Hyllade äventyrsspelet The Witness – gratis på Epic Store nu

Robot
Hyllade äventyrsspelet The Witness – gratis på Epic Store nu

Gratis på riktigt är alltid gott.

#epic-store, #gratis, #the-witness


Medlem

Brukar bli tillgängligt på eftermiddag, 15.00-16.00, något sådant. Tycker mig minnas att Oxenfree blev tillgängligt först kring där.

Medlem

Trevligt, gillar sådana spel. Även om man får lite dåligt samvete när det är gratis... som med What Remains of Edith Flinch. Då ville man köpa något annat från utvecklaren för att stödja dom, men dom hade inte gjort något annat spel...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd
Medlem
Medlem
Skrivet av conthox:

Trevligt, gillar sådana spel. Även om man får lite dåligt samvete när det är gratis... som med What Remains of Edith Flinch. Då ville man köpa något annat från utvecklaren för att stödja dom, men dom hade inte gjort något annat spel...

Jag skulle tro att dom har fått en ganska stor slant av Epic för att få ge ut det gratis på deras plattform. Så du behöver inte ha dåligt samvete.

International
Man of Mystery

Jag har inte velat köpa nåt på Epic av olika skäl men jag tar gärna de gratisspel de ger bort, hycklare eller inte men gratis är gott. Dessutom är jag inte helt klar över vem som betalar, för visst får väl utvecklarna betalt av Epic för spelet ändå, annars blir det ju konstigt om de kan ge bort nån annans produkt ?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

För alla 10 pers som kör med Epics store.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

För alla 10 pers som kör med Epics store.

Väldigt många som kör med Epic


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Väldigt många som kör med Epic

Han har varit nere i saltgruvan för länge

Geeks Gaming
Medlem
Skrivet av TheJudge:

För alla 10 pers som kör med Epics store.

Du missar nog att det är miljoner. Skulle vilja säga närmare 100 miljoner. Men du har nog rätt, 10 personer.
Also, spelet är ännu inte tillgängligt, tror det är ikväll det blir tillgängligt.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Jag skulle tro att dom har fått en ganska stor slant av Epic för att få ge ut det gratis på deras plattform. Så du behöver inte ha dåligt samvete.

Jo, man får hoppas det


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag hyttar argt med näven medans jag laddar ner the Witness med den andra.

Gen
Medlem
Skrivet av Prixm:

Du missar nog att det är miljoner. Skulle vilja säga närmare 100 miljoner. Men du har nog rätt, 10 personer.
Also, spelet är ännu inte tillgängligt, tror det är ikväll det blir tillgängligt.

Viktigt att notera att det är 85 miljoner som någon gång loggat in fram till Dec 2018 och inte "monthly users" eller "active players" som Sony och Steam rapporterar.

eld
Medlem
Skrivet av Gen:

Viktigt att notera att det är 85 miljoner som någon gång loggat in fram till Dec 2018 och inte "monthly users" eller "active players" som Sony och Steam rapporterar.

inte MAU?

https://www.epicgames.com/fortnite/en-US/news/fall-skirmish-d...

Fast här hittade jag en artikel som drog fram faktan, 10 användare stämmer!

https://www.pcgamesn.com/fortnite/fortnite-battle-royale-play...

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Viktigt att notera att det är 85 miljoner som någon gång loggat in fram till Dec 2018 och inte "monthly users" eller "active players" som Sony och Steam rapporterar.

Okej så 10 personer har loggat in8,5 miljoner gånger var

Testpilot

Gratis är gott , preppar inför spelet och tar fram popcornen för att kolla då tråden blir mer och mer galen.

jkw
Medlem

Det var med på PlayStation Plus förra månaden. Försökt tagit reda på vad typen av grafik i spelet heter. Någon expert som kan tala om det för mig? Tycker den är helt fantastiskt! Spelet i sig var riktigt roligt med alla typer av pussel och gåtor.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

För alla 10 pers som kör med Epics store.

Även om jag idag bojkottar både deras launcher och butik så ser jag ingen anledning att inte ta vara på gratisspelen om det kommer en dag då Epic ändrar sin affärsetik. Då har man ju i så fall redan ett uppbyggt spelbibliotek. Dock har de ju än så länge bara släppt spel som varit tillgängliga på Humble Bundle, så chansen är stor att många redan äger spelen som de bjuder på.

Medlem

Jag loggar in och aktiverar gratis-titlarna i hopp om att det ger utvecklarna någon krona.
Sen har jag självklart inte EGS installerat på datorn och äger redan titlarna sedan länge på steam.

Så jag är där. Loggar in och bidrar till statistiken.

Medlem
Skrivet av jkw:

Det var med på PlayStation Plus förra månaden. Försökt tagit reda på vad typen av grafik i spelet heter. Någon expert som kan tala om det för mig? Tycker den är helt fantastiskt! Spelet i sig var riktigt roligt med alla typer av pussel och gåtor.

"cel-shading" skulle man nog närmast beskriva det, skulle inte klassa mig som expert dock.
Håller med, perfekt spel att köra i soffan med sambon. Annars är Peka-klick-spel är en av våra favoriter här hemma.

Medlem

Hur funkar The Witness till en 6-åring? För avancerat?

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Hur funkar The Witness till en 6-åring? För avancerat?

Min 6-åring spelade det lite grann nu i veckan (kom med månadens PS+).
Han tyckte inte att det var så värst roligt tyvärr, han gillar DragonQuest Builders och Rayman mer.

Vår uppfattning efter den första halvtimman i spelet är att det bara är en massa små 2D labyrinter överallt,
lös fyra stycken för att komma till nästa rum osv. Spelet har iofs vackra miljöer men, inte så värst motiverande om man föredrar action.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Hur funkar The Witness till en 6-åring? För avancerat?

Inte en chans att en 6-åring hade fått ut något av det här spelet. För ett barn kan jag endast tänka mig att skulle bli att gå runt och titta på de fina miljöerna, även om det hade varit sanslöst tråkigt, men själva pusslen är stenhårda och blir bara värre och värre ju längre in i spelet man kommer. Räcker inte med att man löser pusslen heller, om man inte förstår exakt varför man löste något kör man fast senare.

Medlem
Skrivet av N4kame0:

Jag loggar in och aktiverar gratis-titlarna i hopp om att det ger utvecklarna någon krona.
Sen har jag självklart inte EGS installerat på datorn och äger redan titlarna sedan länge på steam.

Så jag är där. Loggar in och bidrar till statistiken.

Du borde skaffa en hobby. Verkar sjukt uttråkad.

Avstängd
Skrivet av N4kame0:

Jag loggar in och aktiverar gratis-titlarna i hopp om att det ger utvecklarna någon krona.
Sen har jag självklart inte EGS installerat på datorn och äger redan titlarna sedan länge på steam.

Så jag är där. Loggar in och bidrar till statistiken.

Hahaha! Shake em hips sister or brother. Själv ska jag kasta allt jag äger. För att sedan köpa om det plus dubbelt upp på Epic Store.

1
Skriv svar