Speedrun-rekord i Doom slaget – tog 50 000 försök

Robot
Speedrun-rekord i Doom slaget – tog 50 000 försök

Förra rekordet stod sig i 20 år.

#doom, #speedrun


Medlem

Haha sjukt! 6% kills är en bugg? Och vore det inte bättre att hålla inne W mot dörrarna som öppnas istället för att backa? Han kanske missar en millisekund om han inte springer under dörren precis när det går.

Medlem

Måste ju var ett nytt världsrekord att prata om 9 sekunders gameplay i 18 minuter...


signatur

IDKFA

Medlem

Intressant och kul klipp för oss gamla doom nerdar

Jag köpte faktiskt Doom 2 på Xbox 360 för två år sedan och körde igenom hela spelet och klarade att komma till sista leveln utan fusk, men orkade aldrig klara sista leveln! Doom 2 står sig lika bra idag som då!

Redaktör
Skrivet av Zidious G:

Haha sjukt! 6% kills är en bugg? Och vore det inte bättre att hålla inne W mot dörrarna som öppnas istället för att backa? Han kanske missar en millisekund om han inte springer under dörren precis när det går.

Det tar tid att få upp farten igen. Med rätt timing får han högre fart med sig genom att backa och springa framåt när dörren går upp. Gås igenom i filmen.


signatur
Medlem

Och jag som tyckte att jag hade för mycket fritid. xD

Medlem
Skrivet av Exxo:

Och jag som tyckte att jag hade för mycket fritid. xD

Märklig attityd på en spelsida, det rör sig om en professionell spelare som lever på sitt spelande. Eller är alla som inte har vad som lämpligtvis kan kallas för ett "vanligt" jobb personer med för mycket fritid? Tex artister, konstnärer, författare för att nämna några saker.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Haha sjukt! 6% kills är en bugg? Och vore det inte bättre att hålla inne W mot dörrarna som öppnas istället för att backa? Han kanske missar en millisekund om han inte springer under dörren precis när det går.

Han förklarar i videon varför dom hanterar dörrarna på det sättet.

Grymt imponerad och bra video som förklarar hur det fungerar.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

50000 försök? Snacka om dedikerad person. Hats off

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Han förklarar i videon varför dom hanterar dörrarna på det sättet.

Grymt imponerad och bra video som förklarar hur det fungerar.

Hm, jag tittade nog på fel klipp.

Medlem

Sjukt! Riktigt impad över alla speedrunners oavsett spel som lägger ner så mycket möda och tid på att kapa så lite som EN FRAME. Helt sanslöst bra gjort.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

@Faulisto: Nej jag tycker det är fantastiskt att man kan försörja sig på fritidssysslor idag.

Medlem

Tvåa kom tysken Hans-Nein Stolpernauftorlinie med tiden 9.00

Gnällkuk
Skrivet av Sapiens:

Tvåa kom tysken Hans-Nein Stolpernauftorlinie med tiden 9.00

Han hette, vad?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

eld
Medlem
Skrivet av Exxo:

@Faulisto: Nej jag tycker det är fantastiskt att man kan försörja sig på fritidssysslor idag.

När man försörjer sig på något så är det inte en fritidsyssla längre.

Medlem

Jag är glad att det inte är mitt jobb att nöta den där sekvensen 50 000 gånger. Räckte bra att titta på den tre gånger...

Medlem
Skrivet av Faulisto:

Märklig attityd på en spelsida, det rör sig om en professionell spelare som lever på sitt spelande. Eller är alla som inte har vad som lämpligtvis kan kallas för ett "vanligt" jobb personer med för mycket fritid? Tex artister, konstnärer, författare för att nämna några saker.

Det framgår dock inte i videon att det är en professionell spelare, utan de framställs som skickliga Doom-spelare. Min tanke var också "hm, jag hade nog kunnat hitta på något roligare på de hundratals timmarna". Vad är det som inbringar pengar i att grinda speedruns? Är det donationer eller har de en faktisk arbetsgivare eller sponsorer som betalar?

Medlem
Skrivet av Exxo:

@Faulisto: Nej jag tycker det är fantastiskt att man kan försörja sig på fritidssysslor idag.

Idag? Det har man kunnat gjort i tusentals år ...

1
Skriv svar