AC 3 remastered.

Avstängd
AC 3 remastered.

Är det någon av alla här som testat Asassins Creed 3 remastern? Jag är på sekvens 5 nu och har aldrig spelat ett spel med fler buggar. Men älskar alla cinematics, dvs mellansekvenserna. Det är så mäktig story i detta spel! Grafiken har dom även fått till väldigt bra, det är ju faktiskt snyggt även på en ordinarie PS4.

Jag spelade även orginalet 2012 eller när det nu var men det körde jag på pc med mus och tangentbord. Känns som att det är lättare med en handkontroll.

Jag har i alla fall klagat till Ubisofts support om alla buggar jag varit med om och det är många. Jag ser även att deras AC 3 forum är nedspammat av trådar som klagar på olika buggar så förhoppningsvis kommer någon stor patch snart.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Försökt spela detta (ej remasteren) på PC men är så fruktansvärt ooptimerat så det går bara inte.

Är remasteren också buggig så blir det att skippa det, tyvärr.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Jag spelade det på 360 men upplevde inte nå speciellt med buggar då. Dock tycker jag det är ett av de i sämsta i AC serien. Har 100% at de flesta av spelen utom unity och origin som jag håller på med nu. Ska ta mig an oddessy sen efter det. Min personliga favorit är fortfarande Black Flag

Avstängd
Skrivet av robbis:

Jag spelade det på 360 men upplevde inte nå speciellt med buggar då. Dock tycker jag det är ett av de i sämsta i AC serien. Har 100% at de flesta av spelen utom unity och origin som jag håller på med nu. Ska ta mig an oddessy sen efter det. Min personliga favorit är fortfarande Black Flag

Alla har olika smak men jag har spelat alla i serien. Jag håller storyn i detta mycket bättre än i Black flag och resten av spelen som kommit. Origins är nästan lika bra.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Jag har en pågående genomspelning av hela Assassin's Creed-serien som projekt, kom till AC 3 förra året men lade det på is när jag fick höra att Remastern var på gång.

Har startat upp Remastern nu, men har inget tålamod med buggar o grejer, särskilt inte i en remastrad version så jag avvaktar lite till innan jag fortsätter. Det lär ju komma lite patchar snart och har jag väntat så här länge så kan jag vänta lite till

Fick det med season passet till AC Odyssey bör tilläggas, annars hade jag varit lite sur.


signatur

Jump in.

Avstängd

Något jag gillar också är att Ubisoft släppt typ en massa outfits på ubistore. Man kan ha Bayeks och Alexios outfits och springa runt med om man vill, plus en massa andra. Jag kör Kenways outfit från AC 4.

När man gjort det sista på sekvens 5 får man tillgång till dessa om man köpt dom, och man köper dom för poäng som man får genom att spela ubisoft spel. Jag hade en massa sådana eftersom jag spelar så många.


signatur

PS5 och inget annat.

Jag har gjort en pre-load på spelet, men inte hunnit testa än. Trevligt att man fick det gratis i katalogen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag har gjort en pre-load på spelet, men inte hunnit testa än. Trevligt att man fick det gratis i katalogen.

Gratis i katalogen?

Jag fick det gratis också men det var ju genom Odyssey köpet.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag gjorde en paus nu i AC 3 för kom på att jag inte spelat ut AC Rogue remaken ännu, det utspelar sig ju ungefär samma tid och en del karaktärer är som är med i trean är med i det också.

Men jag funderar över dessa remakes/remastered, varför började man inte att göra en av 1:an? Mycket konstigt, fast kan även betyda att det kanske kommer en helt ny version av 1:an, alltså ett helt nytt spel. För det var väldigt begränsat vill jag minnas och ganska litet.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Remastern är otroligt ful jämfört med originalet. Tydligen kunde de inte få till ljus och skuggor..

http://piclair.com/data/sk1kd.jpg

(och ja.. bilden där ansiktet har betydligt mer ljus / skuggor, mer verklighetstrogna ögon osv är originalet).

Skulle inte köpa ens för 5:-

verkar vara nån shader (eller fler) som helt enkelt saknas för att de inte kunde konvertera den.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag spelade det på 360 men upplevde inte nå speciellt med buggar då. Dock tycker jag det är ett av de i sämsta i AC serien. Har 100% at de flesta av spelen utom unity och origin som jag håller på med nu. Ska ta mig an oddessy sen efter det. Min personliga favorit är fortfarande Black Flag

Tycker AC3 är ett av det bästa i serien. Homestead och att fixa en stort skepp va fucking årets.

Avstängd
Skrivet av Vercadi:

Tycker AC3 är ett av det bästa i serien. Homestead och att fixa en stort skepp va fucking årets.

Ja hoppas dom går tillbaka till det framöver. Det är något som saknats i Origins och Odyssey. Där har man bara i princip slaktat fiender, det finns inget att göra utom det. Det är ju kul att värva folk till homestead, skicka karavaner för handel osv.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Har spelat klart AC Rogue remastered nu, har ju spelat det någon vecka. Men körde bara storyn och sket i det mesta bredvid, som alla collectibles.

Men något jag märkte nu då jag startade AC 3 remastered igen är att det är mycket mycket snyggare. Dom verkar ha lagt ner mer jobb på denna remaster.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Har spelat klart AC Rogue remastered nu, har ju spelat det någon vecka. Men körde bara storyn och sket i det mesta bredvid, som alla collectibles.

Men något jag märkte nu då jag startade AC 3 remastered igen är att det är mycket mycket snyggare. Dom verkar ha lagt ner mer jobb på denna remaster.

Men Rouge var väl inte remastrat bara "upphottat" från 360/ps3 till Xbone/ps4


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Älskade 3:an

Friheten / Yxan / Skogen känndes frääscht efter Ezio triologin


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Älskade 3:an

Friheten / Yxan / Skogen känndes frääscht efter Ezio triologin

Håller med och lättsamt att det är typ samma kontroller som i Rogue med. Även kul att det utspelar sig samma tidsålder, och när man dödar pappan till Arno Dorian (som man spelar i AC Unity) i slutet av Rogue i Paris så nämns ju Connor som hastigast att han och hans assassins tagit över Nordamerika.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det som var ett plus är ju att man även fick med "Liberation" till "gratis" AC 3. Det har jag inte spelat. När man spelade originalet blev det inte av att man skaffade det DLCet. Det jag tror många har ogillat 3:an för är att vi inte är amerikaner. Det är fruktansvärt mycket intressanta byggnader och historiska fakta att läsa om AMERIKANERNAS frihetskrig i spelet. Jag vet inte men det är väl obligatoriska saker i historielektionerna i USA. OBS!!!! Inte ngt nedsättande i det, eller propaganda!! Men vi i andra delar av världen är inte så insatta i den delen. Sedan är det intressant att huvudpersonen är halvindian och man får lära sig om naturen och djuren i början.
Får en liten tår i ögonvrån-det påminner lite om RDR2 i början där. @breahl

I övrigt på tal om amerika undrar jag lite om nuvarande presidenten är lika kunnig på geografi som George B2 var. Han talade om att Mexico låg i sydamerika vid ett tillfälle. Bara som en rolig grej. Ingen tråkig politik här!!!

I övrigt är detta min helt personliga uppfattning om vilka ACspel jag tyckt bäst om: AC 2 (EZIOS FÖRSTA) och Rom , Black flag (skeppen!!), Sen 3:an.
Det går inte att jämföra så bra med bara minnen men man tänker på saker man kommer ihåg utan att bry sig om "teknikutveckling" och olika konsoler.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Det som var ett plus är ju att man även fick med "Liberation" till "gratis" AC 3. Det har jag inte spelat. När man spelade originalet blev det inte av att man skaffade det DLCet. Det jag tror många har ogillat 3:an för är att vi inte är amerikaner. Det är fruktansvärt mycket intressanta byggnader och historiska fakta att läsa om AMERIKANERNAS frihetskrig i spelet. Jag vet inte men det är väl obligatoriska saker i historielektionerna i USA. OBS!!!! Inte ngt nedsättande i det, eller propaganda!! Men vi i andra delar av världen är inte så insatta i den delen. Sedan är det intressant att huvudpersonen är halvindian och man får lära sig om naturen och djuren i början.
Får en liten tår i ögonvrån-det påminner lite om RDR2 i början där. @breahl

I övrigt på tal om amerika undrar jag lite om nuvarande presidenten är lika kunnig på geografi som George B2 var. Han talade om att Mexico låg i sydamerika vid ett tillfälle. Bara som en rolig grej. Ingen tråkig politik här!!!

I övrigt är detta min helt personliga uppfattning om vilka ACspel jag tyckt bäst om: AC 2 (EZIOS FÖRSTA) och Rom , Black flag (skeppen!!), Sen 3:an.
Det går inte att jämföra så bra med bara minnen men man tänker på saker man kommer ihåg utan att bry sig om "teknikutveckling" och olika konsoler.

Åh vad kul med dig i denna tråd. Ja det är mycket historiska byggnader, första gången jag spelade detta när det kom för en massa år sedan brydde jag mig inte så mycket om det. Men gör det mer nu och finns otroligt mycket att läsa i animus om olika personer, byggnader osv.

Intressant är det också att Haytham Kenway valde templar-sidan medan hans pappa Edward valde assassins och piratlivet. Man har ju en hel del att göra med Haytham i AC Rogue för då är man ju på hans sida och han är ledare för templars. Jag minns inte om det var lika mycket i AC 3. Har bara hunnit 22% på remastern så är ganska långt bak.

Detta är ju bara ca 100-130 år före RDR 2 så är inte så långt mellan Dutch och co och Connor.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Älskar verkligen settingen i det här spelet. För den historieintresserade så är det här guld värt!

Har kört en bit nu, Sequence 6 typ, och har inte stött på några direkta buggar heller (utöver Ubisofts standard-grejer). Ser också fint ut, betydligt bättre än originalet även om det inte håller current gen-klass på alla delar. Miljöer och ljussättning är mycket bättre dock och det drar upp hela upplevelsen rejält.

Det jag direkt märker som också är väldigt mycket bättre än i originalet är flytet i gameplay; combat och parkourandet är mycket jämnare och enklare. Känns inte längre som att jag behöver brottas med kontrollerna.

So far, so good!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Älskar verkligen settingen i det här spelet. För den historieintresserade så är det här guld värt!

Har kört en bit nu, Sequence 6 typ, och har inte stött på några direkta buggar heller (utöver Ubisofts standard-grejer). Ser också fint ut, betydligt bättre än originalet även om det inte håller current gen-klass på alla delar. Miljöer och ljussättning är mycket bättre dock och det drar upp hela upplevelsen rejält.

Det jag direkt märker som också är väldigt mycket bättre än i originalet är flytet i gameplay; combat och parkourandet är mycket jämnare och enklare. Känns inte längre som att jag behöver brottas med kontrollerna.

So far, so good!

Jag är på sekvens 8, är det bara jag som tycker det går lite för fort? Hur mycket som helst är låst ännu och har inte ens kommit på hur man craftar större bags och dylikt hahaha. Hatar att bara ha tre rökbomber för dom är väldigt viktiga då man får ett stort gäng på sig.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Har googlat lite nu och man måste göra det i en viss ordning för att få blacksmith osv. Han kan man bara få i sekvens 7 och det missade jag vilket suger, det betyder att jag inte kan crafta ett skit utan att spela om hela spelet. Detta fick mig att stänga av det och kommer nog inte ta upp det igen.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Har googlat lite nu och man måste göra det i en viss ordning för att få blacksmith osv. Han kan man bara få i sekvens 7 och det missade jag vilket suger, det betyder att jag inte kan crafta ett skit utan att spela om hela spelet. Detta fick mig att stänga av det och kommer nog inte ta upp det igen.

Hm jag tror inte det är så illa... Däremot måste man göra homestead missions för de Artisans som man redan har för att trigga en del av de nya. Typ Blacksmithen dyker upp när du settlat och gjort något mission för Norris the Miner etc. Mig veterligen är det bara NÄR de blir tillgängliga som är bundna till specifika Sequenses. De sista blir tillgängliga i/efter Sequence 9.

Om de inte har gjort om alltihopa till Remastern?


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Hm jag tror inte det är så illa... Däremot måste man göra homestead missions för de Artisans som man redan har för att trigga en del av de nya. Typ Blacksmithen dyker upp när du settlat och gjort något mission för Norris the Miner etc. Mig veterligen är det bara NÄR de blir tillgängliga som är bundna till specifika Sequenses. De sista blir tillgängliga i/efter Sequence 9.

Om de inte har gjort om alltihopa till Remastern?

Jag läste att man skulle få fler i sekvens 9 men är där nu och det 0 homestead missions, bara en massa liberation skit. Kryllar ju av dom jävlarna, överallt liksom.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag läste att man skulle få fler i sekvens 9 men är där nu och det 0 homestead missions, bara en massa liberation skit. Kryllar ju av dom jävlarna, överallt liksom.

Hm jag har inte kommit så långt, men jag ska hålla ett öga på det. Hittills har jag rekryterat: Lumber mill-grabbarna, Woodworkern, Farmers-nissarna, Huntress Miryam.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Gillar Naval missions faktiskt. Det finns väldigt mycket sidocontent att pyssla med, vilket är ganska trevligt.
Försöker blanda lite, för storyn drar iväg rätt snabbt om man bara kör main missions. Sedan har man ju Washington-DLC och hela Liberation att bita tag i också. Hyfsat matig release detta.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Hm jag har inte kommit så långt, men jag ska hålla ett öga på det. Hittills har jag rekryterat: Lumber mill-grabbarna, Woodworkern, Farmers-nissarna, Huntress Miryam.

Jo dom har jag också.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Gillar Naval missions faktiskt. Det finns väldigt mycket sidocontent att pyssla med, vilket är ganska trevligt.
Försöker blanda lite, för storyn drar iväg rätt snabbt om man bara kör main missions. Sedan har man ju Washington-DLC och hela Liberation att bita tag i också. Hyfsat matig release detta.

Har inte gett mig in på naval riktigt än, kanske skulle göra det.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Har inte gett mig in på naval riktigt än, kanske skulle göra det.

Mm jag gillart. Lite tungrott ibland men jag är ett fan av träbåtscombat så jag är lättroad i den genren


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Mm jag gillart. Lite tungrott ibland men jag är ett fan av träbåtscombat så jag är lättroad i den genren

Jag gillade AC Rogue för där var det mycket av det plus att man kunde uppgradera skeppet eftersom. Det var precis likadant naval combat som i black flag typ.

Sen kan man harpunera valar, det var roligt också.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag gillade AC Rogue för där var det mycket av det plus att man kunde uppgradera skeppet eftersom. Det var precis likadant naval combat som i black flag typ.

Sen kan man harpunera valar, det var roligt också.

Det är här ni är mina kära vänner från RDR2. @Mortaigne @breahl. Jag har läst vad ni skrivit och fortsätter VI kan väl den här tråden bli ganska lång den också. Kan det vara historieintresset som gör att vi gillar sådana här spel?

Jag har inte spelat "Rogue" än. Men det kommer jag säkert att göra. Jag har både originalet och den "upphottade" versionen. Det är ju lite speciellt med det spelet för det släpptes ju efter Black flag. 3:an var ju redan gammal då. Kan man väl säga. Men det spelar ju ingen roll. Verkar ju vara bra. Själv har jag bara börjat på "Liberation". Det är nog det enda jag inte har spelat i hela ACserien. Ja Rogue då. Dock räknar jag inte med de där halv sidscrollade spelen. De lockade inte alls.
Ha det bra!☺

12
Skriv svar