Myst-studions nya närmar sig Kickstarter-upploppet, och behöver din hjälp

Robot
Myst-studions nya närmar sig Kickstarter-upploppet, och behöver din hjälp

Firmament behöver ungefär fyra miljoner kronor till.

#cyan-worlds, #firmament


Medlem

:/
Hoppas dom får ihop summan.

Medlem

Har Myst liggandes någonstans i sin original förpackning. Var ju före sin tid med hissnande grafik och knepiga pussel. Idag vet jag dock inte om jag är speciellt sugen på ännu en walking simulator, men kan de utvckla konceptet vidare är jag intresserad.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Har Myst liggandes någonstans i sin original förpackning. Var ju före sin tid med hissnande grafik och knepiga pussel. Idag vet jag dock inte om jag är speciellt sugen på ännu en walking simulator, men kan de utvckla konceptet vidare är jag intresserad.

Walking simulator...............tala om clueless

Medlem

Kallar man Myst för en "walking simulator" så förstår man nog inte vad det är. Myst är knappast ett spel som Gone Home eller Dear Esther. Myst var väldigt imponerande när det kom och är fortfarande ett bra spel och Riven (uppföljaren till Myst) var ansett som ett av de svåraste spelen som gjorts på sin tid. Dear Ester och Gone Home är i en jämförelse med Myst "teknik demos" mer än de är spel.

Myst är gårdagens "The Unfinished Swan" och "What Remains of Edith Finch" . Med svårhetsgraden från Braid och The Witness.

Medlem

Woohoo! Dom fick ihop pengarna!

1
Skriv svar