Vilken programvara är bäst för att spela in spelsessioner för privat bruk?

Medlem
Vilken programvara är bäst för att spela in spelsessioner för privat bruk?

Hej,

Jag har nVidia-kort, så därför ShadowPlay, men jag tror jag också har MS:s DVR igång, eller vad den heter?
Kanske har jag fler, jag vet inte. Hur är det med Origin, Steam, osv?

Min fråga; jag streamar inte, men vill ibland spela in för eget bruk, och då gärna bästa möjliga kvalitet. Vilken skulle ni satsa på, resp stänga av?

Tack!

Medlem

Om du inte har brist på hårddiskutrymme går det nog att få liknande kvalitet ur alla lösningar. Bara skruva upp bitraten tills du blir nöjd. Det är bara om man ska streama som bildkvaliteten vid låga bitrates spelar roll. Shadowplay använder väl hådrvara för att koda videon, så det ska ju inte påverka din prestanda, så kör på den. Det bör funka fint.

Skrivet av DaddyCoolSwe:

Hej,

Jag har nVidia-kort, så därför ShadowPlay, men jag tror jag också har MS:s DVR igång, eller vad den heter?
Kanske har jag fler, jag vet inte. Hur är det med Origin, Steam, osv?

Min fråga; jag streamar inte, men vill ibland spela in för eget bruk, och då gärna bästa möjliga kvalitet. Vilken skulle ni satsa på, resp stänga av?

Tack!

Jag brukar bara köra på standardinställningarna i Windows 10 captureprogram. Det funkar riktigt bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kör själv med OBS studio eller MSI Afterburner. Senaste använde jag OBS för att spela in från Syndicate (originalet inte FPS-spelet) äldre spel tenderar att ibland inte funka alls för dessa krävs tydligen riktig capture hårdvara men om man spelar nyare spel borde det inte vara några problem alls med OBS. Det är dock lite krångligare att använda än MSI Afterburner tycker jag.

1
Skriv svar