Guide till PC-inställningarna i The Division 2

Robot
Guide till PC-inställningarna i The Division 2

Maximera din FPS och rädda Washington med stil.

#the-division-2, #ubisoft


Testpilot

Jag rekommenderar 85% resolution scale.
Man har svårt att märka skillnaden medan du vinner mycket prestanda.

Skägg.
10 Chambers

@Harakiri: Matematiskt borde man ju tjäna 15 procent men data ör ju sällan logisk.


signatur
Avstängd

Är ingen större skillnad mellan low och ultra/high för mig, så jag kör allt på max.

Skägg.
10 Chambers

@NiceAsBice: Vad har du för rigg?


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av NiceAsBice:

Är ingen större skillnad mellan low och ultra/high för mig, så jag kör allt på max.

Var samma för mig i betan. Det mest störande med vissa spel är när man har samma FPS på höga som låga inställningar. Då är det något som står galet till.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@NiceAsBice: Vad har du för rigg?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Var samma för mig i betan. Det mest störande med vissa spel är när man har samma FPS på höga som låga inställningar. Då är det något som står galet till.

Vansinnigt överklockad i7 och ett 1080ti. Grejen är den att kör jag på low så går gpu loaden ner till 40-50%, medans det på högsta inställningarna tuffar på runt 90+% som det ska. Så det är föga förvånande att det inte skiljer mycket.

Medlem

Alltså jag får inte alls rätt på the Division 2. Okej, min dator är lite till åren kommen ( i5 4670k, gtx 770 och 8gb ram) så jag fattar att det inte är ultra direkt. Dock när jag kör benchmark har jag stabila 60 fps, men när jag kör spelet laggar det utav helvetet, det är i princip spelbart. Har för mig det var samma i ettan, men att man där skulle ange processorprioritet hög och stänga av en kärna, men det går inte med the Dv 2 pga deras anticheat...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Var samma för mig i betan. Det mest störande med vissa spel är när man har samma FPS på höga som låga inställningar. Då är det något som står galet till.

När det är lika många FPS på högsta som lägsta inställningarna så är det troligtvis din CPU som inte kan ge dig mer kraft till mer FPS. Hade det varit din GPU som var den svaga länken så hade du fått bättre FPS av att sänka grafiken från ultra till low. Både CPU och GPU är viktiga men många spel kräver en grym CPU för att det är mycket mer som pågår än det man ser på skärmen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jeehao:

När det är lika många FPS på högsta som lägsta inställningarna så är det troligtvis din CPU som inte kan ge dig mer kraft till mer FPS. Hade det varit din GPU som var den svaga länken så hade du fått bättre FPS av att sänka grafiken från ultra till low. Både CPU och GPU är viktiga men många spel kräver en grym CPU för att det är mycket mer som pågår än det man ser på skärmen.

Min CPU klarar det här spelet galant. Samma problem i Borderlands 2 och det är inte alls krävande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Många spel funkar bättre om man har AMDkort, när man ändrar till 16xAntrosopic filtering, och stänger av antialisation.

Avstängd
Skrivet av anon_326443:

Många spel funkar bättre om man har AMDkort, när man ändrar till 16xAntrosopic filtering, och stänger av antialisation.

Du menar nog att det funkar bättre om man ändrar till 16xAF och stänger av AA, om man har AMD-kort?
Det du sa var nämligen inte särskilt logiskt.

Inaktiv

@NiceAsBice:
Precis, var nyvaken, sorry.

Sen kan man ofta följa samma tweaks som i ett äldre spel, som använder samma motor, även om motorn blivit uppdaterad.

Det kan ofta innebära att man måste ändra i spelets config-fil. (Det är en textfil oftast)

Testpilot

Kan rapportera efter helgens tunga pass med spelet att dessa sekundsnabba ryck man får verkar vara nån variant av cache-relaterat.

Då jag spelat några timmar så upphör de flesta av dessa ryck och spelet går betydligt mjukare.

Detta är under DX12 - Geforce 1080Ti och med 16GB minne i datorn.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Kan rapportera efter helgens tunga pass med spelet att dessa sekundsnabba ryck man får verkar vara nån variant av cache-relaterat.

Då jag spelat några timmar så upphör de flesta av dessa ryck och spelet går betydligt mjukare.

Detta är under DX12 - Geforce 1080Ti och med 16GB minne i datorn.

Misstänkte att det var något sånt. Upplevde att det flöt bättre ju länge man spelade.

Har kämpat lite med att få det att flyta bra på min 4670k med ett 1070. Resolution scale på 85% var guld värt. Vill egentligen bara ha många FPS, men det känns lite som om att man fastnar på 60-85 (runt 100 när det är lugnare) oavsett om det är high, medium eller low på inställningarna (volumetric fog och skuggor låter jag vara på lägsta).

1
Skriv svar