Gratisexpansion kommer till The Old Republic

Robot
Gratisexpansion kommer till The Old Republic
Medlem

Heh "gratis... för prenumeranter".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Gratisexpansion, enbart för betalande kunder!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av conthox:

Heh "gratis... för prenumeranter".

Skrivet av UncleJack:

Gratisexpansion, enbart för betalande kunder!

Är väl inget konstigt?
Du kan spela gratis men är man månads.sub så får man "allt" vad spelet har att erbjuda.
Andra spel som WOW osv får ju varenda kotte betala för expansioner, även om du hivar dina pengar på Blizzard varje månad.

Medlem
Skrivet av Sjobbe82:

Är väl inget konstigt?
Du kan spela gratis men är man månads.sub så får man "allt" vad spelet har att erbjuda.
Andra spel som WOW osv får ju varenda kotte betala för expansioner, även om du hivar dina pengar på Blizzard varje månad.

Å ena sidan förstår jag din poäng, men å andra sidan låter det lite komiskt eller hur man skall beskriva det om man säger "de som betalar får det gratis".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kul att swtor lever fortfarande

Medlem
Skrivet av Sjobbe82:

Är väl inget konstigt?
Du kan spela gratis men är man månads.sub så får man "allt" vad spelet har att erbjuda.
Andra spel som WOW osv får ju varenda kotte betala för expansioner, även om du hivar dina pengar på Blizzard varje månad.

Jag tycker bara att ordvalen är konstiga. I övrigt hör det inte till det ovanliga att ge sånt här till prenumeranter.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Kan man flyga mellan olika planeter? Hur funkar det?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Moderator | Testpilot

I vanlig ordning måste man väl oftast köpa till expansionen vare sig man är en prenumerant eller inte. Dåligt formulerat av dem ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Riktigt härligt, väntat på den bekräftelsen i typ ett år. Onderon är en gammal favorit-planet från flera andra berättelser.
Republic vs Empire, Darth Malgus is back. Detta blir mysigt. Mina Sith-karaktärer väntar ihärdigt.
Tippar på en CGI-trailer i juni, vad annars liksom

Medlem

@Superfly74: Nja, det kan du inte direkt.
Du "teleporteras" från planeten till ditt skepp, sen får du se en hyperdrive-sekvens när du åker från ett system till ett annat.
Åter igen teleporteras du från skeppet till den nya planeten.

Inaktiv
Skrivet av Troll1:

Kul att swtor lever fortfarande

Även om det är med respirator så

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Även om det är med respirator så

Alla har rätten att uttrycka sin egen åsikt men jag tror aldrig jag sett någon söka diskussioner och sprida negativitet så aktivt som du gör i princip varenda kommentarstråd?O.o

Medlem

För er som läser denna artikel och undrar om det är värt att prova på så vill jag tipsa om ett par introduktions-videos. Community-profilen "Swtorista" går (ganska objektivt) igenom exakt vad ni kan förvänta er:

Swtorista - Is SWTOR worth trying in 2019?
https://www.youtube.com/watch?v=wJnUutuS23c

Swtorista - Is SWTOR worth returning to in 2019?
https://www.youtube.com/watch?v=6mDBdVSOBO0

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Swtorista - Is SWTOR worth trying in 2019?
https://www.youtube.com/watch?v=wJnUutuS23c

Swtorista - Is SWTOR worth returning to in 2019?
https://www.youtube.com/watch?v=6mDBdVSOBO0

Jag kan sammanfatta båda videorna med ett ord; nej.

Lika mycket nej idag som nej för fem år sedan. Tyvärr...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Kul att swtor lever fortfarande

jag lirar det varje dag nästan. spelet livnärs sig mest på deras cartel market där man kan köpa prylar för riktiga pengar dock.

Medlem
Skrivet av crazyrobban:

@Superfly74: Nja, det kan du inte direkt.
Du "teleporteras" från planeten till ditt skepp, sen får du se en hyperdrive-sekvens när du åker från ett system till ett annat.
Åter igen teleporteras du från skeppet till den nya planeten.

hmm, tack. En tanke slog mig. Vore kanon om detta spel utvidgades till skepp i rymden, ala Eve Online, men jag kanske hoppas på för mycket. Hursomhelst tack crazyrobban, nu fick jag det svaret jag letade efter. Det är visserligen coolt, men Star Wars känns lite som att man skulle vilja hoppa in i skeppet efter att man skjutit en bad guy, och sen bara ut i rymden eller andra delar av planeten. Typ Star Citizen, fast i Star Wars anda. Nu vet jag att verkligheten är annorlunda men det vore riktigt fränt.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Ambassadör
Xbox

SWTOR är faktiskt ett bra singleplayerspel...om man kan leva med MMO-inramningen.

Varje klass har sin egen berättelse och det finns en mängd storyexpansioner, de är i många fall bättre än det mesta som släppts sedan KOTORS dagar.

Kan rekommendera Imperial Agent och Jedi Knight för två helt olika upplevelser av samma spel.


signatur

Jump in.

Medlem

@Superfly74: Tänk dig Knights of the Old Republic-spelen fast MMORPG. Det finns 2 sätt att "flyga" på, ingen är för transport utan snarare för fighting.

Det finns ett PvP-läge som heter Starfighter:
https://www.youtube.com/watch?v=HZS2m2Y0ESA

Och ett PvE-läge som bara heter Space Combat:
https://www.youtube.com/watch?v=ZSJIvRH3hmE

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Även om det är med respirator så

Rätt många som spelar och som jag förstått vad de berättat själva så går spelet rätt så bra, inte WoW-siffror men helt stabilt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Något SWTOR lyckades väldigt bra med var deras cinematics och trailers:

Jedi: Fallen Order borde ha tagit lite tips från dessa. Ganska mycket bättre om man ska vara generös.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot

Hej allesammans!

Vill bara påpeka att man utan problem kan diskutera om SWTOR är ett bra spel eller inte utan att det ska bli små tjafs. Nu håller vi diskussionen på en sansad nivå istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker det är synd att man inte kunde slänga ihop ett vettigt Star Wars-mmo. Det var visserligen ganska kul i början, men jag tycker det blivit sämre och tråkigare efter varje uppdatering som kommit.

Medlem

Swtor är ett mycket bra MMO. Speciellt om du skall köra solo eftersom storyn är bra byggd och kan köras från många perspektiv med NPC companions etc.

Däremot så hade spelet en problematisk launch. En av de största orsakerna var att det marknadsfördes som ett Realm vs realm PVP spel i början där de hade en websita uppe där RvR guilds kunde förbereda sig för launch genom att bilda allianser etc. Jag var en av dem.

Sedan när launch kom så visade det sig att RvR delen var väldigt mycket i end game. Allt fram till där var inte PvP utan ett traditionellt RPG, typ KOTOR med online elements. Och när vi väl kom till RvR delen, Tror planeten hette ilium eller liknande, så klarade inte servrarna av trycket. Det patchades och patchades men det blev aldrig stabilt. Det var helt ospelbart när folk formade sina grupper för att slåss i den öppna världen. Slutade med att folk rageade och lade ned SWTOR. De flesta till förmån för Guild wars 2 som skulle släppas senare med RvR som fungerade och därefter ESO.

Idag finns inte RvR delen kvar. De gav upp och deletade den delen. Det fick förbli ett bra storybased MMO istället som kan rekommenderas.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

@Superfly74: Tänk dig Knights of the Old Republic-spelen fast MMORPG. Det finns 2 sätt att "flyga" på, ingen är för transport utan snarare för fighting.

Det finns ett PvP-läge som heter Starfighter:
https://www.youtube.com/watch?v=HZS2m2Y0ESA

Och ett PvE-läge som bara heter Space Combat:
https://www.youtube.com/watch?v=ZSJIvRH3hmE

vore coolt. Men det ultimata är att slänga in Star CItizen kvaliten och utöka universumet. Hoppas på en del uppgraderingar nu när SW är hett som sanden.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Inaktiv
Skrivet av Aletheides:

Swtor är ett mycket bra MMO. Speciellt om du skall köra solo eftersom storyn är bra byggd och kan köras från många perspektiv med NPC companions etc.

Att ett MMOs största styrka är solo-aspekten är inte direkt lockande för folk som är ute efter ett MMO eller hur?

När jag och polarna blivit maxlvl och när det var dags för pvp så var det otroligt tråkigt och dött. Vi gick alla tillbaka till wow.
Tyvärr sitter den bittra smaken i fortfarande så vetifan om de ens kan göra något för att locka tillbaka alla spelare de tappade tidigt.

Hursomhelst rekommenderar jag definitivt folk att testa att levla till maxlevel. Riktigt bra minnen från den biten av spelet.
Speciellt om man kör med några vänner och tävlar om vem som vinner alla rolls för att påverka storyn mot light eller dark

1
Skriv svar