Vilken är din favorit-youtuber när det kommer till spel?

Medlem

Jesse Cox, har skön humor och brukar gör en hel del annat med andra Youtubers.

Medlem

Tittar verkligen inte mycket men om det händer så är det SovietWomble som gäller. Glad filur som tillsammans med speciellt Cyanide bjuder på muntra stunder.

Medlem

Ok nog för sen för att någon skall läsa mitt inlägg men jag föreslår helhjärtat ChristopherOdd. Mogen gamer som genuint verkar gilla spelen han spelar. Sett några streams med honom också och hans tittare ligger också på en vänlig och mogen nivå. Skön omväxling från många andra.

Medlem

Oj, svårt. Tror jag inte har någon favorit direkt. Jim Sterling följer jag dock rätt regelbundet.

Medlem

Har ingen favorit just nu.

Avstängd

Gillar många. Som Worth A Buy eller ACG som är snabb som attan. Crowbcat förstås. videogamedunkey.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Kan någon förklara för mig vad grejen är att titta på folk som streamar spel? Jag personligen vill spela spelen själv istället för att se andra göra det men jag är konstig jag. 😩

2 grejer triggar mig bortsett från ”jag gillar personligheten och det känns som att hänga med en kompis.”-grejen. Som är sann visserligen men du har säkert redan hört det 100ggr.

1. Jag gillar nästan bara mp-spel men är sjukt nyfiken på vissa sp. Tycker inte om att spela ensam men vill så klart också få uppleva horizon zero dawn eller nått annat coolt storyfokuserat spel. Perfekt att kolla på nån snubbe som passar ens personlighet och uppleva det genom/med den personen. Kommer ändå inte spela det ensam.

2. Jag blir superhypead av vissa spel (mp). Konsumerar dessa spel i så många dimensioner jag kan. Ofta lirar jag spelen när jag orkar och har folk att spela med. På jobbet kollar jag forum och snackar med folk om spelet. Och tiderna där emellan, exempelvis innan jag somnar eller när jag äter, så tycker jag det är kul att kolla på någon youtuber eller streamer som jag ”känner” och se vad den personen tycker och hur det går. Spännande att se om dom vinner etc. Eller så tittar jag på nån som är mkt mkt bättre för att lära mig hur dom spelar.

OML
Medlem

Spirit of the law om man gillar age of empires och riktigt detaljerade videos om enheter och civilisationer som framförs på ett intressant vis: https://www.youtube.com/watch?v=Hca1oSsOPh4

Avstängd
Skrivet av Priapsi:

Den enda jag följer regelbundet är Upper Echelon Gamers. Delar oftast hans syn på spelbranschen i stort.
https://www.youtube.com/channel/UChI0q9a-ZcbZh7dAu_-J-hg

Helt suverän.

Inaktiv

Vet inte om Angry Video Game Nerd riktigt räknas då det är en sorts humorshow/ karaktär som reviews på främst äldre dåliga spel på ett kul sätt, många gånger väldigt ambitiösa episoder

Backloggens befriare
Skrivet av Soulless:

Ofta söker jag bara på det jag är intresserad av och klickar mig fram till något man kan uthärda.

Men återkommande kanaler är YongYea, AngryJoe och ACM där den sistnämnde har de bästa recensioner jag sett.

Menar du ACG?

Det är iaf den enda kanalen jag följer och tittar på mer eller mindre allt.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

PewDiePie


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Jesse Cox, Quill18, Super GT, Jimmy Broadbent, SovietWomble, YongYea

Medlem

Jag spelar själv istället.

Medlem

Jag spelar hellre själv än att titta på folk. Alla är så jäkla dåliga så man blir bara irriterad när de gör såna dåliga val osv. Även roligare att uppleva allt själv.

Medlem

Trevligt att se folk som tittar på Yongyea, tycker han gör bra rapporteringar om spelbranschen och hänvisar till källor på allt han pratar om.

En annan som är åt samma håll men lite mer argsint och som är trött på spelbranschen är UpperEchelonGamers, han slog igenom med The Division videor och det är så jag känner till honom.

Andra spel kanaler jag kollar på är Node för de spelar flera olika spel. BoredGamer, TheNoobifier och Gaming with Jim för Star Citizen. Markiplier för några av hans videor (blivit mycket skrikande nu.) Dslyecxi för simulator spel. SovietWomble för att det är SovietWomble.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Jag spelar hellre själv än att titta på folk. Alla är så jäkla dåliga så man blir bara irriterad när de gör såna dåliga val osv. Även roligare att uppleva allt själv.

Jag har det problemet även med recensioner av journalister. Kan jag till exempel ta polygons recension av doom seriöst efter deras gameplayvideo där de visar hur inkompetenta de är?

Medlem

CallMeKevin och Robbaz, älskar deras humor.

Medlem

ACG och SkillUp är mina favoriter, men dreamcastguy och mrmattyplays är också lite sköna. Jackfrags gillar jag också, men jag tror de flesta vet vem han är.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Tittar verkligen inte mycket men om det händer så är det SovietWomble som gäller. Glad filur som tillsammans med speciellt Cyanide bjuder på muntra stunder.

Håller verkligen med, Womble är riktigt bra, han har verkligen tagit Subtitles och gjort det till en konstform, sjukt duktig och väldigt rolig.

Då Womble redan är sagt, för oss som kollade på gamla Respawn, eller som gillar lite mörk humor ibland, så skulle jag nog rekommendera Mr Sark. Han lägger inte upp jättemycket videos, men är verkligen störtskön, sjukt kul snubbe!

Medlem

@BooliBoo:

Håller med dig helt, varför sitta och kolla på når någon random person som jag inte känner spela ett spel istället för att sätta mig och spela det själv? Misstänker att det är en slags generationsfråga hur vida man följer streamare & youtubers eller inte.

Medlem
Medlem

Oj vad svårt det vart att bara välja en, men skulle tipsa om DougDoug. Han gör roliga jämförelser mellan spel fast förklarar det med mat, eller dumma saker som att försöka spela Smash Bros med bara röst kommandon.

Medlem

Gillade ENB (EpicNameBro) tidigare, men tycker att han blivit för pretentiös. Nu kollar jag en del på FightingCowboy. Behaglig röst och riktigt duktig, utan att vara omänsklig. Gillar att han visar sina misstag också.

Medlem

FirstThirtyMinutes just nu. FirstThirtyMinutes
Han rollspelar polisspel. Han vill vara polis men klarar inte stressen/konfrontationer tror jag han sa så han spelar istället t.ex. LSPDFR (polismod till GTA5). Gillar hans stil, väldigt lugn och mogen spelare men ändå rolig och intressant och lyssna på.Började följa när han spelade Swat4 vilket är ett av mina favoritspel sen förr..

Medlem

Har inte fattat grejen med att kolla på när andra spelar men om jag kollar på någon review så blir det oftast Gmanlives.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Har inte fattat grejen med att kolla på när andra spelar men om jag kollar på någon review så blir det oftast Gmanlives.

För egen del är det oftast när jag äter frukost eller pysslar med något annat samtidigt.
Det kan dock vara mer seriöst tittande också men det är oftast multiplayer där youtubern spelar proffsigt med ett bra team och dynamiken mellan personerna är intressant. Det är själva personen/youtubern och i MP spel hans team-mates som gör det intressant. Dialogen dom har sinsemellan kan göra det väldigt underhållande.

Ibland är de också bara skönt att titta på också som när man var liten och det var polarens tur
Att bara titta på okommenterat gameplay gör jag nog bara om jag funderar på att köpa ett spel och vill se hur det är.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Kan någon förklara för mig vad grejen är att titta på folk som streamar spel? Jag personligen vill spela spelen själv istället för att se andra göra det men jag är konstig jag. 😩

Beroende på spel såklart. Många passar betydligt bättre att kolla på jämfört med att spela. Speciellt de spelen som är väldigt "storydrivna".

Ett spel som t.ex. Cities Skylines spelar jag gärna själv. Men Resident Evil-spelen passar bättre som film.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Menar du ACG?

Det är iaf den enda kanalen jag följer och tittar på mer eller mindre allt.

Ja såklart ACG menar jag, stavningshämmad ibland


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har en hel del favoriter när det kommer till olika streamers/youtubers men jag följer dom nästan enbart för nischerna, Quill18 för CK2/Dwarf Fortress och sånt, Bohicaice/bo time gaming för lite roliga kompilationer i typ war thunder och andra spel. SovietWomble för bullshittery serierna, milkandcookiesTW för total war warhammer.

Men den som jag känner att jag vill lyfta fram som en favorit på senare tid är "Rycon Roleplays"
Nya Zeeländsk snubbe, hittade honom genom hans Rycon Roleplays Kenshi lets play. Då Kenshi inte direkt är linjärt eller egentligen har mycket till story utöver det du själv skapar/upplever så blir man inte precis spoilad av att se vad folk gör i det spelet. Och jag tycker att Rycon är underhållande nog att vara den jag väljer i denna tråd.

Skriv svar