Filip Miucin ber om ursäkt igen

Sida 1 av 1
2019-04-22 01:50
Filip Miucin ber om ursäkt igen

Här är hans andra försök till en ursäkt. Gjorde även en till video där han svarar på fler frågor. Vad tror ni?

2019-04-22 05:29

Ja, vad finns det att säga? Problemet är att med alla ursäkter är att man aldrig 100% kan veta om det är genuint eller om det är det smartaste man kan göra i stunden. Om han inte blev ertappad, skulle ha då fortsatt att stjäla andras arbete eller skulle han själv kommit till den insikten han utger sig ha kommit till i dessa videos? En kan bara spekulera.

2019-04-22 08:24

Ingen jag följt eller vet något om. Möjligt att han är en "bluffare", svårt att säga. Inte första gången han plagierat? Har svårt att "tolka" enskildas roll. Brukar ofta finnas bakomliggande orsaker etc. Han har väl en med publicistsikt ansvarig (redaktion) som granskar hans arbeten? Inget försvar. Men som Anthem debaclet som ex. Om jag förstått eftertexten från (utvecklingsprocessen) där så är/var det pga. ledningens direktiv inte någon anställds. Anställda följer order. Och till vad den leder till. Ansvarsfrågan? Hmmm? Luktar lite scapegoat. Men som jag sa, har ingen kunskap om IGN eller Miucin och deras förehavanden.

P.S. Såg YongYeas take om detta. Inget jag gillar. För att mainstream media använder sig av spekulativa antaganden i deras dagliga granskningar betyder det inte att alternativa röster ska anamma samma form. Tycker YY ska tagga ner lite. YY "tolkar" någon i en video med stöd av sin psykologikandidatur.

Vet inte, känns ömsom smutsigt. Men han passar nog (m.fl.) bättre i en annan bransch verkar det som. Japp.

Hoppas påsken varit till belåtenhet btw. God Efterpåsk.

2019-04-22 08:58

Med tanke på hur hans ursprungliga ursäkt var har ju något hänt. Antingen har han förstått vad han gjort fel, eller så gråter han krokodiltårar. Jag läste inte hans verk innan anklagelserna, och kommer aldrig ta ett ord han skriver seriöst i framtiden heller. Men om han förstår sin skuld så är det bra för honom.

2019-04-22 09:27

Japp! Detta är definitivt på IGNs lott.

Friar istället för att fälla i det här fallet.

Btw. Var det IGN eller Machinima som körde med (allt med Xbox One är bra recensionspolicyn) 2013-2014? (Efter avtalet som gjordes med Microsoft.) Kotaku?

Måste få tilläga att YongYeas rön beskriven som "ursäkten efter 8 månader" i YongYeas "nyheter" är äcklig. Ner på knä. Inför vårt varma deltagande. Tack och hej, YY.

2019-04-22 13:54

Aldrig hört talas om honom ens. Å andra sidan läser jag aldrig reviews heller iofs. Jag kollar in gameplay videos och tar ett eget beslut om det verkar bra eller dåligt. Litar inte ett smack på köpta testpiloter och deras ofta väldigt tydliga partiskhet.

2019-04-22 15:51
Skrivet av SaltyApple:

Aldrig hört talas om honom ens. Å andra sidan läser jag aldrig reviews heller iofs. Jag kollar in gameplay videos och tar ett eget beslut om det verkar bra eller dåligt. Litar inte ett smack på köpta testpiloter och deras ofta väldigt tydliga partiskhet.

Hu kan du veta att dom e partiska när du aldrig läser deras reviews?

2019-04-22 15:59
Skrivet av SaltyApple:

Nu nämner du inte oss, men kan inte tänka mig något annat exempel där Testpilot skulle vara relevant då IGN inte håller på med sådant så vitt jag vet.

Våra testpiloter kan man utan problem lita på. Vi får betalt för att testa dem, men de som skickar oss produkterna har inget inflyttande över texten För att få reda på hur det exakt fungerar så kan du klicka dig in här.

2019-04-22 16:02

@bleken: Seriös fråga? Jag läste ju såklart reviews förr och sedan slutade jag med det.
Varför? Jo, jag slutade läsa reviews för det är för konstgjort och ytligt. Det lyser genom att det är betalda recensioner även om det inte nämns något om det. (Ja det är olagligt bla bla men gissa vad. Det händer ändå!)

Sen så får man ändå en bättre och mer givande bild av att kolla gameplay på spelet online istället.

OBS: Detta är mina åsikter. Du behöver inte hålla med

Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu nämner du inte oss, men kan inte tänka mig något annat exempel där Testpilot skulle vara relevant då IGN inte håller på med sådant så vitt jag vet.

Våra testpiloter kan man utan problem lita på. Vi får betalt för att testa dem, men de som skickar oss produkterna har inget inflyttande över texten För att få reda på hur det exakt fungerar så kan du klicka dig in här.

Jag vet hur det fungerar. Jag har t om försvarat konceptet i en tråd för ett tag sedan där någon klagade på att testpiloten var köpt eller något. Så nej. Syftade inte på era testpiloter då man är väldigt tydlig med hur hela processen går till och att det är sponsrat osv. Vet faktiskt inte varför ordet testpilot var det jag använde. Det har slunkit ur omedvetet iaf

2019-04-22 16:11
Skrivet av SaltyApple:

@bleken: Seriös fråga? Jag läste ju såklart reviews förr och sedan slutade jag med det.
Varför? Jo, jag slutade läsa reviews för det är för konstgjort och ytligt. Det lyser genom att det är betalda recensioner även om det inte nämns något om det. (Ja det är olagligt bla bla men gissa vad. Det händer ändå!)

Sen så får man ändå en bättre och mer givande bild av att kolla gameplay på spelet online istället.

nä bara undrade för det lät lite lustigt så som du skrev där.

Skrivet av SaltyApple:

lustigt att det kommer från dej.

2019-04-22 16:34

@SaltyApple: Roger!

KoP
2019-04-22 16:35

Vem är det och vad har han gjort?
(Från en som inte har koll på allt och alla)

2019-04-22 17:25
Skrivet av KoP:

Det avslöjades för 8 månader sen att han plagierat en del recensioner som IGN publicerat. Det började med att en mindre sida (eller det kanske var en Youtubekanal) upptäckte stora likheter mellan sin recension av Dead Cells och Miucins recension.

Istället för att be om ursäkt och skylla på stress eller nåt så valde Miucin att svara "Allt plagierat i recensionen är omedvetet. Jag har ALDRIG plagierat tidigare. Jag utmanar er att hitta fler plagiat i mina texter!"

"Challenge accepted!" sa hela Internet och snöbollen var i rullning.

2019-04-22 17:41

Känns inte genuint när han sitter och kollar på ett manuskript medan han kör ursäkten. Det ska ju komma från hjärtat.

Nä, han har inte lärt sig något och detta är endast för att han ska ha någon chans att rädda sin "karriär". Spelmedia lär ju inte ta i honom med tång ens så Youtube eller Twitch är väl sista utvägen.

2019-04-22 18:17

hmm mja, kändes inte direkt som han menade det.

2019-04-22 19:27
Skrivet av kaealy:

Känns inte genuint när han sitter och kollar på ett manuskript medan han kör ursäkten. Det ska ju komma från hjärtat.

Nä, han har inte lärt sig något och detta är endast för att han ska ha någon chans att rädda sin "karriär". Spelmedia lär ju inte ta i honom med tång ens så Youtube eller Twitch är väl sista utvägen.

Spelar ju dock ingen roll om han läser från ett manus kan jag tycka. Vissa har svårt att tala "live", därav man skriver ett manus som man kan läsa.

Jämför tidiga Fräcka Fredag-avsnitt från FZ med de senare. Enorm skillnad.

2019-04-22 19:54

@bleken: Om du säger det så

KoP
2019-04-22 22:13
Skrivet av Bennii:

Det avslöjades för 8 månader sen att han plagierat en del recensioner som IGN publicerat. Det började med att en mindre sida (eller det kanske var en Youtubekanal) upptäckte stora likheter mellan sin recension av Dead Cells och Miucins recension.

Istället för att be om ursäkt och skylla på stress eller nåt så valde Miucin att svara "Allt plagierat i recensionen är omedvetet. Jag har ALDRIG plagierat tidigare. Jag utmanar er att hitta fler plagiat i mina texter!"

"Challenge accepted!" sa hela Internet och snöbollen var i rullning.

Tack! Då var man up-to-date.

Ajdå, vilken slapptask till karl. -_- Antar att han är ganska bränd i branschen nu?

2019-04-23 04:56
Skrivet av KoP:

Tack! Då var man up-to-date.

Ajdå, vilken slapptask till karl. -_- Antar att han är ganska bränd i branschen nu?

Jo, helst med tanke på hur han först försökte "rädda" situation.

2019-04-23 15:05
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelar ju dock ingen roll om han läser från ett manus kan jag tycka. Vissa har svårt att tala "live", därav man skriver ett manus som man kan läsa.

Jämför tidiga Fräcka Fredag-avsnitt från FZ med de senare. Enorm skillnad.

Killen har gjort live grejor på IGN utan problem, håller ej med dig.

2019-04-23 15:14
Skrivet av kaealy:

Killen har gjort live grejor på IGN utan problem, håller ej med dig.

Dock är det här med all säkerhet svårare att prata om samt sätter större press på honom.

2019-04-23 15:38

Jag tror att han menar det, men det är också uppenbart att han insett att han var så illa tvungen. Tyvärr så var ju hans initiala respons förvånasvärt tragisk där han knappt erkände ett skit och sedan hävdade att de gärna fick kolla hans andra recensioner, för de var minsann inte plagierade... vilket de visade sig vara.

Hans respons på det? Sket i att ens kommentera det och släppte innehåll under ett tag som om inget hänt.

Nej, även om han från och med nu kommer att göra allt själv så är allt hans förtroendekapital förbrukat sedan länge. Hans enda hopp är att folk glömmer bort det och att nya prenumeranter hittar till honom helt ovetandes. Att han skulle börja skriva för någon annan sajt i framtiden känns jävligt tveksamt. Internet glömmer aldrig.

2019-04-23 17:00

Ingen aning om vem killen är och orkar inte bry mig heller. Bra att idioten åkte dit om inte annat.

2019-04-23 17:38
Skrivet av KoP:

Inte någon större koll heller. Misstänker att vi har en av lika barn som tagit ut svängarna något vitt när han recenserat spel. Folk analyserar hans ursäkt genom att titta på dennes video. Sen tar man sig en funderare med ett njaaa?, tjaaaee? ,neehiijaaie? Drar sedan slutsatser efter eget intellekt. För att se om han är ärlig. Lol. Och det blir ju oftast en enastående konklusion och sammanfattning som följer därpå veterligen.

Sida 1 av 1