The Witcher 3 med expansioner för drygt 150 kr - nu har du ingen ursäkt längre

Robot
The Witcher 3 med expansioner för drygt 150 kr - nu har du ingen ursäkt längre

Hela Witcher-serien i en Steam-rea som heter duga!

#rea, #steam, #the-witcher


Medlem

Priset har aldrig varit problemet för mig, huvudpersonen i serien däremot...

Har grymt svårt för rollspel där jag inte får skapa min egen karaktär.
Gav originalet en chans men klarade bara av någon timme med Gruff McGruff innan jag gav upp.

Missar förmodligen något i och med det, men det funkade inte för mig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

CFW
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Priset har aldrig varit problemet för mig, huvudpersonen i serien däremot...

Har grymt svårt för rollspel där jag inte får skapa min egen karaktär.
Gav originalet en chans men klarade bara av någon timme med Gruff McGruff innan jag gav upp.

Missar förmodligen något i och med det, men det funkade inte för mig.

Kan bara hålla med. Spel med så mycket potential men fångad i Geralt-fängelset

Inaktiv

Får instämma med föregående talare. Huvudpersonen tillsammans med gameplay (specifikt striderna) är det som stjälper detta spel. Story, karaktärer och spelvärld ser ut att vara väldigt hög kvalitet men herr Geralt och hans svärdsvingande ger jag inte mycket för. Lessnade direkt på spelet.

Det verkar åtminstone som om CDPR har tagit lärdom av detta inför Cyberpunk och låter en skapa karaktären själv. Om de nu bara får till ett riktigt bra, djupt och kul stridssystem i det så har de kanske ett riktigt bra spel på gång för en gångs skull.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Priset har aldrig varit problemet för mig, huvudpersonen i serien däremot...

Har grymt svårt för rollspel där jag inte får skapa min egen karaktär.
Gav originalet en chans men klarade bara av någon timme med Gruff McGruff innan jag gav upp.

Missar förmodligen något i och med det, men det funkade inte för mig.

det tog ett par timmar för mig att komma över geralt's irriterande löjliga röst, sen hade jag runt 115 timmar av ett av världens bästa spel framför mig. rösten blev nästan charmig efter ett tag, inte minst när man får en förklaring till varför han låter som han gör.

witcher 1 går inte heller att jämföra med 3'an. natt och dag.

Medlem

Har inget problem med Geralt.
Så känns dumt att missa framför allt The witcher 3 pga den anledningen
Har inga problem med spel där man inte får skapa egen karaktär.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag vet inte om jag gjorde något fel när jag drog igång min spelsession. Jag följde (iaf det som jag trodde var) main story. Efter ett par timmar blev jag hänvisad till något som såg ut att vara expansionen som låg en bit bort på kartan och jag tappade tråden helt och hållet. Både geografiskt och level/quest-mässigt så stämde det inte. Efter att inte ha spelat ett tag kom jag inte in i det igen. Mitt största problem är dock att jag inte kommer finna tiden att spela det...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gen
Medlem

Känns underligt att man skippar ett sådant spel pga att Gerralt the Grumpy? :<

Medlem

Att inte få skapa sin karaktär gjorde att jag förpassade Witcher 3 tills i somras då det reades.
Jag är omvänd, totalt! Det är ett förjävligt bra spel. Om inte det bästa. Laddde ner expansionerna efter huvudspelet och blev lika hänförd igen.

Och han är långt ifrån Gruff McGruff när du lär känna honom.

Köp eller skäms!
Amen

Medlem

Provade The Witcher 3, tyckte han sprang larvigt så jag avinstallerade det.

FM-guru
F.d. Sisyr

Äsch, snicksnack här i kommentarerna. Geralt hör till mina favoriter bland de karaktärer jag stött på i RPG:n, och inte minst gällande protagonister. Föredrar en välskriven karaktär framför ett blankt papper som man ändå aldrig kan fylla med personlighet varje dag i veckan. Baldur's Gate 2 har nog det mest minnesvärda karaktärsgalleriet jag stött på i ett RPG, men bidrar min fighter som jag spelade igenom spelet med till det? Knappast.

I Planescape: Torment däremot, ett annat spel där man spelar som en bestämd karaktär och inte skapar sin egen, har vi The Nameless One - en fantastisk spelbar protagonist som sparkar skiten ur valfritt spelarskapat dito.

Medlem

Ja, vissa är verkligen trångsynta, tråkigt för dem, då de missar typ 75% av alla topp-lir. Alla Zelda-spel, Red Dead, Sekiro bara för att nämna några.

Medlem

Missa hela Witcher serien p.ga karaktären och combat, njaaa. Inget spel är perfekt, men punkter som de är väldigt svaga att argumentera emot en hel trilogi. Enligt mig den bästa trilogin jag har spelat på mycket länge. Sånt djup i story, karaktärer, atmosfärisk miljö, grymt soundtrack och mycket annat är svårt att tacka nej till, och överhuvudtaget hitta något som denna serie idag att jämföra med är omöjligt.

Köpte spelet ett tag efter release, var helt klart osäker då det skrev om vad som sades vara negativt, och det var helt fel. Speciellt efter att ha klarat Witcher 1 och 2.

Smaken är som baken förmodar jag. Köp spelet och njut!

Medlem

Hade stora problem att börja spela denna serie. Trean var inte på tapeten vid det laget ännu, men väl tvåan. Tog mig säkert 10 försök med ungefär två år från första till sista då jag faktiskt kom över tröskeln. Och jäklar vad tacksam jag är för det. Efter att ha kört igenom tvåan blev det ettan (med lite autohotkey, vilket jag även använde i tvåan när jag tänker efter).

Så det blev för min del. Tvåan, ettan, tvåan igen sen kom trean. Sen körde jag igenom alla igen när sista expansionen kom. Finns ju en hel del moddar om man inte gillar vissa aspekter. Du kan ju t.ex köra alla strider i trean via gwent istället (ladda för ett par års spelande bara^^).

Avstängd

Betyder detta att Witcher 4 kommer snart?


signatur

PS5 och inget annat.

Varför inte en Witcher + Diabloklon - https://store.steampowered.com/app/973760/Thronebreaker_The_W... för samma pris?

Medlem

Ett av de absolut bästa spelen. Perfektion rakt igenom.

Medlem

Glad att se att jag inte är den enda som inte gillar Geralt. Tycker han är en sån jäkla tråkig karaktär :C

Spelar ingen större roll hur bra spelet är. Är karaktären tråkig går det fan inte att spela om du frågar mig.

Medlem

Geralts röst var helt klart det sämsta med witcher 3. Men det var värt att härda ut.

Medlem

Spelar i detta nu fjärde gången. Top 3 bästa någonsin.

Medlem

till folk som frågar om man fortfarande spelar W3
JA såklart
spelar igenom min andra omgång moddad till tusen
älskar det!!!!

Medlem

Vad som utmärker The Witcher-serien från gemene RPG-installation är fokuset på huvudpersonen och inte nödvändigtvis omvärden i sig, vilket löser den stumma tomheten som de flesta spel i genren lider av; istället för att skapa en egen karaktär och hamna i "formaliafällan" - the chosen one och liknande- får vi istället följa en komplett karaktär med kropp och själ, ivriga begär, självgoda intressen och häpnadsväckande intriger.

Som spelare vill jag följa denna (intressanta) karaktär på resan, lära känna honom och ta del av de möten som väntar- precis som i en bok eller liknande. Drömmen vore om CD Project Red gjorde anspråk på Berserk-licensen och tolkade den världen i samma manér som The Witcher; axla rollen som legosoldaten Gutts och genomlida all den misär och förödelse som präglar den världen- vore helt fantastiskt.

Medlem

Har försökt mig på spelet två gånger men gett upp snabbt.
Tråkigt stridssystem och en huvudperson jag inte bryr mig om gör att det roligaste med spelet var att avinstallera det.
Hade jag fått skapat mig egen karraktär och klass så hade det nog varit ett bra spel (för mig).


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Äsch, snicksnack här i kommentarerna. Geralt hör till mina favoriter bland de karaktärer jag stött på i RPG:n, och inte minst gällande protagonister. Föredrar en välskriven karaktär framför ett blankt papper som man ändå aldrig kan fylla med personlighet varje dag i veckan. Baldur's Gate 2 har nog det mest minnesvärda karaktärsgalleriet jag stött på i ett RPG, men bidrar min fighter som jag spelade igenom spelet med till det? Knappast.

I Planescape: Torment däremot, ett annat spel där man spelar som en bestämd karaktär och inte skapar sin egen, har vi The Nameless One - en annan fantastisk spelbar protagonist som sparkar skiten ur valfri spelarskapat dito.

Håller helt med, i andra RPG där du gör din egen karaktär så är din egen gubbe alltid intetsägande, i sådana fall hänger det på kompanjonerna, om du har lyxen att omges av sådana.
Jag tycker det är snarare en styrka med en färdig protagonist i Witchers och Mass Effects fall.

Sen klart det kanske är skillnad för sådana om hoppar direkt på trean utan att ha spelat föregångarna att ta till sig Geralt.

-----------------------------

Blir nog Thronebreaker för mig nu, ändå väntat snart ett halvår nu.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag vet inte om jag gjorde något fel när jag drog igång min spelsession. Jag följde (iaf det som jag trodde var) main story. Efter ett par timmar blev jag hänvisad till något som såg ut att vara expansionen som låg en bit bort på kartan och jag tappade tråden helt och hållet. Både geografiskt och level/quest-mässigt så stämde det inte. Efter att inte ha spelat ett tag kom jag inte in i det igen. Mitt största problem är dock att jag inte kommer finna tiden att spela det...

Expansionerna är öppna från start och kan påbörjas så fort du kommer till Velen, alltså före, under eller efter huvudstoryn. Så det är mycket möjligt att du sprang iväg och gjorde uppdrag från expansionerna (Jag har för mig att de uppdragen är färgkodade med orange och blå färg i questloggen)

Medlem

Jag hade inte spelat 1 eller 2an och hade stora problem med combat, då jag mestadels har spelat FPS. Gav upp efter ett par timmar, sen någon dag senare blev jag förtrollad utav storyn, atmosfären och musiken...

Lätt topp 3 spel för mig, förtrollande bra. Om inte det bästa jag spelat.

Medlem

Är handkontroll ett måste?

Medlem

W3 fick mig att tro på RPG-spel igen. Ett bra RPG handlar delvis om att påverka karaktären i dennes utveckling men framförallt storyn och världen är de viktigaste bitarna. W3 har en värld som inga andra RPG-spel lyckats komma i närheten samt berättelser som inte bara kan lösas med att man håller upp-för-god och ned-för-ond. De val man fick göra var inte lätta och det var inte alltid att det blev som man ville eller hade tänkt sig. De 200+ timmarna som jag lade i W3 ångrar jag inte, men det finns flertalet andra RPG som jag ångrar att jag spelat så mycket. (DA:Inquisition jag tittar på dig)

Medlem

@Bennii: Ah, tackar så mycket för info


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Frilansare

Så härligt att Geralt och The Witcher fortfarande engagerar så. Man kan lite på er!

12
Skriv svar