om spelet.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Recensionen är död. Länge leve recensionen.

Nu när man kan reklamera spel som inte duger och kan få videomaterial via youtube osv. Behöver man ju inte läsa recensioner på olika hemsidor eller steam längre. Ser jag ett spel som verkar intressant kikar jag något klipp på youtube och verkar det ok så köper jag. Har fått användning för steams reklamations funktion några gånger.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Är du seriös? Du hatar att folk reviewar ett spel dåligt för att det har en dålig release med funktioner som inte funkar första dagen?

När är det okay att reviewa ett spel då enligt dig? Första intryck för spel är extremt viktigt och om du släpper ditt spel i dåligt skick så förtjänar du att få sämre betyg.

Hur ska folk kunna visa missnöje om det inte är genom sina reviews när det är detta enda våra "corporate overlords" bryr sig om och om svaret är "köp det inte" så hjälper inte det om spelet redan är köpt. Om utvecklaren t.ex stänger av servrarna några år efter att spelet släppts är det fortfarande inte okay att ge spelet dåligt bertyg?

Du är ju en del av problemet med detta tänk. Ett spel ska bedömas efter content, gameplay, story och vad det nu innebär. Inte för att ett spel blivit populärt första dagen eller ens första veckan och servrarna inte tål det. Sen när det fixas med tex ett kö-system för att servrarna ska hålla, då kommer nästa review bombs med hur dom måste stå i kö i timmar. Detta är bara två av minst ett tiotal stora anledningar till varför folk kan sänka ett spel ner till grunden på steam, och det är extremt vidrigt.

Developers sitter i tusentals timmar i flertalet år och gör dessa spel, spelet kan vara riktigt jävla bra, folk kan vara sjukt nöjda, men för att för många vill spela spelet samtidigt, så då ska spelet få dåliga reviews och köras ner i botten. Det hade inte spelat någon roll om folk inte var riktigt dumma i huvudet och inte föll för circlejerks, men nu gör dom det och litar på att den där eviga loadingscreenen första dagen skulle förstöra allt det roliga även dagarna efter. Tänk dig att sitta som developer och ha ett riktigt bra spel men det dödas pga idioter som inte ser något annat än sin egna lilla bubbla.

Om du verkligen tycker att det är okej att ge ett spel en dålig review för dessa orsaker, ja då är du verkligen en del av problemet.

Inaktiv

Precis lika dumt som att hatbomba ett spel, hoppas att Steam raderar dessa recensioner inom kort.

Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu när man kan reklamera spel som inte duger och kan få videomaterial via youtube osv. Behöver man ju inte läsa recensioner på olika hemsidor eller steam längre. Ser jag ett spel som verkar intressant kikar jag något klipp på youtube och verkar det ok så köper jag. Har fått användning för steams reklamations funktion några gånger.

Ja, recex är sen länge något PR skickar ut för att få synlighet..... ett enormt och onödigt kostsamt luftslott då bara skribenterna själva sitter och gillar sina egna tweets. Andra har ingen anledning att längre bry sig om några "kritiker" när åsikter serveras överallt och av alla och det finns obegränsade möjligheter att bilda sig sin egen uppfattning väldigt snabbt.

Medlem

Härligt att läsa om lite kärlek för en gångs skull. Men tycker samtidigt att det är precis lika korkat att ge ett spel högre betyg pga något utgivaren gör som att ge det negativa betyg.
Kunde väl bara ha skickat glada kommentarer på facebook, twitter eller instagram istället?


signatur

PSN: MrOakenborn

Inaktiv

Lika idiotiskt som att ge ett spel dåliga reviews baserat på externa händelser.

Medlem

Hade det här utspelat sig kring ett nysläpp så hade jag kanske sträckt mig så långt att recensionen blir aningen missvisande och mitt liv hade gått vidare. i det här fallet rör det sig om ett spel som varit ute i 5 år. Ubisoft gör något riktigt fint med ett gratisspel, även ifall det är gammalt nog att inte innebära några större ekonomiska förluster. Handlingen känns mer genuin än billig marknadsföring, speciellt med hänsyn till donationerna.

Att lägga sådant fokus på att folk väljer att visa sin uppskattning i "fel forum" känns mer "idiotiskt" än något annat i sammanhanget. Lyckligtvis är ju första maj snart här, vilket innebär att alla som stormar ut i verkliga livet för att demonstrera över det här iallafall får lite frisk luft.

Medlem

Känns inte bra med alla dessa recensioner upp eller ner efter åsikter som inte har med skälva spelet att göra. Jag spelade Unity ett halvår efter releasen och tyvärr är det kanske det sämsta Assasins Creed spelet och då har jag spelat alla förutom de två senaste.

Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu när man kan reklamera spel som inte duger och kan få videomaterial via youtube osv. Behöver man ju inte läsa recensioner på olika hemsidor eller steam längre. Ser jag ett spel som verkar intressant kikar jag något klipp på youtube och verkar det ok så köper jag.

Exakt detta jag påpekade i en annan tråd. Totalt meningslöst med recensenter som färgar recensionen med sin partiskhet och eventuellt hemliga sponsring. Hur svårt är det att leta upp en video på gameplay egentligen? Skönt att det finns fler här på forumet som tänker själv

Medlem

Lika fel som när folk review bombar ett spel dom inte ens har spelat.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Geeks Gaming

Man kanske borde införa ett betygsystem på utvecklaren/utgivaren istället. Fast det är klart, blir väl fel där med 🤔

Geeks Gaming
Skrivet av rmpyro:

Lika fel som när folk review bombar ett spel dom inte ens har spelat.

Jag har för mig att man måste äga spelet för att kunna lämna en review? Och när man lämnar så ser andra din speltid

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag har för mig att man måste äga spelet för att kunna lämna en review? Och när man lämnar så ser andra din speltid

Stämmer bra det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag har för mig att man måste äga spelet för att kunna lämna en review? Och när man lämnar så ser andra din speltid

På metacritic behöver man inte äga spelet för att kunna lämna en review, för där review bombas spelen långt innan dom är släppta.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar